Сучасний урок – це, перш за все, урок, на якому створено реальні умови для інтелектуального, соціального, морального становлення особистості учня, що дозволяє досягти високих результатів за визначеними метою та завданнями.
Навчальна дисципліна «Актуальні проблеми спеціальної та інклюзивної освіти» Виконала: Фесенко Валентина студентка групи СО-51 психолого-педагогічного факультету Полтава 2022 р. СУЧАСНИЙ УРОК ТА ЙОГО КЛАСИФІКАЦІЯ
Номер слайду 2
1. Сутність поняття «сучасний урок». 2. Характеристика та вимоги до уроку. 3. Типологія уроків. 4. Нетрадиційні уроки: види та типи. 5. Етапи нетрадиційного уроку. ПЛАН
Номер слайду 3
Сучасний урок – урок демократичний. Він проводиться не для учнів, а разом з ними. Сучасний урок – це, перш за все, урок, на якому створено реальні умови для інтелектуального, соціального, морального становлення особистості учня, що дозволяє досягти високих результатів за визначеними метою та завданнями. 1. Сутність поняття «сучасний урок»
Номер слайду 4
Три підходи, які закладені в основі нової технології уроку: Перший: «Урок є відкриття істини, пошук і осмислення її у спільній діяльності вчителя і учня». Другий: «Урок є частиною життя дитини». Третій: «Людина на уроці завжди залишається найвищою цінністю, виступаючи в ролі мети і ніколи не виступаючи у вигляді засобу». 1. Сутність поняття «сучасний урок»
Номер слайду 5
На сучасному уроці немає місця нудьзі, страху і злості від безсилля, На сучасному уроці панує атмосфера інтересу, довіри і співробітництва, На сучасному уроці є місце кожній дитині, тому що сучасний урок-запорука його успіху в майбутньому! 2. Характеристика та вимоги до уроку
Номер слайду 6
2. Характеристика та вимоги до уроку
Номер слайду 7
3. Типологія уроків
Номер слайду 8
3. Типологія уроків
Номер слайду 9
4. Нетрадиційні уроки: види та типи Нестандартний урок -- це імпровізоване навчальне заняття, що має нетрадиційну структуру. Думки педагогів щодо таких уроків різні. Одні вбачають в них прогрес педагогічної думки, важливий шлях демократизації школи; інші -- небезпечне порушення педагогічних принципів, відступом педагогів під натиском лінивих учнів, які не хочуть і не вміють серйозно трудитися. Назви уроків дають деяке уявлення про цілі, завдання і методику проведення таких занять.
Номер слайду 10
4. Нетрадиційні уроки: види та типи Уроки формування нових знань Уроки навчання вмінь та навичок Уроки повторення та узагальнення знань, закріплення вмінь Уроки перевірки і обліку знань та навичок Комбіновані уроки Уроки-експедиції, уроки-дослідження, уроки-інсценування, навчальні конференції, уроки-презентації Практикуми, практичні та лабораторні роботи, твори, уроки-діалоги, уроки ролевої та ділової гри Диспути, ігрові уроки, інтегровані, театралізовані уроки-змагання, уроки-консультації, уроки - конкурси Залікові уроки, вікторини, конкурси, захист творчих робіт, проектів, творчі звіти Урок-мандрівка, бінарні уроки Види нетрадиційних уроків:
Номер слайду 11
4. Нетрадиційні уроки: види та типи Типи нетрадиційних уроків: Тип уроку Різноманітність уроку Уроки змістовної спрямованості Урок-лекція, урок-семінар, урок-конференція Уроки на інтегрованій основі Урок-комплекс Міжпредметний урок Уроки-змагання КВК, аукціон, вікторина Урок огляду знань Залік, консультація, урок-експромт-екзамен Урок комунікативної спрямованості Усний журнал, діалог, роздум, диспут, дискусія, прес-конференція Театралізовані уроки Урок-вистава, концерт, кінопрем’єра Уроки експедицій та досліджень Лабораторні дослідження, мандрівки, пошук, експедиційні дослідження Уроки-ігри Урок-суд, урок-нарада, урок-конференція
Номер слайду 12
5. Етапи нетрадиційного уроку Етапи уроку Традиційний зміст уроку Зміст в діяльнісному навчанні Організаційний момент Привітання, перевірка готовності до уроку Привітання, перевірка готовності до уроку, мотивація до навальної діяльності, налаштування учнів . Повторення вивченого Усна (письмова) робота, повідомлення теми уроку Актуалізація необхідних знань завершується створенням проблемної ситуації Вивчення нового матеріалу Викладання нового матеріалу викладачем Пошук способів рішення проблеми учнями Закріплення нового матеріалу Закріплення матеріалу через репродуктивну діяльність Управління первинним закріпленням з елементами самоконтролю, самооцінки. Включення нового знання в систему знань Домашнє завдання Як правило, підводить викладач Організація рефлексії Оцінювання Традиційно викладач називає оцінки Оголошення оцінок з коментуванням, самооцінювання, взаємооцінювання
Номер слайду 13
Висновки Сьогодні перед учителем постає нелегке запитання: як зробити, щоб урок був радісним і цікавим для учнів, щоб розкрив творчий потенціал особистості, поставив у ситуацію морального вибору і прийняття самостійного рішення. Потрібні шляхи оптимізації навчального процесу. Інноваційний підхід забезпечує позитивну мотивацію здобуття знань, активне функціонування вольових та інтелектуальних сфер, дає відчуття потреби у самоосвіті, формує стійкий інтерес до предмета, сприяє розвитку творчої особистості. Сучасний урок – це, перш за все, урок, на якому створено реальні умови для інтелектуального, соціального, морального становлення особистості учня, що дозволяє досягти високих результатів за визначеними метою та завданнями.
Номер слайду 14
Використані джерела 1. Поняття про нетрадиційні уроки [електронний ресурс]. – Режим доступу: https://vuzlit.com/485003/ponyattya_netraditsiyni_uroki 2. Нестандартні уроки. Види та підготовка [електронний ресурс]. – Режим доступу: https://osvitaua.com/2020/05/90066/ 3. Поняття нестандартного уроку [електронний ресурс]. – Режим доступу: https://studfile.net/preview/4364389/page:2/