Олександр Ірванець біографія і творчість. Народився 24 січня 1961 року у Львові. Дитинство пройшло у Рівному . Твори перекладалися англійською, німецькою, французькою, шведською, польською, чеською, білоруською, російською, італійською, хорватською З 1993 року постійно мешкає в Ірпені під Києвом.
Номер слайду 3
Олександр Ірванець «З міста, що ракетами розтрощене»
Номер слайду 4
Номер слайду 5
Робота із підручником ст. 76 Читаємо вірш. Стаття «До речі…»
Номер слайду 6
Рік написання – 5 березня 2022 Жанр: ліричний вірш. Вид лірики – громадянська. Тема: Відображення болю та страждань українського народу через руйнування міст під час війни.Ідея: засудження агресії та війни, заклик до опору та відплати. Головна думка: не можна пробачити тих, хто приніс війну на рідну землю. Настрій: сумний, гнівний та відчайдушний
Номер слайду 7
Художні засоби: Епітети: “золотоверхий Київ,” “вузькооким лисим упирем”, “землю рідну”Риторичні оклики та звернення: “Світе-світе, гарно ж ти нас кинув!”Риторичне питання: “…Чом відводиш очі, Білорусь?”Метафори: “міста, що ракетами розтрощене” , “До усього світу прокричу”, “Світе-світе, гарно ж ти нас кинув”. Образи: Ліричний герой постає як виразник переживань українського народу, який не може пробачити зрадників та агресорів. Міста: Київ, Буча, Гостомель, Ірпінь — символізують стійкість і незламність перед лицем війни. Образ агресора: росія — ворог, який ніколи не буде пробачений; Білорусь — зрадник, який ухиляється від відповідальності.
Номер слайду 8
Наталія Мельниченко «Каміння»
Номер слайду 9
Вірш "Каміння" розкриває проблему духовної пустоти, байдужості або втрати людяності. Каміння у творі символізує щось важке, холодне, нерухоме — можливо, душу, яка зачерствіла під тягарем часу чи обставин.2. Ідея. Основна ідея вірша полягає у протиставленні життєвої теплоти і руху з духовною неживістю. Авторка прагне показати, як людські душі можуть "зкаменіти", перетворитися на бездушну матерію, втративши здатність до співчуття, любові чи віри.
Номер слайду 10
Образи та символи. Каміння — символ душевної байдужості, закам'янілості, а також часу, що перетворює живе на мертве. Природа — можливо, як контраст до каміння, адже природа асоціюється з життям і рухом.