Пригадай, що таке «модель». Чи можна побудувати модель об’єкта, явища та процесу?Що для цього потрібно? Наведи приклади.
Номер слайду 4
Модель — це матеріальний або уявний об’єкт, який у процесі дослідження замінює реальний об’єкт-оригінал. При цьому зберігаються важливі для розв’язування певної задачі суттєві властивості оригіналу.
Номер слайду 5
Які моделі ти використовуєш у навчанні? Які суттєві властивості об’єкта-оригіналу було обрано для створення цих моделей?
Номер слайду 6
Наприклад, якщо ви з однокласниками вирішите висадити на шкільному подвір’ї квітковий годинник, то суттєвими властивостями об’єкта квітка будуть: розмір, час цвітіння, час розкривання і закривання квітів. Але якщо добиратимете квіти для букета, тоді вас цікавитимуть зовсім інші властивості: розмір і колір квітки, висота стебла, тривалість зберігання після зрізу тощо. Квітковий годинник у Києві
Номер слайду 7
Для чого люди створюють моделі?оригінал може вже чи ще не існувати (пристрої для побудову єгипетських пірамід, глобальна катастрофа унаслідок падіння метеорита чи атомного бомбардування);реально цей об'єкт не можна побачити чи охопити (земної кулі, сонячної системи, галактика, молекула, атом, ядро, елементарна частинка);
Номер слайду 8
Для чого люди створюють моделі?людина хоче ознайомитися з об'єктом, але не має можливості потрапити на місце його розташування (модель Ейфелевої башти, єгипетської піраміди, Софіївського собору тощо);досліджуваний процес небезпечний для життя (ядерна реакція).
Номер слайду 9
Поясни, чому люди використовують об’єкти, зображені на малюнку замість їх оригіналів.
Номер слайду 10
Якими бувають моделі?
Номер слайду 11
Матеріальна модель — це модель, яка відтворює властивості об’єкта-оригіналу. Вона завжди має реальне втілення. Наприклад, дитячі іграшки, макети різноманітних споруд, технічних конструкцій — це матеріальні моделі реальних об’єктів.
Номер слайду 12
Інформаційна модель — це модель, що містить опис інформаційного процесу або об’єкта, у якому вказано лише суттєві властивості, важливі для розв’язування конкретної задачі. Наприклад, схеми, таблиці та діаграми.
Номер слайду 13
Інформаційні моделі можуть бути представлені у вигляді: Вербальні:словесні – усні та письмові описи;Знакові:графічні – рисунки, креслення, карти тощо;структурні – таблиці, графіки, діаграми, схеми тощо;математичні – формули, рівняння, функції тощо;спеціальні – хімічні формули, записи шахових партій тощо.
Номер слайду 14
Виконуємо завдання Обговоріть, що із запропонованих зображень може бути об’єктом, моделлю,і яку модель можна поставити у відповідність визначеному об’єкту у вправі за посиланнямhttps://learningapps.org/view8777899
Номер слайду 15
Виконуємо завдання Розподіли моделі в групи: інформаційні та матеріальні — у вправі за посиланням https://learningapps.org/view17693725