Рецензія — письмовий оцінювальний жанр, мета якого — оцінити мистецький чи науковий твір. У ній указують тему або найменування рецензованої роботи, її автора; визначають актуальність і правильність вибору теми; оцінюють систему доказів, повноту розкриття проблеми, наявність чітких висновків, якість оформлення роботи; указують на переваги й недоліки, що є в роботі. У кінці рецензії формулюють висновок про те, чи варта робота уваги, чи можна її рекомендувати до друку, використовувати для певних потреб тощо. Оцінювальні жанри
Номер слайду 4
Орієнтовний план написання рецензії1. Невеликий бібліографічний опис твору та стислий переказ сюжету.2. Відгук рецензента на сам твір.3. Критика або аналіз твору:а) сенс назви;б) аналіз форми та змісту;в) майстерність автора і його способу подання основної думки;г) опис індивідуального стилю письменника;д) оцінка твору й роздуми автора рецензії над твором (основна думка рецензії);е) актуальність твору.
Номер слайду 5
Основні помилки під час написання рецензії■ рецензію написано як звичайний переказ змісту твору.■ Відсутні аргументи.■ Не зрозуміла думка рецензента.■ Занадто багато описів другорядних деталей.
Номер слайду 6
https://naurok.ua/student/blog/yak-napisati-recenziyu. Хочеш стати хорошим рецензентом?Переходь туди!
Номер слайду 7
Осуд — оцінювальний жанр, мета якого — висловити негативне оцінне ставлення мовця до адресата, висловити свою реакцію на невідповідність об’єкта оцінки певним нормам. Для висловлення осуду вживають оцінну лексику негативно-емоційного забарвлення. Вираження осуду може бути прямим і непрямим. Мета — висловити несхвальне ставлення та/або вплинути на співрозмовника, викликати в нього почуття провини, змінити його поведінку. Той, хто висловлює осуд, має заслужити це право своїми людськими та/або професійними якостями. Осуд благотворно впливає на адресата лише тоді, якщо його висловлює авторитетна людина. Оцінювальні жанри
Номер слайду 8
Мовні звороти, які репрезентують зауваження, осуд. Я від тебе (Вас) цього не очікував. Це на тебе не схоже!Це вже занадто!Схаменись!Це неподобство!Це безпідставно (безпідставний закид, звинувачення). Хіба так можна?Не переходь межі!Не забувайся!Цей тон тобі не личить!Краще б ти мовчав!Як тобі не соромно!Як ти так міг (зміг, можеш)?!Прощу надалі так не робити (такого собі не дозволяти). Надалі (більше) контролюйте) себе. Тримай(те) себе в руках. Стримуй(те) свої емоції.
Номер слайду 9
Характеристика — зазвичай письмовий оцінювальний жанр, мета якого — опис, визначення істотних, прикметних особливостей, ознак кого- або чого-небудь. Це може бути офіційний документ, у якому міститься відгук, висновок про чиюсь трудову або громадську діяльність, моральні якості людини. Оцінювальні жанри
Номер слайду 10
Основні реквізити характеристики: назва документа й прізвище, ім’я, по батькові того, кому видано характеристику; рік народження, освіта; текст із зазначенням терміну роботи або навчання, ставлення до виконання своїх службових обов’язків чи навчання, рівень професійної майстерності, авторитет у колективі; дата складання; підпис відповідальної службової особи.
Номер слайду 11
Характеристика з місця роботи — це діловий документ, в якому останній роботодавець надає офіційну інформацію про вашу трудову чи / та громадську діяльність, а також зазначає ваші особистісні та професійні якості й особливості. Є більш обєктивною за рекомендаційний лист і засвідчує як позитивні, так і негативні аспекти професійної діяльності та риси особи. Характеристика може знадобитися: якщо вас переводять до іншого відділу;за запитом суду та інших правоохоронних органів;для проходження військової служби; для отримання візи; якщо ви висуваєте свою кандидатуру на виборах місцевого чи державного рівня; за запитом закладів освіти, підвищення кваліфікації чи атестації. І навіть вашому потенційному роботодавцю може не вистачити рекомендаційного листа, і він попросить про характеристику з останнього місця роботи.
Номер слайду 12
ТОВ «Міжнародна компанія»010101, м. Київ, вул. Хрещатик, 12тел.044-236-88-86mizhnarodna@kompaniya.com. ХАРАКТЕРИСТИКАна Іванова Івана Івановича,1980 р.н.,менеджера зі збутуІванов Іван Іванович, 1980 року народження, працює у компанії ТОВ «Міжнародна компанія» з 24 липня 2010 року на посаді помічника менеджера зі збуту. З 22 липня 2014 року переведений на посаду менеджера зі збуту. Має вищу освіту. У 2008 році закінчив із відзнакою Київський національний університет імені Тараса Шевченка за спеціальністю «Фінанси» і отримав кваліфікацію «Магістр з економіки». Диплом, що засвідчує дану інформацію, виданий 25.05.2008 р. Не одружений, дітей не має. Працюючи у ТОВ «Міжнародна компанія» помічником менеджера зі збуту, крім безпосередніх обов’язків, пов’язаних із обробкою клієнтських запитів та заповненням необхідної документації для продажу товару, приймав активну участь в організації міжнародних виставок та розробці PR-кампанії із залучення нових клієнтів, де проявив себе як кваліфікований фахівець, і у зв’язку з чим був переведений на посаду менеджера зі збуту. За якісне виконання своїх посадових обов’язків неодноразово нагороджувався грамотами компанії та грошовими преміями. Постійно проходить навчальні курси та відвідує фахові конференції. З колегами та клієнтами спілкується ввічливо та підтримує дружні стосунки. Працює старанно та відповідально підходить до виконання завдань, дотримується термінів виконання. Не порушував правил внутрішнього трудового розпорядку та умов трудового договору. У керівництва компанії користується довірою. Працює продуктивно, відзначається загальною культурою та високими моральними якостями. Займаній посаді відповідає та гідний призначення на посаду управителя зі збуту. Генеральний директор Іваненко І. І. Підпис. ТОВ «Міжнародна компанія Відбиток печатки. Дата складання документу. ЗРАЗОК
Номер слайду 13
ХАРАКТЕРИСТИКА________________________, учениці __ класу___________________________________,200__ року народження, українки______________навчається в школі з 1 класу. Під час навчання зарекомендувала себе працелюбною ученицею. Швидко запам’ятовує навчальний матеріал, володіє ним на достатньому рівні. Виявляє логічне і творче мислення. На уроках активна. Має здібності до вивчення предметів гуманітарного напрямку. Проте в зв’язку з частими пропусками навчальних занять без вагомих на те причин навчається не в повну міру своїх сил. Не має порушень дисципліни під час занять._________є активною учасницею шкільної художньої самодіяльності. Учениця весела і врівноважена. Охоче контактує з оточуючими. Старається підтримувати дружні стосунки з однокласниками та іншими учнями. Зберігає в належному порядку власні речі. Охайно одягнена. Мати учениці постійно підтримує зв’язок зі школою та класним керівником. Директор школи _________________ Класний керівник _________________
Номер слайду 14
Оцінювальні жанри. Похвала — оцінювальний жанр, завдання якого — стимулювати людину, оцінити її роботу, докладені зусилля, талант тощо. Похвала має бути дозованою, конкретною, виваженою, не надто емоційною. Адже є люди, у яких від похвали виростають крила, і вони будь-що намагаються в майбутньому виправдати похвалу, довести, що вона була дана не авансом, а заслужено. А є такі, хто після похвали згортає крила й спочиває на лаврах. Тож важливо бути тонким психологом, коли вдаєтеся до такого оцінювального жанру, як похвала. МОЛОДЕЦЬ!
Номер слайду 15
Хваліть дії, а не особистість! Чітко вказуйте, за що хвалите! Будьте щирими і підкріплюйте похвалу посмішкою, жестами! Використовуйте «Я-послання»Я пишаюся тим, як ти сьогодні …Я з тобою цілком і повністю згоден. Я щасливий (а) бачити таку твою роботу. Я знав (а), що ти можеш зробити це. Я вірю в тебе!Я не зміг (ла) б зробити краще. Я ніколи не бачив (ла) нічого кращого. Хваліть у міру й за реальні речі !Будьте щиросерді у своїй оцінці і щедрі на похвалу…Дейл КарнегіХваліть привселюдно !ПРАВИЛА ПОХВАЛИ
Номер слайду 16
Корисна похвала – це негайна похвала. Не треба перебільшувати вчинки чи старання інших. Якщо подруга допомогла вам обрати кафе для Дня народження, не варто казати: "Ти врятувала моє життя!"Коли ж ми періодично переоцінюємо старання інших, це може призвести до того, що людина в майбутньому старається менше, проте добрих слів очікує все частіше.https://taslife.com.ua/blog/art-of-compliments. ПОХВАЛА – це МИСТЕЦТВО!Копіюй посилання і вчись!
Номер слайду 17
Зберіть необхідну інформацію та допоміжний матеріал, напишіть, удоскональте й виголосіть текст оцінювального жанру (на власний вибір). ЗАВДАННЯ