10 березня о 18:00Вебінар: Шкільне діловодство. Документація заступника директора з навчальної роботи

Презентація "Оптимальне поєднання навчальної і ігрової діяльності першокласників"

Про матеріал

Оптимальне поєднання навчальної і ігрової діяльності першокласників на уроках.

Виникнення зацікавленості до ігрової діяльності у значної кількості учнів залежить в більшій мірі від методики викладання предмета, від того, наскільки вдало буде побудована навчальна робота. Не мала роль тут відводиться дидактичним, сюжетним, рольовим іграм на уроках.

Гра – творчість, гра – труд. Захопившись, діти не помічають, що навчаються: пізнають, запам'ятовують нове, орієнтуються в незвичних ситуаціях, поповнюють запас уявлень, понять, розвивають фантазію. Адже самі пасивні учні включаються в гру з великим бажанням, прикладають всі зусилля, щоб не підвести товаришів по грі.

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Відділ освіти. Березанської районної ради. Миколаївської областіРибаківська ЗОШ І – ІІІ ступенів «Оптимальне поєднання навчальної та ігрової діяльності першокласника. Особливості проведення уроків природознавства у 1 класі»Презентація вчителя початкових класів. Рибаківської ЗОШФокіної Наталі Василівни.

Номер слайду 2

«Гра – це величезне світле вікно, через яке в духовний світ дитини вливається живлющий потік уявлень, понять про навколишній світ. Гра – це іскра, яка запалює вогник допитливості та зацікавленості.» « …у грі розкривається перед дітьми світ, творчі можливості особистості. Без гри немає і не може бути повноцінного дитячого розвитку.»В. Сухомлинський

Номер слайду 3

Яка головна задача вчителя?В загальному об’ємі знань, умінь і навичок, отриманих учнями в дитячому садку важливе місце належить грі, яка широко застосовується при вивченні інших предметів і в практичній діяльності майбутніх першокласників. Головна задача кожного вчителя – не тільки дати учням певну базу знань, але й розвинути у них інтерес до навчання, навчити учитися - граючись.

Номер слайду 4

Як зацікавити учнів?Виникнення зацікавленості до ігрової діяльності у значної кількості учнів залежить в більшій мірі від методики викладання предмета, від того, наскільки вдало буде побудована навчальна робота. Не мала роль тут відводиться дидактичним, сюжетним, рольовим іграм на уроках.

Номер слайду 5

Чому сприяє гра?Гра – творчість, гра – труд. В процесі гри у дітей виробляються навички зосереджуватися, міркувати самостійно, розвивається увага, тяга до знань. Захопившись, діти не помічають, що навчаються: пізнають, запам’ятовують нове, орієнтуються в незвичних ситуаціях, поповнюють запас уявлень, понять, розвивають фантазію. Адже самі пасивні учні включаються в гру з великим бажанням, прикладають всі зусилля, щоб не підвести товаришів по грі.

Номер слайду 6

Для чого потрібні ігри?Під час гри діти, як правило, дуже уважні, зосереджені і дисципліновані. Дидактичні ігри гарно вживаються з “серйозним” навчанням. Включення в урок дидактичних ігор і ігрових моментів робить процес навчання цікавим, створює у дітей гарний робочий настрій, полегшує засвоєння навчального матеріалу. Різноманітні ігрові дії, за допомогою яких розв’язується та чи інша проблема, підтримує і підсилює інтерес дітей до предмету.

Номер слайду 7

Яка роль гри на уроці?Гру не потрібно змішувати із забавою, не розглядати її як діяльність, яка доставляє задоволення заради задоволення. На неї потрібно дивитись як на вид творчої діяльності в тісному зв’язку з іншими видами навчальної роботи. Будь яка гра – не самоціль на уроці, а засіб навчання і виховання.

Номер слайду 8

Яка методика проведення ігор?1. Мета гри. Які уміння і навички учні засвоять в процесі гри? 2. Якому моменту гри потрібно приділити особливу увагу? 3. Які виховні цілі мають бути при проведенні гри?4. Кількість гравців. 5. Які дидактичні матеріали і посібники будуть потрібні для проведення гри?6. На який час повинна бути розрахована гра? 7. Чи буде вона цікавою і захоплюючою?

Номер слайду 9

Яка методика проведення ігор?8. Як з найменшою затратою часу познайомити дітей з правилами гри?9. Як забезпечити участь всіх учнів у грі?10. Як організувати спостереження за дітьми, щоб вияснити, чи всі включились в роботу?11. Які зміни можна внести в гру, щоб підвищити інтерес і активність дітей?12. Які висновки потрібно сказати учням в кінці гри( кращі моменти гри, недоліки, результат засвоєння знань, зауваження).

Номер слайду 10

ВИДИ ІГОРмікрофон. СЮЖЕТНО - РОЛЬОВІТЕАТРАЛІЗОВАНІДИДАКТИЧНІПІЗНАВЛЬНІКОМП’ЮТЕРНІРУХЛИВІІНТЕЛЕКТУАЛЬНІ

Номер слайду 11

Номер слайду 12

Номер слайду 13

Місце гри на уроках природознавства у 1 класі

Номер слайду 14

Гра “Хто найкмітливіший”Загадки. Голі поля, мокне земля. Дощ поливає Коли це буває? (восени) * * *Тане сніжок, квітне лужок. День прибуваєКоли це буває? (весною)Сонце пече, липа цвіте,Жито достигаєКоли це буває? (влітку) * * *Сніг на полях,лід на річках,Хуга гуляєКоли це буває? (взимку)

Номер слайду 15

Гра “Так чи ні”Учитель називає дії, які повинна робити дитина, щоб зберегти природу. Якщо “так” – показують зелену сигнальну картку, якщо “ні” – червону. Переможе той, хто дасть більше правильних відповідей. Посадити дерево. Рвати квіти. Зробити годівниці для пташок. Охороняти природу. Доглядати за рослинами. Кидати каміння у тварин. Викидати сміття у лісі. Милуватися природою.

Номер слайду 16

Гра “Що зайве?”Небо, мураха, Місяць, вода. Верба, зорі, гриби, бегемот. Суниці, повітря, грунт, сніг. Сонце, зорі, місяць,синичка. Лисиця, вовк, їжак, заєць, камінь.

Номер слайду 17

Гра “Живе – неживе”Клас ділиться на дві команди, обирають ведучого. Ведучий швидко називає різні об'єкти. Якщо він називає живий об'єкт, діти стрибають, а якщо неживий – присідають. Той, хто помилився, виходить з гри. Перемагає та команда, в якій залишилось найбільше учнів.

Номер слайду 18

Гра “Вірю – не вірю”Улісі на екскурсії треба вести себе тихо. Не ламати гілки дерев, кущів. Не виривати з корінням рослин. Взяти додому тваринку. Не рвати квіти, гриби з корінням. Сідати відпочивати на мурашині купи. Заглядати у дупла дерев. Не лякати тварин, яких зустрінете.

Номер слайду 19

Гра “Знайди собі пару”Кожен учень отримує від вчителя малюнок і кріпить його до одягу. За командою вчителя учні повинні знайти пару. У парі мають бути діти, в яких малюнки з об'єктами “живої” або “неживої” природи. Той хто помилився, вибуває з гри.

Номер слайду 20

Гра “Білки, жолуді, горіхи”Дітей розподіляють на трійки. Вони беруться за руки і утворюють кола. Кожен гравець у колі дістає назву: “Білка”, “Жолудь”, “Горіх”. Одного з дітей вибирають ведучим. На виклик вчителя “Горіхи”, “Білки” або “Жолуді” діти швидко міняються місцями в різних колах, а ведучий намагається зайняти місце в одній із трійок, дістаючи назву гравця, який вибув. Учень, що залаишився без місця, стає ведучим. Перемагають діти, які жодного разу не були в ролі ведучого.

Номер слайду 21

Урок – гра “Що, де, коли?”Учні полюбляють такі уроки. На них вони не лише граються, а дізнаються багато цікавого.

Номер слайду 22

Так при вивченні теми „ Тварини” пропонується дітям пригадати все, що вони знають про тварин і зобразити у вигляді схеми. „Кущ” асоціацій поступово розростається. Гра “Садимо кущ”

Номер слайду 23

Отримати від однокласників нову для себе інформацію у процесі спілкування. Кожна група має певний обсяг інформації, розділеної на частини та записаної на окремих індивідуальних аркушах. За певний час діти повинні засвоїти свою частину інформації та поділитися з іншим учасником групи. Гра “Навчаючи – учусь”

Номер слайду 24

На уроці завжди не вистачає часу, особливо для ігор. Та якщо відмовитись від деяких застарілих компонентів уроку, то гра органічно впишеться в структуру уроку і дасть гарний результат.

Номер слайду 25

Уроки – казки допомагають дітям не лише у навчанні, а приносять задоволення.

Номер слайду 26

Дякую за увагу!

pptx
Додано
19 березня 2018
Переглядів
2087
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку