Мета: ознайомити учнів із життям птахів восени, зі змінами, що відбуваються в їхньому житті; показати зв’язок змін у житті птахів зі змінами в природі; вчити називати групи птахів (за переміщенням відповідно до пір року), наводити приклади перелітних й осілих птахів своєї місцевості, пояснювати причини відльоту птахів у вирій; розвивати спостережливість, уміння порівнювати, узагальнювати; виховувати бережливе ставлення до природи , чуйність, милосердя,усвідомлення того,що життя пернатих друзів може залежати від людини.
Очікувані результати: після уроку учні зможуть: наводити приклади перелітніх та осілих птахів нашої місцевості; розрізняти ознаки перелітніх та осілих птахів ; розпізнають перелітних та осілих птахів у довкіллі тварин, виконуючи умови гри; пояснюють залежність відльоту птахів від чинників природи , користуючись поданою схемою; обговорюють в групі власні спостереження за поведінкою птахів восени.
Перелітні птахи долають великі відстані, летять іноді без відпочинку цілий день або ніч і дуже втомлюються. Багато птахів гине під час перельоту.Тому не потрібно лякати птахів, розганяти зграю, що опустилася на відпочинок. Для птахів, що залишаються на зиму, вже зараз потрібно збирати корм і виготовляти годівниці.