Презентація Османська імперія

Про матеріал
Мета: охарактеризувати розвиток Османської імперії в XVI—XVII ст.; визначити головні причини її занепаду; формувати в учнів навички аналітичного мислення; виховувати інтерес до історичного минулого людства. Тип уроку: вивчення нового матеріалу.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Османська імперія

Номер слайду 2

Війни Османської імперії. Боротьба народів проти турецьких завойовників. Економічне і соціально-політичне становище держави. Розвиток турецької культури. План

Номер слайду 3

Опорні поняття і дати яничар; хамам; час «зупинки»; аяни; райя;гайдуки. 1453 р.; 1529 р.; 1683 р.

Номер слайду 4

Османська імперія в XVI ст. МосковіяІспанія. Франція. Польсько-Литовськадержава. Османськаімперія. Угорщина. Португалія. Чорне море. С е р е д з е м н е м о р е. Священна. Римськаімперія. Каспійське морем о р е. ПерсіяЄгипет. Хіджаз. Англія. Астраханськеханство. Московія. Грузія. Червоне море Здійснив грандіозні завоюва-ння. Упродовж свого правління вдвічі збільшив територію імперії. Першим із османських султанів у1517 році прийняв титул халіфа. Селім І Грозний(1512-1520)

Номер слайду 5

МосковіяІспанія. Франція. Польсько-Литовськадержава. Османськаімперія. Угорщина. Португалія. Чорне море. С е р е д з е м н е м о р е. Священна. Римськаімперія. Каспійське морем о р е. ПерсіяЄгипет. Хіджаз. Англія. Астраханськеханство. Московія. Грузія. Червоне море. Османська імперія в XVI ст. Воював проти Персії. У 1514 році за-хопив Азербайджан, частину Вірменії,Грузії, Дагестан і Курдистан. Селім І Грозний(1512-1520)

Номер слайду 6

Єгипет. Хіджаз. Османська імперія в XVI ст. МосковіяІспанія. Франція. Польсько-Литовськадержава. Османськаімперія. Угорщина. Португалія. Чорне море. С е р е д з е м н е м о р е. Священна. Римськаімперія. Каспійське морем о р е. Персія. Англія. Астраханськеханство. Грузія. Московія. Червоне море В ході війни 1516-1517 рр. Селім завдав смертельного уда-ру по єгипетських мамлюках. Він захопив Сирію, Палестину, частину Аравії, а згодом і сам Єгипет. Воло-діння османів простягалися у 3 час-тинах світу – Азії, Європі та Африці. Селім І Грозний(1512-1520)Панувати – це суворо карати!

Номер слайду 7

Угорщина. Грузія. Астраханськеханство. Московія. Персія. Персія. Московія. Османська імперія в XVI ст. МосковіяІспанія. Франція. Польсько-Литовськадержава. Османськаімперія. Португалія. Чорне море. С е р е д з е м н е м о р е. Священна. Римськаімперія. Каспійське морем о р е. Англія. Червоне море. Сулейман І (1520-1566) Наймогутніший з турецьких сул-танів. Вів загарбницькі війни у Єв-ропі (Угорщина, 1526), Азії (Вірменія, Грузія, північний Іран, Ірак, 1555), Пів-нічній Африці (Алжир, Триполітанія). За правління Сулеймана І Османська імперія досягнула свого найвищого розквіту.

Номер слайду 8

Робота з підручником Опрацюйте с. 153-154 і дайте відповіді на питання: Які обмеження накладали на немусульманське населення Османської імперії?Кого називали гайдуками? Як вони діяли?Чи можна у цій ситуації використати вислів «Зло породжує зло»? Чому?

Номер слайду 9

Керував санджаком воєначальник-управитель санджакбей. За вимогою бейлербеїв санджакбеї на чолі місцевого ополчення з’являлися на місця збору усієї імперіїТимаріоти – володарі військових ленів. Підкорялися санджакбеям, відповідали за боєздатність і облаштунок вершників, яких утримували за рахунок прибутків від свого лену. Військово-адміністративний устрій Османської імперіїНайвища рада16 великих провінцій - вілаєтів. Мав необмежену світську і духовну владу. Всі піддані вважалися його рабами. Особа султана – священна й недоторкана. Султан. Уряд країни (диван-і-хумаюн). Призначався султаном, керував державою та армією. Складався з міністрів-візирів і очолювався великим візиром. Очолював вілаєт губернатор - бейлербей. Він підкорявся великому візирю і відповідав за боєздатність військ у вілаєті250 повітів - санджаків. Тимаріоти

Номер слайду 10

Військово-адміністративний устрій. МосковіяІспанія. Франція. Польсько-Литовськадержава. Османськаімперія. Португалія. Чорне море. С е р е д з е м н е м о р е. Священна. Римськаімперія. Каспійське морем о р е. Персія. Англія. Московія Військово-леннасистема була голов-ним джерелом військо-вої могутності Османської імперії. Військовий лен був умовним спадко-вим володінням, яке тимаріот отримував від султана з правом одержання від землеробського населення свого лену визначеної суми, що складала частину по-датку, сплачуваного цим населенням до казни. Право ус-падкування лену пов’язувалося з обов’язком спадкоємця служити у війську. Володіння кількома ленами однією лю-диною заборонялося. Червоне море

Номер слайду 11

Військова організація Османської імперіїВерховний візир. Султан – верховний головнокомандувач. Сипахи. Сипахи – особиста кінна гвардія султанаохоронялиохороняли. Яничари. Акинджари. Кінне ополчення тимаріотів. Султан Акинджари – кінний авангард війська. Вони не отримували лену, а лише частину військо-вої здобичі, тому мали репутацію жорстоких грабіжників. Кінне ополчення тима-ріотів – головна сила армії султана, нарахо-вувало від 130 до 200 тис. За свою службу отримували лени. Яничари – знаходилися на утриманні уряду. Комп-лектувалися з дітей, на-сильно забраних від бать-ків, яких виховували в ду-сі мусульманського фана-тизму. Корпус яничарів нараховував 40 тис.

Номер слайду 12

Військово-адміністративний устрій. МосковіяІспанія. Франція. Польсько-Литовськадержава. Османськаімперія. Португалія. Чорне море. С е р е д з е м н е м о р е. Священна. Римськаімперія. Каспійське морем о р е. Персія. Англія. Московія Розквіту європейсь-ких держав сприяв ак-тивний розвиток капіта-лістичних (ринкових) відносин,тоді як основою могутності Османської імперії бу-ли безперервні загарбницькі війни. Червоне море. Питання1. Який шлях, на Вашу думку, був більш ефективним?2. Як Ви гадаєте, чому на кінець ХVІ ст. Османська імперія почала занепадати? С.153 Зменшення військової здобичі у зв’язку з виникненням у Європі національних держав із добре озброєними арміями. Руйнування військово-ленної системи. Намагання володарів ленів перетворити їх у свою спадкову власність без несення служби у війську. Розгортання боротьби підкорених турками-османами народів, що перебували на вищому рівні економічного і культурного розвитку. Причини занепаду Османської імперії

Номер слайду 13

Перегляньте відео та опрацюйте роздруківку і заповніть таблицю«Розвиток турецької культури в XVI-XVII ст.»Галузь культури. Досягнення. Освіта і наука. Література. Архітектура, живопис

Номер слайду 14

Бесіда за питаннями 1-5 на с. 144. Закріплення матеріалу

Номер слайду 15

Опрацювати § 19. Продовжити заповнення таблиці «Розвиток турецької культури в XVI-XVII ст.»Домашнє завдання. Галузь культури. Досягнення

pptx
До підручника
Всесвітня історія 8 клас (Сорочинська Н.М., Мартинюк О.О., Гісем О.О.)
Додано
10 квітня 2021
Переглядів
2996
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку