Презентація "Основні поняття фотометрії"

Про матеріал
Презентація "Основні поняття фотометрії" можна використати на уроці в 11 класі. В презентації надані основні поняття та закони, які характеризують енергетичні характеристики точкових джерел світла, наведені приклади розв'язку задач. Учні набувають компетентністі по організації робочого місця та використання знань для дизайну освітлення в будинках, музеях тощо.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Основні поняття фотометрії

Номер слайду 2

Мета уроку. Розвивати уявлення учнів про світло та величини, які його характеризують. Дати поняття про основні енергетичні характеристики світла та одиниці їх вимірювання. розвивати вміння встановлювати зв’язки між силою світла, відстанню від поверхні до джерела світла, кутом падіння світлових променів та освітленістю. Звернути увагу на практичне використання цього навчального матеріалу.

Номер слайду 3

Фотометрія- це розділ оптики, який вивчає світлові потоки джерел світла (їх випромінювання, властивості та вимірювання), а також джерела світла та сприймання їх випромінюваної енергії приладами та оком людини

Номер слайду 4

Штучні Природні зіркикометасонцелучиналампа. Джерела світласвічабактеріи на рибібагаттяверно

Номер слайду 5

Якщо точкове джерело випромінює потік рівномірно в усіх напрямках, то таке джерело називають ізотропним. Точкове джерело світла – це джерело світла, розмірами якого можна знехтувати в порівнянні з відстанями, на яких оцінюється дія цього джерела світла.

Номер слайду 6

Видиме випромінювання характеризується величинами. Світловий потік. Сила світла. Освітленністьяскравість

Номер слайду 7

Величина, яка визначається кількістю енергії, яку випромінює джерело світла за одиницу часу називається світловим потоком. Світловий потікчас [с]кількість енергії [Дж]світловий потік [лм] (люмен)

Номер слайду 8

Світловий потік. Лампа накалювання. Світлодіодна лампа

Номер слайду 9

Частина простору, яка оточена деякою конічною поверхньою, називається тілесний кут . Тілесний кут. Тілесний кут вимірється часткою сферичної поверхні  ABCDEFПлоща сфери [м2]Радіус сфери [м]тілесний кут [ср] (стерадіан) Повний тілесний кут

Номер слайду 10

Величина, яка дорівнює кількості енергії, яка випромінюється джерелом світла за одиницю часу всередині телесного кута, називається силою світла. Сила світласвітловий потік [лм] (люмен)телесний кут [ср] (стерадіан) сила світла [кд] (кандела) style.text. Decoration. Underlinestyle.text. Decoration. Underlinestyle.text. Decoration. Underline

Номер слайду 11

Світловий потік повної сферы

Номер слайду 12

Освітленність Величина, яка вимірюється кількістю світлової енергії, за одиницю часу, яка потрапляє на одиницю поверхні називається освітленістю освітленність [лк] (люкс)світовий потік [лм] (люмен)площа поверхні [м2]style.text. Decoration. Underlinestyle.text. Decoration. Underlinestyle.text. Decoration. Underline

Номер слайду 13

Закон освітленності 1. 2. Загальна освітленість від кількох джерел світла дорівнює сумі освітленостей, створених кожним джерелом світла окремо. Якщо світло падає на поверхню під деяким кутом, то освітленість визначається

Номер слайду 14

Обертання Землі навколо сонця

Номер слайду 15

Закон обернених квадратів

Номер слайду 16

Норми освітленості

Номер слайду 17

Яскравість Яскравість поверхні визначається силою світла джерела , яке освітлює площу поверхні в напрямку поширеня світла.

Номер слайду 18

Яскравість деяких поверхонь. Сонце –Місяць - око реагує на яскравість - больові відчуття виникають при яскравості – 105 кдм2 

Номер слайду 19

Перевірь себе. У полудень під час весняного та осіннього рівнодення Сонце знаходиться на екваторі у зеніті. У скільки разів у цей час освітленість поверхні Землі на екваторі більше освітленості поверхні Землі на широті 45° (широта Києва)? Припустімо, що від червоного й зеленого сигналів світлофора на сітківку ока падає приблизно однаковий світловий потік. Чи однакової потужності лампи встановлені у світлофорі? Якщо ні, то потужність якої лампи більша — зеленої чи червоної?Чому освітленість горизонтальних поверхонь опівдні є більшою, ніж уранці та ввечері? Діти вирішили збільшити освітленість свого робочого місця:— василь замінив лампочку у своїй настільній лампі на лампочку більшої потужності;— марічка поставила ще одну настільну лампу;— микита підняв люстру, що висіла над його столом, вище;— андрійко розташував настільну лампу таким чином, що світло почало падати практично перпендикулярно до столу. Які з учнів зробили правильно? Обґрунтуйте відповідь.

Номер слайду 20

Світло від електричної лампи в 200 кд падає під кутом 45° на робоче місце, його освітленість 141 лк. Знайти: а) на якій відстані від робочого місця знаходиться лампа; б) на якій висоті від робочого місця вона висить. I= 200 кд E=141 лкΨ=45°r-h-𝑟=𝐼 𝑐𝑜𝑠𝛹𝐸 rh=𝑟 𝐶𝑜𝑠𝛹 Відповідь:1 м, 0,7 м 

Номер слайду 21

І=60 кд. S= 0,5 м2аа =2 мв = 2 мв. Ф - ?Ф = Е·SЕ=І𝑟2 Е=Е1+Е2  Ф=1а+в2+1а2𝐼𝑆 Ф = 9,4 лм

Номер слайду 22

поміркуй!Як треба організувати своє робоче місце, щоб освітлення його було ефективним? Для чого це потрібно?

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.7
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.9
Всього відгуків: 3
Оцінки та відгуки
  1. Без'язична Світлана Володимирівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Чепурна Оксана Віталіївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Харитонова Таїсія Іванівна
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
Пов’язані теми
Фізика, 11 клас, Розробки уроків
До підручника
Фізика (академічний рівень, профільний рівень) 11 клас (Бар’яхтар В.Г., Божинова Ф.Я., Кирюхіна О.О., Кірюхін М.М.)
Додано
25 червня 2020
Переглядів
8984
Оцінка розробки
4.9 (3 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку