Планування роботи по ознайомленню з природою: 1. При доборі матеріалу з природою, потрібно враховувати принцип доступності і науковості – відомості про рослини, тварини, явища живої та неживої природи, які повинні бути зрозумілі дітям, враховуючи їх вікові можливості. 2. Наукове пізнання світу відбувається тоді, коли даються правильні уявлення і показується почуттєвий досвід дошкільників, зв’язки і причини залежності між об’єктами і явищами. 3. При доборі матеріалу, враховується принцип енциклопедичності –добір матеріалу з галузей природознавства. 4. Краєзнавчий принцип – не обмежує вивчення природи лише місцевим матеріалом, а також з об’єктами, яких немає у даній місцевості – ознайомлюють за допомогою наочних посібників.
Досліди – це важливий шлях до пізнання. Досліджуючи, дитина отримує знання у певній логічній послідовності. Так, вода,винесена на мороз, спочатку вкривається кіркою, шматочками льоду, а потім стає льодом; лід, коли його підігрівати, стає холодною водою, потім теплою, гарячою і парою; пару охолоджують, вона стікає на холодному предметі й знову стає водою.
Сьогодні наша планета опинилась у небезпеці, і захистити її від екологічної катастрофи може людина,яка здатна почути дихання листя й пісню жайворонка, яка вважає себе частиною природи, і яка бажає зберегти цю природу для наступних поколінь. Тільки тому, в кого в серці живуть добринки, природа відкриє всі таємниці.