Презентація "Перевірка, контроль знань і вмінь учнів з географії"

Про матеріал
Готуючись до уроку, кожен викладач обирає різноманітні форми і методи, які , на його думку, забезпечать максимальний результат. Але при цьому слід не лише спиратись на вимоги програми, та об’єм навчального матеріалу, який повинен бути засвоєний, але й бачити здобувачів освіти, яких навчатимеш. Адже вони, приходячи на урок географії, завжди чекають на щось нове і цікаве.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Перевірка, контроль знань і вмінь учнів з географії

Номер слайду 2

* Перевірка навчальних досягнень учнів, її мета та основні вимоги до неї Перевірка та оцінювання знань, умінь і навичок – органічна частина процесу навчання. Головна мета перевірки полягає в тому, щоб з’ясувати, як засвоєний учнями вивчений матеріал, тобто встановити рівень їх навчальних досягнень у даний момент. Разом з тим, перевір-ка дає можливість закріпити та вдосконалити знання і вміння учнів, підготовити дітей до сприйняття нового матеріалу. Таким чином, перевірка виконує не лише контролюючу, але й дидактичну функцію. Головна вимога до вчителя, що організовує та проводить перевірку знань і вмінь, - урахування індивідуальних особливостей учнів. На основі аналізу даних про успішність учитель має своєчасно виявити відставання окремих учнів, надати їм необхідну допомогу. Перевірка повинна бути систематичною та планомірною. Її слід проводити за всіма темами програми, виявляти знан- ня кожного учня за основними питаннями програмних тем.

Номер слайду 3

* Перевірка знань і вмінь за формою може бути усною і письмовою, а за охопленням – індивідуальною і фронтальною Типи перевірки знань і вмінь Усна індивідуальна перевірка Усна фронтальна перевірка Письмова індивідуальна перевірка Письмова фронтальна перевірка

Номер слайду 4

* Запитання для усного фронтального опитування учнів з теми “Вітер” (6 кл.) 1. Що називають вітром? 2. Чому дме вітер? 3. Які вітри ми називаємо бризами? 4. Чим відрізняється денний бриз від нічного? 5. Від чого залежить сила вітру? 6. За допомогою якого приладу і як визначають силу вітру? 7. Як визначити напрямок вітру? 8. На Східноєвропейській рівнині вітер часто дме з Антлантичного океану. Який він має напрямок? 9. Вітри якого напрямку переважають на сході України влітку? А взимку ? 10. Які вітри називаються мусонами? 11. Чому мусони двічі на рік змінюють свій напрямок? 12. Чому мусонів не буває у Європі? 13. Чи впливають мусони на клімат? 14. Для чого необхідно спостерігати за вітром, знати його напрямок і силу? 15. Зробіть висновок про значення вітру в природі.

Номер слайду 5

* Тести з вибором правильних відповідей із запропонованих 3. Визначте, на якому знімку зображений ландшафт узбережжя, біля якого проходить холодна Перуанська течія: А Б В Г 2.Укажіть держави-монархії: 1 Марокко 2 Бельгія 3 Франція 4 Японія 5 Бразилія 6 Туреччина 7.Уругвай Відповідь: 1, 2, 4 1. За наведеними даними розрахуйте річну амплітуду температур та визначте, яка з амплітуд є найменшою: А tmax= +20єC, tmin= -4єC Б tmax= +24єC, tmin= +1єC В tmax= +25єC, tmin= +3єC Г tmax= +28єC, tmin= -3єC

Номер слайду 6

* Тест із необмеженою кількістю правильних відповідей Відповідь: б, в, д, ж Оберіть правильні твердження щодо ре-гіону, зображеного на знімку: а) з морів у цьому регіоні найменшим за площею є Азовське море; б) плями бірюзового кольору в морях свідчать про бурхливий розвиток фітоплан-ктону; в) у верхній частині знімка видно Кахов-ське водосховище; г) узбережжя Румунії ховає густий покрив хмарності; д) Дунай можна розпізнати за його поміт-но виступаючою у море дельтою; е) на узбережжі Грузії переважає ясна по-года; ж) судячи з ряду ознак, цей знімок зробле-ний наприкінці весни (у травні); и) плями в морях - це сліди забруднення акваторій

Номер слайду 7

* Тест на визначення відповідності Установіть відповідність між природними комплексами та цифрами, якими позначені характерні для цих комплексів тварини (мал.): А Природний комплекс тундри Північної Америки Б Природний комплекс антарктичних пустель В Природні комплекси Австралії Г Природні комплекси Південної Америки 1 (відповідність з В) 2 (відповідність з А) 3 (відповідність з Б) 4 (відповідність з Г) 5 -

Номер слайду 8

* Тести на визначення послідовності об’єктів 1.Визначте, у якій хроноло- гічній послідовності євро- пейцями були відкриті зазна- чені географічні об’єкти: А Нова Зеландія Б Мис Доброї Надії В Антарктичний півострів Г Маґелланова протока Відповіль: Б – Г – А - В 2. Розташуйте із заходу на схід географічні об’єкти Азово- Чорноморського узбережжя: А Джарилгач Б Арабатська Стрілка В Дністровський лиман Г Сиваш Відповідь: В – А – Г - Б

Номер слайду 9

* Картографічний тест з теми “Антарктида” Характеристика об’єкта Назва об’єкта Номер об’єкта на карті Полярна станція, на якій зафіксовано найнижчу температуру на планеті Море, назване на честь шотландського китобоя Півострів із горами альпійської складчастості Один із магнітних полюсів Землі Діючий вулкан в Антарктиді Найвищий (5140 м) масив в Антарктиді Українська полярна станція Один з океанів, що омивають Антарктиду Шельфовий льодовик біля берегів Антарктиди Точка, де розташована американська станція Амундсен-Скотт

Номер слайду 10

* Тест із вибором 3 тверджень із 7 (пропонується на конкурсі МАН) На карті позначено 10 країн світу. Оберіть правильні твердження про них: 1.Країни a, b – країни з перехідною економікою. 2.Країни f, i - члени ОПЕК. 3.Країни e, j – мають федеративний устрій. 4.Країни с, h – мають переважно мусульманське населення 5.Столиці країн d, f – розташовані на узбережжі Каспійського моря. 6.Основне населення країн е, g – тюркомовне. 7.Країни b, i – перенесли свої столиці з найбільших міст у менш населені. Відповідь: 1, 4, 7

Номер слайду 11

Тест із вибором 5 тверджень із 10 На фото зображена частина Волинського Полісся в Україні. Із тверджень 1 - 10 оберіть правильні: 1.Волинське Полісся – це частина Лісостепу. 2.Опадів на Волині – 300-400 мм на рік. 3.У цій частині Полісся лежить озеро Світязь. 4.Тут багато давньольодовикових форм рельєфу. 5.Ґрунти Полісся - каштанові. 6.На Волині переважають мішані ліси. 7.Це найбільш зволожена частина Полісся. 8.Волинське Полісся межує з Київським Поліссям. 9.На Волині бере початок ріка Десна. 10.Річки Волині належать двом морським басейнам. Відповідь: 3, 4, 6, 7, 10

Номер слайду 12

* Критерії оцінювання знань і вмінь учнів У школі використовують декілька критеріїв оцінювання: 1) нормативний критерій, коли результат контролю оцінюється з точки зору встановленої норми; у діючих програмах з географії дано рекомендації з оцінювання знань, а також практичних умінь учнів, наведено норми оцінок за 12-ти бальною шкалою; 2) порівняльний критерій, коли результат контролю одного учня порівнюється з аналогічним результатом іншого учня (чи інших учнів); 3) особистісний критерій, коли результат контролю учня порівнюють із попередніми результатами цього ж учня і тим самим встановлюється динаміка його просування в оволодінні певними знаннями, вміннями та навичками.

Номер слайду 13

Нормативні критерії оцінювання навчальних досягнень учнів з географії Початковий рівень: 1, 2, 3 3 бали – учень у деяких випадках дає нечіткі характеристики геогра- фічних об’єктів; за допомогою вчителя знаходить їх на карті, може самостійно розрізнити окремі географічні поняття Середній рівень: 4, 5, 6 6 балів – учень самостійно дає біль- шість визначень, передбачених те- мою уроку, відтворює значну части- ну вивченого матеріалу у відповід- ності з його викладом у підручнику. З допомогою вчителя виявляє при- чинно-наслідкові зв’язки … Достатній рівень: 7, 8, 9 9 балів – учень на достатньому рівні володіє навчальним матеріалом, мо- же застосовувати його для виконан- ня практичних робіт; має чіткі уяв- лення про компоненти природи і просторову організацію господарст- ва … Високий рівень: 10, 11, 12 12 балів – учень володіє грунтовни- ми географічними знаннями у ме- жах вимог навчальної програми; ви- словлює та аргументує власне став- лення до різних поглядів на об’єкт вивчення; самостійно аналізує при- родні та суспільні явища …

Номер слайду 14

* Дякую за увагу!

ppt
Додано
3 лютого 2023
Переглядів
543
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку