Тема уроку: «Узагальнення знань із теми «Числові та буквені вирази. Рівняння»
Номер слайду 2
Завдання:1. Підкресліть буквені вирази:а) 2х + 3; б) 5∙3 + а ; в) 25 + 10 : 2; г) 8 – 4 : m; д)5(6 + 4 -2). 2. Складіть буквений вираз: Лимон коштує m к., а банан – n к. Скільки копійок коштують 2 лимони та 3 банани? Відповідь: 2 ∙ m + 3 ∙ n
Номер слайду 3
3. Спростіть вираз:(х + 5) ∙ 4 = 4 ∙ х + 4 ∙ 5 = 4х + 20.4. Спростіть вираз:16х – 2х + 5 = (16 – 2) х + 5 = 14х + 5.5. Запишіть вираз: різниця чисел 210 і а дорівнює сумі чисел 68 і 42. Відповідь: 210 – а = 68 + 42
Номер слайду 4
Рівняння – це рівність, яка містить невідоме число.6. Розв’яжіть рівняння:а) х + 13 = 65 б) х – 479 = 164 в) 372 – х = 235 х = 65 – 13 х = 164 + 479 х = 372 - 235 х = 52 х = 643 х = 137 Щоб знайти невідомий доданок, треба від суми відняти відомий доданок:якщо х + а = b, то х = b – a. Щоб знайти невідоме зменшуване, треба до різниці додати від’ємник:якщо х - а = b, то х = b + a. Щоб знайти невідомий від’ємник, треба від зменшуваного відняти різницю:якщо а – х = b, то х = а – b.
Номер слайду 5
7. Розв’яжіть рівняння:г) х : 13 = 25 д) 336 : х = 14 е) 9х = 612 х = 25 ∙ 13 х = 336 : 14 х = 612 : 9 х = 325 х = 24 х = 68 Щоб знайти невідоме ділене, треба частку помножити на дільник:якщо х : а = b, то х = b ∙ a. Щоб знайти невідомий дільник, треба ділене поділити на частку:якщо а : х = b, то х = а : b. Щоб знайти невідомий множник, треба добуток поділити на відомий множник:якщо а ∙ х = b, то х = b : а.9х = 9∙х
9. Розв’яжіть задачу: Одна сторона трикутника на 14 см менша від другої і у 2 рази менша від третьої. Знайдіть сторони трикутника, якщо його периметр дорівнює 122 см. Розв’язок:1 сторона – ?, х2 сторона – ?, х + 14 122 см3 сторона – ?, 2х. Маємо рівняння: х + х + 14 + 2х = 1224х + 14 = 1224х = 122 – 144х = 108х = 108 : 4х = 27 Отже, перша сторона трикутника дорівнює 27 см,друга сторона 27 + 14 = 41 см,третя сторона 2∙27 = 54 см. Відповідь: 27 см, 41 см, 54 см.
Номер слайду 8
Домашнє завдання:1. Складіть рівняння:а) значення виразу а – 14 більше за число 20 на 2; (Відповідь: а – 14 – 20 = 2)б) число 9 менше від значення виразу с – 18 на 5;в) значення виразу n – 12 менше від числа 36 на 9;г) число 18 більше за значення виразу k – 5 на 7.2. На платформі: learningapps.org виконати інтерактивні завдання, надіслати скрін сторінки з виконанням завдання до classroom.