Презентація «Підкова», «Гном у буфеті». Поетичні роздуми про дружбу, доброту, красу, про людське щастя і шляхи до нього, про те, що може врятувати сучасний світ"
Презентація Ірина Жиленко. «Підкова», «Гном у буфеті». Поетичні роздуми про дружбу, доброту, красу, про людське щастя і шляхи до нього, про те, що може врятувати сучасний світ". Не потребує конспекту.
Ірина Жиленко «Підкова», «Гном у буфеті». Поетичні роздуми про дружбу, доброту, красу, про людське щастя і шляхи до нього.
Номер слайду 2
Знову я пишу про зиму, золотий сніг. Кажуть, Андерсен всі свої казки писав напередодні Нового року, — тільки в різдвяні сутінки прочиняються двері в те, чого нема. І. Жиленко
Номер слайду 3
Що символізує підкова?здійснення бажаньдобробут у доміоберігудача успіхщастярадість. Мозковий штурм
Номер слайду 4
Підкова. Була зима. Ішов зелений сніг. За ним — рожевий. Потім — фіалковий.І раптом протрюхикав на коніДідусь Мороз. І загубив підкову. Та не просту. А золоту. Таким,на місяць схожим, серпиком лежала, —аж розгубились в небі літаки,кричали: "Мама!" —Й крильцями дрижали. А я знайшла. Сказала їй: — Світитут, на вікні. Щоб все мені збулося! —Зійшлися і роззявили ротисімсот роззяв. Стоять вони і досі... Круг них світився то зелений сніг,то голубий, то ніжно-фіалковий. Вони стояли вперто, день при дні, —зачарувала їх моя підкова. Що ж, покладу підкову в чемодан,куплю я шубу. А тоді поїдув Лапландію. Хоч трішки і шкода,вже так і буть — віддам підкову Діду. Оце і все. А сніг звичайним став. Легкий і рівний, пада, пада, пада... Роти закрили всі сімсот роззяв.І розійшлись... І полягали спати. Виразне читання
Номер слайду 5
Поміркуй над прочитаним. Якими фарбами розмалювала І. Жиленко свій вірш? Згадайте, яким ви бачили сніг взимку за сонячної погоди та ввечері, коли світять ліхтарі? Колір теж може бути образом, може щось означати. Зелений - колір молодості, природи, життя; рожевий, голубий - - чистоту, ніжність, красу; жовтий - уособлює тепло, радість. За допомогою яких слів авторка створює добрий, щирий тон розповіді?
Номер слайду 6
Якою у творі ми побачили підкову?Яке враження справила підкова на оточуючих?З яким проханням звернулася лірична героїня твору до підкови?Чому діти вірили у чарівність підкови?Що свідчить про бажання дівчини повернути підкову Діду Морозу?Чи здійснюються бажання, які вами загадуються у новорічно-різдвяні свята? А що необхідно зробити для обов’язкового здійснення наших мрій?Що змінилося після повернення ліричною героїнею підкови?
Номер слайду 7
кожна дитина відчуває себе щасливою, коли у новорічні свята всі її сподівання і мрії стають реальністю. Аналіз вірша «Підкова»Основна думка:зображення ліричної героїні твору, яка знайшла золоту підкову, загублену конем Дідуся Мороза, і прагнула, щоб за її допомогою здійснилися всі бажання і мрії. Тема:
Номер слайду 8
Підкова. Була зима. Ішов зелений сніг. За ним — рожевий. Потім — фіалковий.І раптом протрюхикав на коніДідусь Мороз. І загубив підкову. Та не просту. А золоту. Таким,на місяць схожим, серпиком лежала, —аж розгубились в небі літаки,кричали: "Мама!" —Й крильцями дрижали. А я знайшла. Сказала їй: — Світитут, на вікні. Щоб все мені збулося! —Зійшлися і роззявили ротисімсот роззяв. Стоять вони і досі... Круг них світився то зелений сніг,то голубий, то ніжно-фіалковий. Вони стояли вперто, день при дні, —зачарувала їх моя підкова. Що ж, покладу підкову в чемодан,куплю я шубу. А тоді поїдув Лапландію. Хоч трішки і шкода,вже так і буть — віддам підкову Діду. Оце і все. А сніг звичайним став. Легкий і рівний, пада, пада, пада... Роти закрили всі сімсот роззяв.І розійшлись... І полягали спати. Епітети – Метафори –
Номер слайду 9
Лірична героїнясприймає все із захопленняммрійницяпоряднавідповідальнавірить у силу чарівних речейбачить світ кольоровим
Номер слайду 10
Ти знаєш, у нашому домі,в старому буфеті, давноживе мій добрий знайомий –старенький буфетний гном. Він знав ще дідуся хлоп’ям,а маму — малим дівчатком,гукав пустунам: "Ай-яй!",Слухняним давав шоколадки. Замкнувши буфет на гачок,золотить на свята сервізи. Багріє його ковпачокза склом серед вазочок різних. Він любить какао пить,смоктати м’ятні гостинці. Так довго і солодко спитьв старій музикальній скриньці. Навчився він чемних манерв одної маркізи з фарфору. Сказала маркіза: — Тепердружити із вами не сором. Ви просто — франтом, хочавтягніть у петлицю троянду.І прошу до мене на чай. Разом з цвіркуном-музикантом;Століття, і друге, і третє, —прислухайся! — чуєш? – завждиклопочеться гном у буфеті,бормоче, зітха, шарудить.І тупа, і плямка в куточку,і дзвонить в буфетні шибки.І в довгі засніжені ночінашіптує дітям казки. Гном у буфетіВиразне читання
Номер слайду 11
Поміркуй над прочитаним. Хто такі гноми? Що вам відомо про цих істот?А хто такий домовик? Що вам відомо про цих істот?Чи можна сказати, що гном у поезії схожий на домовика?Домовик — це персонаж міфології слов'ян, «хатнє божество», що опікується життям усієї родини, допомагаючи, іноді шкодячи. Вартовий дому і охоронець родини. Домовик уявлявся у вигляді маленького дідка. Гно́ми — збірна назва карликових підземних жителів з міфології та фольклору народів Європи. Традиційно гномам приписується мудрість, знання ковальства та шахтарства, охорона підземних скарбів. У різних народів ці істоти мають різні назви.
Номер слайду 12
Характеристика гномаІм’я – Буфетний Гном. Вік – три століття. Живе у старому буфеті“добрий знайомий”“старенький буфетний гном”“просто франтом”“багріє його ковпачок”“довго і солодко спить”“любить какао пить”“смоктати м’ятні гостинці”“золотить на свята сервізи”“клопочеться гном у буфеті”“бурмоче, зітха, шарудить”“тупа, плямка”“дзвонить в буфетні шибки”“нашіптує дітям казки”“слухняним дає шоколадки”“гука пустунам : “Ай-ай!”
Номер слайду 13
Символічність образу гнома. Гном – символ домашнього тепла, любові й затишку.
Номер слайду 14
Правила складання синквейну Синквейн містить п’ять рядків: 1-й рядок: тема (по одному іменнику або займеннику); 2-й рядок: опис теми (два прикметники); 3-й рядок: опис дій, властивих темі (три дієслова); 4-й рядок: особисте ставлення до теми (фраза із чотирьох слів); 5-й рядок: резюме, що дає характеристику темі (одне слово). Складіть синквейн
Номер слайду 15
Підкова. Золота, чарівна. Світить, чарує, звеселяє. Триває казка, мрії здійснюються. Щастя. Гном2 прикметники.3 дієслова. Особисте ставлення до теми (фраза із чотирьох слів). Резюме, що дає характеристику темі (одне слово). Складання синквейну
Номер слайду 16
Рефлексія. Опишіть сьогоднішній урок, використовуючи тропи.епітетиперсоніфікаціягіперболапорівнянняметафора
Номер слайду 17
Визначте віршовий розмір поезії «Гном у буфеті», користуючись пам’яткою на с.236. Знайдіть в мережі 2-3 цікаві факти про життя і творчість Ігоря Калинця. Пояснення домашнього завдання