ПІВНІЧНА ВІЙНА 1700 – 1721 рр. СИНХРОНІЗОВАНИЙ УРОК-УЗАГАЛЬНЕННЯ З КУРСУ "ВСЕВІТНЯ ІСТОРІЯ" для 8 кл. Учитель: Раймер В. В.
Номер слайду 3
Мета:узагальнити знання про історичне значення Північної війни в Європі;закріпити вміння аналізу історичних подій; сформувати навичку історичного бачення. Завдання:дослідити місце Північної війни в загальносвітовому та європейському масштабі;проаналізувати Північну війну за схемою «історичне тло – подія - результат»виокремити та визначити роль України в подіях Північної війни.
Номер слайду 4
ІСТОРИЧНЕ ТЛО: Вихідні позиції сторін, що історично сформувалися, протягом 14 - 17 століть
Номер слайду 5
ІСТОРИЧНЕ ТЛО: Вихідні позиції сторін, що історично сформувалися, протягом 14 - 17 століть
Номер слайду 6
Уважно погляньте на мапу Світута дайте відповідь: Що спільного міжа) борщем та Атлантичним океаном?б) Ліцеєм та Імперією?в) шахами та податками?
Номер слайду 7
Номер слайду 8
Спільним є: а) Великі Географічні Відкриттяб) Колоніїв) Торгівля
Номер слайду 9
Уважно погляньте на мапу Європита дайте відповідь: Про що іде мова 80 30 Договір дорожчий за гроші
Номер слайду 10
Номер слайду 11
Мова йде про: 80-літню війну в Нідерландах30-літню війну в НімеччиніВестфальську систему міжнародного права (міжнародне визнання суверенітету держави)
Номер слайду 12
Уважно погляньте на мапу Євразіїта дайте відповідь: Яким шляхом або в який спосібторгівля може розвиватися швидше, приносячи максимум прибутків і різнорідних надбань?
Номер слайду 13
Номер слайду 14
Саме так!Торгівля може розвиватися швидше за допомогою морського флоту
Номер слайду 15
ІСТОРИЧНА ПОДІЯ: Позиції і доля сторін, що сформувалися підчас Північної війни
Номер слайду 16
Номер слайду 17
Мета воюючих сторін{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}ШВЕДСЬКА ІМПЕРІЯМОСКОВСЬКЕ ЦАРСТВОКАРЛ ХІІПЕТРО І- Розширення кордонів Іимперії- Вихід до Атлантичного океану- Захист територіальних надбань у басейні Балтійського моря- Збір мита з морських портів, шляхів та проток- Освоєння нових шляхів морської торгівлі- Вихід до Атлантичного океану- Повернення східного узбережжя Балтійського моря- Захоплення басейну Балтійського моря
ЩО СПІЛЬНОГО?{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}ШВЕДСЬКА ІМПЕРІЯМОСКОВСЬКЕ ЦАРСТВОКАРЛ ХІІПЕТРО ІВихід до Атлантичного океану. Вихід до Атлантичного океану
Номер слайду 20
Мета воюючих сторін{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}ШВЕДСЬКА ІМПЕРІЯМОСКОВСЬКЕ ЦАРСТВОКАРЛ ХІІПЕТРО І- Розширення кордонів Іимперії- Вихід до Атлантичного океану- Захист територіальних надбань у басейні Балтійського моря- Збір мита з морських портів, шляхів та проток- Освоєння нових шляхів морської торгівлі- Вихід до Атлантичного океану- Повернення східного узбережжя Балтійського моря- Захоплення басейну Балтійського моря
ЩО ВІДМІННОГО?{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}ШВЕДСЬКА ІМПЕРІЯМОСКОВСЬКЕ ЦАРСТВОКАРЛ ХІІПЕТРО ІЗбір мита з морських портів, шляхів та проток. Повернення східного узбережжя та захоплення усього басейну Балтійського моря
Номер слайду 23
ХІД ВІЙНИЗАВДАННЯ:- Проаналізуйте історичну мапу, з огляду вихідних умов та мети кожної з воюючих сторін. Занотуйте власні висновки.- Прочитайте пункт 2 §21 підручника Всесвітня Історія- Прочитайте пункти 1-4 §27 підручника Історія України- Складіть таблицю {5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Шведська Імперія. Московське Царство. ХІД ВІЙНИХІД ВІЙНИНІШТАДТСЬКИЙ МИРНИЙ ДОГОВІРНІШТАДТСЬКИЙ МИРНИЙ ДОГОВІР
Номер слайду 24
Номер слайду 25
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯПрочитати § 21 підручника Всесвітня Історія. Проаналізуйте хід війни після Полтавської битви з огляду на спільну мету Петра І і Карла ХІІ. Занотуйте власні висновки. У яких умовах опинилася Російська Імперія по закінченні Північної війни: Остаточна перемога чи Мрія про перемогу? Занотуйте власні висновки. Прочитати § 27 підручника Історія України. Проаналізуйте перехід Івана Мазепи на бік Карла ХІІ з огляду на особливості Вестфальської системи міжнародного права. Занотуйте власні висновки. Яке фундаментальне історичне значення для сучасної України мала позиція Івана Мазепи? Обгрунтуйте вашу відповідь та занотуйте висновки. Скласти опис історичної постаті (один на вибір):{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Ви ХТОПЕТРО ІПЕТРО ІКАРЛ ХІІКАРЛ ХІІІВАН МАЗЕПАІВАН МАЗЕПАОписуєте КОГОКАРЛХІІІВАН МАЗЕПАПЕТРОІІВАН МАЗЕПАПЕТРОІКАРЛХІІ