«Культура Візантії»Виконав : студент 3 курсу групи 3 А21 Корольов О.
Номер слайду 2
Історичні умови розвитку культури Візантії: Місто – центр торгівлі, ремесла та сильної влади. Візантія – наступниця античної культури. Вплив християнства на культурний розвиток Візантії
Номер слайду 3
В VII – VIII століттях грецька мова стала державного. Розвиток освіти Для управління державою потрібні були освічені люди, щоб створювати закони, укази, договори, тому держава піклувалася про освіту.
Номер слайду 4
Візантійці шанобливо ставилися до науки, яку називали філософією. До неї відносили богослов‘я, математику, природознавство, етику, політику, граматику, риторику (красномовство), діалектику (логіку), астрономію, музику та правознавство. Візантійська наука та техніка значно випереджала західноєвропейську. Розвиток науки
Номер слайду 5
Візантійський учений Лев Математик започаткував алгебру, замінивши цифрові символи літеровими. Він винайшов світловий телеграф – систему сигнальних вогнів для передачі термінових повідомлень на великі відстані, багато хитромудрих механізмів, якими зачудовувалися іноземці: рухомі статуї, механічні співочі птахи тощо. Наукові знання
Номер слайду 6
Візантійські медики працювали над діагностикою – розпізнаванням недуг. Створювалися навчальні посібники по медицині. Для навчання лікарській справі у XI столітті при шпиталі одного з монастирів Константинополя було створене перше в Європі медичне училище.
Номер слайду 7
Розвиток ремесел і медицини сприяв розвитку хімії. Збереглися давні рецепти виготовлення скла, фарби, ліків. Було винайдено «грецький вогонь» - горючу рідку суміш із нафти, сірки та олії, яку застосовували на флоті проти ворожих кораблів. «Грецький вогонь» через спеціальну мідну трубу вивергався на відстань до 25 метрів і запалював дерев'яні човни ворога.
Номер слайду 8
Візантійські мандрівники й прочани зробили цінні географічні спостереження. Завдяки цьому, візантійці накопичили значну кількість знань з географії. Вони вміли креслити плани міст та складати карти. Візантійці залишили досить детальний опис Малої Азії та відомості про племена, що заселяли територію Київської Русі.
Номер слайду 9
З гуманітарних знань у Візантії особливо шанували правознавство та історію. Найвизначнішим візантійським істориком був Прокопій Кесарійський, який описав царювання Юстиніана, свого володаря. У ХІ ст. прославився Михаїл Пселл – правознавець, богослов, фізик, астроном, біолог та філолог. Прокопій Кесарійський
Номер слайду 10
Однією з характерних рис візантійської архітектури було створити у глядачів враження нерукотворного дива. Архітектура
Номер слайду 11
Справжньою перлиною світової архітектури став храм Святої Софії (Премудрості Божої) у Константинополі. Храм Святої СофіїЙого називали “чудом із чудес”
Номер слайду 12
Храм був побудований за наказом імператора Юстиніана всього за 5 років. Будівництвом керували Ісидор із Мілета та Анфімій із Трал. Щоденно на будівництві було задіяно до 10000 каменярів, теслярів та інших робітників. Здавалося, що храм летить над містом, як корабель над морем.
Номер слайду 13
Церква Сан- Віталє. Равенна. Церква Сергія і Вакха. Корстантинополь
Номер слайду 14
Храм Святої Ірини в Константинополі
Номер слайду 15
У Візантії для прикрашення стін храмів використовували мозаїку – живописне зображення із шматочків смальти (різнокольорового непрозорого скла), які закріплювали у сирій штукатурці. Мистецтво
Номер слайду 16
Номер слайду 17
Капітель колони в церкві Сан-Віталє в Равенні прикрашена чудовим різьбленням по мармуру та різнокольоровими мозаїками.
Номер слайду 18
Мозаїка храму Святої Софії в Константинополі
Номер слайду 19
Мозаїки церкви Сан-Віталє в Равенні
Номер слайду 20
Номер слайду 21
Мозаїка Мавзолея Галли Плацидії в РавенніДобрий пастир у райському саду
Номер слайду 22
До Х ст. у візантійських храмах сформувався іконостас – особлива перегородка з іконами, що відокремлювала вівтарну частину від молитовного залу. Живопис
Номер слайду 23
У Візантії у ІХ-ХІІ ст. високого розвитку досягло мистецтво емалі, запозичене зі Сходу. Емаль – тонке склоподібне покриття, що отримується високотемпературною обробкою. При виготовленні емалі скловидну різнокольорову масу наносили на поверхню виробу, розділеного тоненькими перегородками, а потім обпалювали в печі. Мистецтво емалі
Номер слайду 24
Художня емаль застосовувалася для оздоблення ікон, імператорських корон, блюд, кубків, ювелірних виробів тощо. Візантійські майстри славилися мистецтвом перегородчатої емалі на золоті.
Номер слайду 25
Візантійці вважали, що під час богослужіння голоси ангелів зливаються з людськими і відтворюють у церковному співі образ Бога. Основним видом церковного співу був тропар – музично-поетична імпровізація на біблійні сюжети чи тексти. Музика
Номер слайду 26
Починаючи з VII ст. найпопулярнішим жанром візантійської музики стає канон – складна музично-поетична композиція, яка виконувалась під час ранкової служби у храмах. Історія візантійської музики також ознаменувалась введенням нотного письма, яке дозволило точно записувати та відтворювати мелодію.