Учню дозволено: Користуватися різноманітними довідниками, картами, приладами; З дозволу вихователя до початку роботи змінити своє робоче місце; У разі потреби звертатися за консультацією ( пошепки); Надавати допомогу товаришам із дозволу вихователя; За проханням товаришів перевіряти їх роботи, коли своє завдання уже виконано; Виконувати додаткові завдання ( після основних) Учень не повинен: Запізнюватись на самопідготовку; Неекономно витрачати час на підготовку до самостійної роботи та на виконання домашніх завдань; Порушувати тишу; Відволікати товариша від роботи; Займатися сторонніми справами; Розмовляти з вихователем на повний голос; Давати голосні консультації; Несумлінно виконувати домашні завдання; Вважати роботу закінченою без перевірки. Закони країни
Пам'ятки самопідготовки Пам’ятка для виконання завдань із рідної мови 1. Розпочинай з роботи над помилками Використовуй для цього пам’ятку. Повтори правила, якщо забув. 2. Вивчи або повтори правило, яке задано на сьогодні. 3. Уважно прочитай завдання вправи. Виконай його усно. 4. Виконай вправу письмово. 5. Перевір свою роботу Пам’ятка для списування речення або тексту 1. Уважно прочитай речення або текст. 2. Подумай, чи розумієш ти те, що будеш писати. 3. Прочитай уважно кожне речення. Запам’ятай, як пишеться кожне слово. 4. Списуй усе речення (якщо воно невелике) або частинами. 5. Перевір, чи правильно ти все списав.
Пам'ятка для учнів про виконання завдань на самопідготовці 1. Перед виконанням завдань приготуй своє робоче місце, потрібні підручники, зошити, письмове приладдя. 2. Працюй самостійно. 3. Виконуй першими ті завдання, які ти вважаєш для себе доцільнішими. 4. Намагайся сам розібратися з труднощами, перш ніж звертатися за допомогою. 5. Перед виконанням письмових завдань прочитай теоретичний матеріал, усвідом мету, завдання, визнач послідовність роботи. Пиши повільно, чисто, охайно. Виконавши роботу, уважно перевір її, виправ допущені помилки. 6. Спочатку виконай завдання з одного предмету, потім берися за інші. Доводь почату справу до кінця. 7. Упоравшись із виконанням домашніх завдань, наведи лад на своєму робочому місці.
Пам’ятка при розв’язуванні прикладів на ділення 1. Правильно запиши приклад у стовпчик. 2. Поміркуй, з одиниць якого розряду можна розпочати ділення. 3. Визнач число цифр у частці. 4. Підбери першу цифру частки, дізнайся, скільки одиниць даного розряду розділилося. 5. Знайди остачу, порівняй її з дільником (остача має бути меншою за дільник). 6. Знеси до остачі одиниці наступного розряду і продовжуй ділення так само. Правила підготовки письмових завдань 1. Наведи лад на своєму робочому місці, приготуй усе необхідне для роботи. 2. Пам’ятай про поставу під час сидіння за партою. 3. Прочитай завдання, подумай, які правила слід застосувати при виконанні вправи. Пригадай їх. Якщо забув, прочитай у підручнику. 4. Якщо потрібно, подивися в класну роботу, де ви під наглядом учителя виконували подібне завдання. 5. Пиши красиво, не поспішаючи, але й не дуже повільно. Не відволікайся сторонніми справами. 6. Виконавши вправу, перевір її. Якщо знайдеш помилки, охайно виправи їх.
Пам’ятка роботи над задачею 1. Прочитай уважно задачу. 2. З’ясуй, що в задачі відомо і про що слід дізнатися. 3. Запиши коротку умову задачі або зроби її схему. 4. Подумай, чи можна розв’язати задачу однією (двома...) дією. Якою? Чому? 5. Запиши розв’язок задачі (за діями, виразом). 6. Дай повну відповідь на питання задачі, запиши її (перед цим пригадай або прочитай питання). 7. Перевір правильність розв’язку задачі. Пам’ятка при розв’язуванні задач 1. Уважно прочитай умову. 2. Уяви собі, як це відбувається в житті. 3. Якщо важко уявити, то намалюй або накресли. 4. Запиши умову коротко. 5. З’ясуй, проста чи складена ця задача. 6. У простій задачі вибери дію і обґрунтуй її. 7. У складеній — знайди ті значення величин, без яких не можна відразу відповісти на запитання задачі. 8. Запиши розв’язування у вигляді окремих дій із поясненням. 9. Склади вираз. 10. Поміркуй, чи можна цю задачу розв’язати іншим способом. 11. Перевір розв’язок.
Пам’ятка для читання оповідання 1. Прочитай заголовок. Спробуй визначити тему оповідання. 2. Прочитай текст, зверни увагу на незнайомі слова. 3. Випиши їх або підкресли. Знайди їхнє значення за тлумачним словником або запитай у вихователя. 4. Прочитай питання після тексту і прочитай текст ще раз, щоб дати на них відповідь. 5. Прочитай текст уголос, звертаючи увагу на виразність та інтонацію.
Правила підготовки усних домашніх завдань 1. Пригадай, про що розповідав учитель на уроці. 2. Прочитай текст повністю. Якщо треба, користуйся малюнками, картою, словниками, схемами. 3. Читай уважно, намагаючись запам’ятати основне. 4. Для того щоб краще запам’ятати, записуй у зошит дати, назви, імена. 5. Спробуй переказати прочитане. 6. Прочитай удруге, звертаючи увагу на ті місця, які ти забув або пропустив. 7. Спробуй відтворити прочитане по думки, а потім уголос. Якщо текст за обсягом великий і погано запам’ятовується, запиши короткий план прочитаного і спробуй переказати, користуючись цим планом.
Я впевнена в тому, що які б завдання не ставила перед нами сучасність, незмінним має залишатися одне – любов і повага до дітей. Скільки б років не працював вихователь у школі, він має творчо підходити до процесу навчання і виховання, щоб виплекати в своїх учнях найміцніші знання і найкращі якості людини.