Презентація " Походження математичних знаків "

Про матеріал
Презентація " Походження математичних знаків " для участі у математичних змаганнях ім. М.П.Кравчука «Крок до вершин математики»
Перегляд файлу
Проект  учня  5-А  класу Науковий керівник : вчитель математики    Ковальчук В.В.
Існує думка,що знаки                                               « + » і « - »                         (  додавання     і      віднімання )  виникли    в     торгівельній    практиці    в                            15 столітті.
-     Стародавні єгиптяни позначали додавання спеціальним знаком – зображення ніг, що крокують.   -   В 15 – 16 cтоліттях  для позначення дії додавання використовували латинськую букву  «P», першу букву слова «плюс».   -   Для додавання використовувалось також латинське слово «et», що означало «і».  Писали спочатку одну букву «t», яка поступово перетворювалась в знак «+».                                Математики XVcтоліття .
♦  Назва «доданок» вперше зустрічається в працях математиків 13 століття, а поняття «сума» - в 15 столітті. До цього часу сумою називали результат  довільної з чотирьох арифметичних дій. ♦ Вперше знаки «+» і «-»  з’являються в книзі         «Швидка і красива лічба   для всього купецтва». Її написав чеський математик Ян Відман в 1489 році.                                  Сторінка із “Арифметики” 1489р.
  Для  позначення віднімання в ІІІ столітті до нашої ери в Греції використовували перевернуту грецькую букву псі Ψ.  Італійські математики користувались для цього буквоюµ,   початковою буквою в  слові « мінус ».
В 16 столітті  стали використовувати знак   «-», і щоб відрізнити мінус від тире,  в 17 столітті  мінус стали позначати знаком ч .   Цей знак зустрічається в російського математика  Леонтія  Магницького на початку 18 століття в його підручнику «Арифметика».   В працях Л.Магницького приклади на                                       віднімання виглядали так:                6 ч 2         15 ч 12 Леонтій Пилипович       Магницький          (1669 -1739)
      Італійський математик Лука Пачолі у своєму трактаті “ Сума знань з арифметики, відношення та пропорційності “ наводить 8 різноманітних методів множення.       У Росії найчастіше користувалися так званим “ російським способом множення ”, який полягав  у послідовному множенні та діленні на 2. Приклад    26 •32                                       26      32                                       52      16                                       104     8                                       208     4                                       416     2                                       832     1                                                                                                      Лука Пачолі (≈1445-1517рр.)                                                                   Отже, 26 •32=52 • 16=104 •8=208 •4=416 • 2=832 •1=832.
 Для позначення дії множення європейські математики 16 століття використовували букву М, яка була початковою в латинському слові, що означало  множення,  мультиплікація.  В 17 столітті деякі математики стали позначати множення косим хрестиком , а інші використовували для цього крапку.         Вільям Оутред – англійський математик – в 1631 році                                         ввів знак множення хрестиком.                                              Крапкою для позначення множення                                   користувався німецький математик                                   17 століття Вільгельм Лейбніц.                   
   Вільгельм Лейбніц, німецький математик.         (1646 – 1716) Вільям  Оутред (1575-1660)
 ♦  Протягом  тисячоліть дію ділення   записували словами.  ♦  Індійські математики першими стали позначати ділення першою  буквою  назви  цієї  дії  – Д.   ♦ Араби ввели для позначення ділення риску. Її перейняв від арабів в 13 столітті італійський математик Фібоначчі. Він же вперше  використав термін «частка». Леонардо Пізанський                               (Фібоначчі)                          (1170-1250 рр.)
♦ Знак двокрапка (:) для ділення стали використовувати в кінці  17 століття.  До цього використову-вався і такий  знак  ч   ♦  Назви «ділене», «дільник», «частка» вперше ввів Леонтій Магницький на початку 18 століття.  Математики XVI століття.
♦   Знак дорівнює позначався в різні часи по – різному: і словами і символами.  ♦   Відомий в  наш час знак  « = »  ввів  в 1557 році англійський математик і лікар Роберт Рекорд.       Він так пояснив вибір знака: « Ніякі два предмета не можуть  бути більше рівні між собою, як два паралельні відрізки однакової довжини »  ♦  Цей  знак ввійшов в загальне  використання тільки в 18 столітті, завдяки німецькому математику Вільгельму Лейбніцу.                           Малюнок до книги з математики                      Роберта Рекорда «Замок знань»
Поняття «більше» і «менше»  виникли в зв’язку з рахуванням предметів і необхідністю порівнювати їх.   Поняттями нерівності користувалися вже стародавні греки, зокрема, Архімед в III столітті до   н. е. Афінська школа
Знаки " для позначення відношень нерівності почав застосовувати англійський математик Томас Гарріот. Його книжка, де він вживає ці знаки, побачила світ у 1631 році. До нього писали словами: більше, менше. Символи нестрогого порівняння запропонував Джон Валліс в 1670 році. Раніше риска була вище знака нерівності, а не під ним , як зараз. До загального вжитку символи «≤» і «≥» увійшли після підтримки французького фізика і астронома П’єра Бугера ( 1734 р.). Томас Гарріот (1560 -1621 рр.) Джон Валліс (1616-1703 рр.) Джон Валліс (1616-1703 рр.) " title="Знаки "<" і ">" для позначення відношень нерівності почав застосовувати англійський математик Томас Гарріот. Його книжка, де він вживає ці знаки, побачила світ у 1631 році. До нього писали словами: більше, менше. Символи нестрогого порівняння запропонував Джон Валліс в 1670 році. Раніше риска була вище знака нерівності, а не під ним , як зараз. До загального вжитку символи «≤» і «≥» увійшли після підтримки французького фізика і астронома П’єра Бугера ( 1734 р.). Томас Гарріот (1560 -1621 рр.) Джон Валліс (1616-1703 рр.) Джон Валліс (1616-1703 рр.) ">
    Дана робота дозволила поглибити мої знання з математики. Я дізнався історію походження математичних знаків. Щоб розвивати свої інтелектуальні й творчі здібності, треба вивчати математику – це дуже цікава наука.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Проект учня 5-А класу Науковий керівник : вчитель математики Ковальчук В.В.

Номер слайду 2

Існує думка,що знаки « + » і « - » ( додавання і віднімання ) виникли в торгівельній практиці в 15 столітті.

Номер слайду 3

- Стародавні єгиптяни позначали додавання спеціальним знаком – зображення ніг, що крокують. - В 15 – 16 cтоліттях для позначення дії додавання використовували латинськую букву «P», першу букву слова «плюс». - Для додавання використовувалось також латинське слово «et», що означало «і». Писали спочатку одну букву «t», яка поступово перетворювалась в знак «+». Математики XVcтоліття .

Номер слайду 4

♦ Назва «доданок» вперше зустрічається в працях математиків 13 століття, а поняття «сума» - в 15 столітті. До цього часу сумою називали результат довільної з чотирьох арифметичних дій. ♦ Вперше знаки «+» і «-» з’являються в книзі «Швидка і красива лічба для всього купецтва». Її написав чеський математик Ян Відман в 1489 році. Сторінка із “Арифметики” 1489р.

Номер слайду 5

Для позначення віднімання в ІІІ столітті до нашої ери в Греції використовували перевернуту грецькую букву псі Ψ. Італійські математики користувались для цього буквоюµ, початковою буквою в слові « мінус ».

Номер слайду 6

В 16 столітті стали використовувати знак «-», і щоб відрізнити мінус від тире, в 17 столітті мінус стали позначати знаком ч . Цей знак зустрічається в російського математика Леонтія Магницького на початку 18 століття в його підручнику «Арифметика». В працях Л.Магницького приклади на віднімання виглядали так: 6 ч 2 15 ч 12 Леонтій Пилипович Магницький (1669 -1739)

Номер слайду 7

Італійський математик Лука Пачолі у своєму трактаті “ Сума знань з арифметики, відношення та пропорційності “ наводить 8 різноманітних методів множення. У Росії найчастіше користувалися так званим “ російським способом множення ”, який полягав у послідовному множенні та діленні на 2. Приклад 26 •32 26 32 52 16 104 8 208 4 416 2 832 1 Лука Пачолі (≈1445-1517рр.) Отже, 26 •32=52 • 16=104 •8=208 •4=416 • 2=832 •1=832.

Номер слайду 8

Для позначення дії множення європейські математики 16 століття використовували букву М, яка була початковою в латинському слові, що означало множення, мультиплікація. В 17 столітті деякі математики стали позначати множення косим хрестиком , а інші використовували для цього крапку. Вільям Оутред – англійський математик – в 1631 році ввів знак множення хрестиком. Крапкою для позначення множення користувався німецький математик 17 століття Вільгельм Лейбніц. Вільгельм Лейбніц, німецький математик. (1646 – 1716) Вільям Оутред (1575-1660)

Номер слайду 9

♦ Протягом тисячоліть дію ділення записували словами. ♦ Індійські математики першими стали позначати ділення першою буквою назви цієї дії – Д. ♦ Араби ввели для позначення ділення риску. Її перейняв від арабів в 13 столітті італійський математик Фібоначчі. Він же вперше використав термін «частка». Леонардо Пізанський (Фібоначчі) (1170-1250 рр.)

Номер слайду 10

♦ Знак двокрапка (:) для ділення стали використовувати в кінці 17 століття. До цього використову-вався і такий знак ч ♦ Назви «ділене», «дільник», «частка» вперше ввів Леонтій Магницький на початку 18 століття. Математики XVI століття.

Номер слайду 11

♦ Знак дорівнює позначався в різні часи по – різному: і словами і символами. ♦ Відомий в наш час знак « = » ввів в 1557 році англійський математик і лікар Роберт Рекорд. Він так пояснив вибір знака: « Ніякі два предмета не можуть бути більше рівні між собою, як два паралельні відрізки однакової довжини » ♦ Цей знак ввійшов в загальне використання тільки в 18 столітті, завдяки німецькому математику Вільгельму Лейбніцу. Малюнок до книги з математики Роберта Рекорда «Замок знань»

Номер слайду 12

Поняття «більше» і «менше» виникли в зв’язку з рахуванням предметів і необхідністю порівнювати їх. Поняттями нерівності користувалися вже стародавні греки, зокрема, Архімед в III столітті до н. е. Афінська школа

Номер слайду 13

Знаки "<" і ">" для позначення відношень нерівності почав застосовувати англійський математик Томас Гарріот. Його книжка, де він вживає ці знаки, побачила світ у 1631 році. До нього писали словами: більше, менше. Символи нестрогого порівняння запропонував Джон Валліс в 1670 році. Раніше риска була вище знака нерівності, а не під ним , як зараз. До загального вжитку символи «≤» і «≥» увійшли після підтримки французького фізика і астронома П’єра Бугера ( 1734 р.). Томас Гарріот (1560 -1621 рр.) Джон Валліс (1616-1703 рр.) Джон Валліс (1616-1703 рр.)

Номер слайду 14

Дана робота дозволила поглибити мої знання з математики. Я дізнався історію походження математичних знаків. Щоб розвивати свої інтелектуальні й творчі здібності, треба вивчати математику – це дуже цікава наука.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Шмагун Наталія
    Дякую за цікавий матеріал!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Самікова Ірина Олександрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
ppt
Додано
17 червня 2020
Переглядів
3744
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку