В даній презентації представлено ілюстративні матеріали до вивчення біографії та творчості О. де Бальзака, а також аналізу повісті "Гобсек". Призначено для використання на заняттях із зарубіжної літератури.
Тема: Позакласне читання: О. де Бальзак. Зображення влади золота в повісті «Гобсек». Контрольна модульна робота № 2 План 1. Життєвий і творчий шлях письменника. 2. Зображення влади золота в повісті «Гобсек». 3. Гротескність образу Гобсека. 4. Контрольна модульна робота № 2. Література (основна та додаткова): 1. Ісаєва О.О. Зарубіжна література (рівень стандарту): підручник для 10 класу закладів загальної середньої освіти / О.О. Ісаєва, Ж.В. Клименко, А.О. Мельник. – К.: УОВЦ «Оріон», 2019. 2. Міляновська Н.Р. Зарубіжна література. Рівень стандару: підручник для 10 класу закладів загальної середньої освіти – Тернопіль: Астон, 2018. 3. Паращич В.В. Зарубіжна література (рівень стандарту): підруч. для 10 кл. закл. загальн. серед. освіти / В.В.Паращич, Г.Є.Фефілова, М.В.Коновалова.– Харків: В-во «Ранок», 2018. Домашнє завдання: Написати есе «Сучасні «Гобсеки» Влада залишає нас такими ж, якими ми за своєю природою, і звеличує лише великих. Оноре де Бальзак
Номер слайду 2
“Людська комедія” – грандіозна енциклопедія життя Франції XIXстоліття “Людська комедія” задумано 144 твори написано 96 творів “Аналітичні етюди” “Філософські етюди” “Етюди про звичаї” Сцени воєнного життя Сцени провінційного життя Сцени приватного життя Сцени сільського життя РО З Д І ЛИ Сцени політичного життя Сцени паризького життя
Номер слайду 3
Повість “Гобсек” (композиція твору) Історія оповідача, адвоката Дервіля Історія Старого лихваря Гобсека Трагічна історія родини де Ресто
Номер слайду 4
Персонажі твору (розподіліть на групи) позитивні суперечливі негативні нейтральні
Номер слайду 5
ХАРАКТЕРИСТИКА ОБРАЗУ ГОБСЕКА «Я володію світом... а світ не має наді мною ані найменшої влади»
Номер слайду 6
Ім'я Ім'я головного героя повісті Бальзака — Гобсек — не є випадковим. Воно означає те, що є сутністю героя — «глитай», «сухоглот», і розуміти це можна так: Гобсек поглинав, збирав золото, а золото поглинало його.
Номер слайду 7
Портрет Знайдіть у тексті портрет Гобсека і дайте відповіді на питання: Яким постає перед читачем цей герой? Які кольори та відтінки використовує автор у змалюванні зовнішності героя? Чому? 3 чим порівнюється зовнішність Гобсека? Чому? Які деталі портрета героя є визначальними? Як такий опис характеризує героя, показує ставлення до нього автора?
Номер слайду 8
Опис помешкання Знайдіть опис помешкання Гобсека, дайте відповіді на питання: На яких деталях помешкання зосереджується увага читача? Чому? Чи можна за описом житла визначити рівень статків героя, його характер, ставлення до нього автора? Про що свідчить опис квартири Гобсека після того, як його не стало?
Номер слайду 9
Родина Знайдіть згадки у тексті про родинні взаємини і дайте відповіді на питання: Що ми знаємо про родину Гобсека? Чи має він родичів, як він до них ставиться? Як це його характеризує? Кому заповідав своє багатство Гобсек? Чому?
Номер слайду 10
Характер Знайдіть у тексті рядки, які висвітлюють характер Гобсека і дайте відповіді на питання: Як лихвар ставиться до своїх клієнтів? У чому Гобсек знаходив задоволення? Як Гобсек ставився до багатьох аристократів? Чому? Чому Гобсек інакше поставився до Дервіля й Фанні Мальво? Про що це свідчить? 3 чого видно, що в головному герої «співіснують двоє людей: скнара і філософ, створіння нице і створіння шляхетне»?
Номер слайду 11
Дослідіть життєву філософію Гобсека і прокоментуйте висловлювання «Що таке життя? Машина, яку приводять у рух гроші»; «Влада і втіха — хіба не основи нашого нового суспільного ладу?»; «Я досить багатий, щоб купувати людську совість»; «У золоті зосереджені всі сили людства»; « Найтривкіше марнославство — це наше "я" »; «Щастя або в сильних емоціях, які підточують наше життя, або в розмірених заняттях»; «Краще самому утискувати, ніж дозволяти, щоб тебе утискували інші»; «Я володію світом... а світ не має наді мною ані найменшої влади»; «Я читаю в серцях, від мене ніщо не сховається».