Презентація "Практична робота №2: "Розв’язування експериментальних задач у віртуальній лабораторії"

Про матеріал
Практична робота №2 "Розв’язування експериментальних задач у віртуальній лабораторії" розроблена у вигляді презентації, має чітку інструкцію, роз'яснення та послідовність виконання експериментальних завдань які супроводжуються унаочненням та посиланнями на відеодосліди. Використання практичної роботи може відбуватись як самостійно учнями, так і в умовах взаємодії з учителем через систему дистанційного навчання.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

8 клас дистанційне навчання. Практична робота № 2. Розв’язуваня експериментальних задач у віртуальній лабораторіїПідготувала вчитель хімії Погребського НВО Чиж Тетяна Віталіївнаrfillcolorfill.typefill.on

Номер слайду 2

Запишіть у зошитах тему та мету практичної роботи. Тема: Розв’язування експериментальних задач. Мета: узагальнити знання щодо основних класів неорганічних речовин, навчитися розпізнавати їх за допомогою якісних реакцій, а також планувати й проводити досліди згідно з запланованими схемами.

Номер слайду 3

Обладнання та реактиви:штатив з пробірками, пробіркотримач, спиртівка, хімічна склянка, розчини натрій хлориду, сульфатної кислоти, натрій гідроксиду, натрій сульфату, аргентум (І)нітрату, купрум(ІІ)сульфату, натрій сульфіду, нітратної кислоти, порошок купрум(ІІ) оксиду, гранули заліза, смужки універсального індикаторного паперу.

Номер слайду 4

4 Чи готові ви до практичної роботи? Дайте відповіді на запитання1. Довести наявність хлорид-іонів СІ-можна додаванням до хлоридної кислоти …. а) аргентум(І)нітрату б) натрій гідроксиду в) барій хлоридуstyle.text. Decoration. Underline

Номер слайду 5

52. Довести наявність сульфат-іонів SО42- можна додаванням до сульфатної кислоти...а)аргентум(І)нітратуб)натрій гідроксидув)барій хлоридуstyle.text. Decoration. Underline

Номер слайду 6

63. Довести наявність йонів Гідрогену у складі кислоти можна за допомогою…а) фенолфталеїнуб) лакмусу в) активного металуstyle.text. Decoration. Underlinestyle.text. Decoration. Underline

Номер слайду 7

7 4. Довести наявність гідроксид йонів ОН- у складі лугу можна за допомогою….а) фенолфталеїнуб) кислоти в) активного металуstyle.text. Decoration. Underline

Номер слайду 8

Яку речовину потрібно додати щоб утворився осад. H2 ONa. NO3 KOHCu(OH)2

Номер слайду 9

Пригадаємо правила безпеки!

Номер слайду 10

Хід роботи Завдання 1. Розпізнавання речовин У трьох пронумерованих пробірках містяться розчини: натрій хлориду, сульфатної кислоти, натрій гідроксиду. Визначте, за допомогою мінімального числа реактивів який розчин міститься у кожній пробірці.?

Номер слайду 11

Планування експерименту. Наявність йонів Гідрогену у сульфатній кислоті та гідроксид-іонів у калій гідроксиді доведемо за допомогою універсального індикатора . Нанесіть по 1–2 краплі кожної досліджуваної речовини на окремі смужки індикаторного паперу. Порівняйте колір кожної смужки з таблицею та установіть вміст пробірок. 1 2 3

Номер слайду 12

Заповніть таблицю. Зробіть висновок.{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Послідовність дій. Пробірка№1 Пробірка№2 Пробірка№3 Наносимо по 1–2 краплі кожної досліджуваної речовини на окремі смужки універсального індикаторного паперу. Забарвлення стає _________________Забарвлення стає _________________Забарвлення стає _________________Висновок. У пробірці № 1 ________________У пробірці № 2 ________________У пробірці № 3 ________________

Номер слайду 13

Завдання 2. Розпізнавання речовин У трьох пронумерованих пробірках містяться розчини: натрій хлориду, сульфатної кислоти, натрій сульфат. Визначте, за допомогою не більше ніж двох реактивів який розчин міститься у кожній пробірці.?

Номер слайду 14

Планування експерименту1. Серед трьох речовин одна – кислота, наявність якої можна довести індикатором. Нанесіть по 1–2 краплі кожної досліджуваної речовини на окремі смужки універсального індикаторного паперу. Порівняйте колір кожної смужки з таблицею та установіть у якій пробірці кислота. 1 2 3

Номер слайду 15

2. Наявність натрій хлориду можна визначити, використовуючи аргентум (І) нітрат. Перегляньте відеодослід за посиланнямhttps://www.youtube.com/watch?v=ga-D87r. Rd. Qw 1 2 322

Номер слайду 16

Заповніть таблицю. Зробіть висновок.{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Послідовність дій. Пробірка№1 Пробірка№2 Пробірка№3 Наносимо по 1–2 краплі кожної досліджуваної речовини на окремі смужки універсального індикаторного паперу. Забарвлення стає _________________Забарвлення стає _________________Забарвлення стає _________________Доливаэмо до пробірок к1-2 мл розчину аргентум(І)нітрату. Опишіть, що спостерігаєте. Опишіть, що спостерігаєте. Опишіть, що спостерігаєте. Рівняння реакціїВисновок. У пробірці № 1 ________________У пробірці № 2 ________________У пробірці № 3 ________________

Номер слайду 17

Завдання 3. Добування речовин. Використовуючи пропоновані речовини, необхідно із купрум(ІІ) сульфату добути купрум(ІІ) сульфід.    Перегляньте відеодослід за посиланням   https://www.youtube.com/watch?v=Nx1 Bjiq. Cv5 Y

Номер слайду 18

Заповніть таблицю. Зробіть висновок.{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A} Послідовність дій Спостереження, рівняння реакції Висновок1. Наливаємо у пробірку 1-2 мл. розчину купрум(ІІ)сульфату Сu. SО4 та доливаємо 1-2 мл розчину натрій сульфіду Na2 S. Опишіть, що спостерігаєте. Який осад утворюється? Дайте пояснення. Напишіть відповідне рівняння реакції. Отже, нерозчинну сіль ______________можна отримати внаслідок реакції обміну між розчинами солей_______________та __________________.

Номер слайду 19

Завдання 3. Здійснити перетворення. Експериментально здійсніть перетворення без виділення проміжних продуктів: 1 2 3 5 6 Cu. O→Cu. SO4→Cu(OH)2→Cu. SO4→Cu→Cu(NO3)2 ↓ 4 Cu. O

Номер слайду 20

Складемо план дій1. З Cu. O потрібно отримати Cu. SO4  Cu. O   + ... = Cu. SO4 +... Згадайте хімічні властивості основних оксидів, в результаті взаємодії з якими речовинами можна отримати сіль?  Звісно, основні оксиди реагують з кислотами. Відеодослід за посиланням https://www.youtube.com/watch?v=a9j. Ga. Ks. Ws. GM2. Далі з Cu. SO4   потрібно отримати Cu(OH)2.  Cu. SO4   + … = Cu(OH)2 …Cu(OH)2 можна отримати, додавши до розчину купрум(II) сульфату розчин лугу:3. З Cu(OH)2  потрібно отримати Cu. SO4  Cu(OH)2+ … = Cu. SO4+…    Ви вже знаєте, що основи реагують з кислотами (реакції нейтралізації). Одже, при взаємодії Cu(OH)2 з сульфатною кислотою можна отримати Cu. SO4 .

Номер слайду 21

4. З Cu(OH)2  потрібно отримати Cu. O . Cu(OH)2 = Cu. O +… Купрум (ІІ) гідроксид нерозчинна у воді основа, а отже розкладаються при температурі з утворенням оксидів https://www.youtube.com/watch?v=ii. Um-Oba6 QE5. Далі з Cu. SO4   потрібно отримати Cu Cu. SO4   + ... = Cu +…Пригадуємо, що більш активний метал витісняє менш активний із соліhttps://www.youtube.com/watch?v=r. WSIKjj. Yb. Ho6. Останнє перетворення з Cu отримати Cu(NO3)2  Cu + ... = Cu(NO3)2   +…+…Нітратна кислота реагує з металами інакше, ніж інші кислоти. Це пояснюється тим, що вона - сильний окисник. Тож Нітратна кислота буде окислювати мідь.https://www.youtube.com/watch?v=Mh. Scdk_I6 EY

Номер слайду 22

Заповніть таблицю. Зробіть висновок.{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A} Послідовність дій Спостереження, рівняння реакції Висновок1. Насипаємо у пробірку Cu. O доливаємо 1-2 мл розчину сульфатної кислоти Н2 SО4 та обережно підігріваємо. Опишіть, що спостерігаєте. Напишіть відповідне рівняння реакції._____________________ Отже, розчин солі купрум сульфату можна отримати внаслідок реакції обміну між ______та___________ за умови_______________ 2. До отриманого розчину купрум(II) сульфату Cu. SO4 доливаємо 1-2 мл розчину лугу Na. OH. Опишіть, що спостерігаєте. Напишіть відповідне рівняння реакції._____________________Отже, нерозчин у воды основу _____________ можна отримати внаслідок реакції обміну між ______та___________ 3. До отриманого розчину купрум(II)гідроксиду. Cu(OH)2  доливаємо 1-2 мл розчину сульфатної кислоти Н2 SО4   Опишіть, що спостерігаєте. Напишіть відповідне рівняння реакції._____________________Отже, розчин солі купрум сульфату можна отримати внаслідок реакції нейтралізації між ______та___________ ____________

Номер слайду 23

{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A} Послідовність дій Спостереження, рівняння реакції Висновок Пробірку з отриманим розчином купрум(II)гідроксиду Cu(OH)2 закріплюємо в пробіркотримачі та нагріваємо у полум’ї спиртівки. Опишіть, що спостерігаєте. Напишіть відповідне рівняння реакції._____________________ Отже, купрум(II)оксид можна отримати в наслідок реакції розкладу нерозчинної у воді основи_______________ за умови______________ 5. В розчин купрум(II) сульфату Cu. SO4 занурюємо шматочки заліза. Опишіть, що спостерігаєте. Напишіть відповідне рівняння реакції._____________________Отже мідь можна отримати шляхом витіснення із _________Більш активним металом __________6. До розчину концентрованої нітратної кислоти додаємо отриману мідь (дослід проводиться у витяжній шафі)Опишіть, що спостерігаєте. Напишіть відповідне рівняння реакції._____________________Отже сіль купрум(ІІ)нітрат можна отримати шляхом взаємодії міді з _________

Номер слайду 24

Загальний висновок сформулюйте відповідно до поставленої мети. Домашнє завдання. Повторити хімічні властивості класів неорганічних сполук.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Шевченко Світлана Василівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. иоиои angelina
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
Пов’язані теми
Хімія, Матеріали до уроків
Додано
30 квітня 2020
Переглядів
9394
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку