Презентація містить додатковий теоретичний матеріал до практичної роботи, яскраво ілюстрований, а також питання практичної частини. До підручника В. І. Соболь Біологія 7 клас
Гризучий ротовий апарат. Слугує для розривання твердої їжі. Верхні щелепи у хижих видів часто великі та гострі, використовують як для захисту так і нападу. Якщо у дорослих форм такий ротовий апарат відсутній, то він зберігається у личинковій стадії (гусінь метеликів)Таракани, мурахи, жуки, саранча, бабки. Турун
Номер слайду 5
Колюче-Сисний ротовий апарат. Розвинувся у видів комах які вживають рідку їжу, і яким для цього потрібно проколоти поверхню. Клопи, тля, комарі, блохи, вошіКомар
Номер слайду 6
Лижучий ротовий апрат. Рот видозмінився в хоботок для вживання рідкої та твердої їжі. Характерний для кімнатної мухи. Мухи
Номер слайду 7
Сисний ротовий апарат. Характерний для комах яким не потрібно проколювати поверхню, щоб смоктати рідку їжу. Метелики
Номер слайду 8
Гризуче-лижучий ротовий апарат. Характерний для жалких перетинчастокрилих. Верхня щелепа та верхня губа побудовані як і в гризучого типу: ними захоплюється здобич, риються нірки, будуються стільники. Нижня губа та щелепа перетворилися на язичок для висмоктування нектару з квітів. Оси, джмелі, бджоли. Оса
Номер слайду 9
крила комах
Номер слайду 10
Жилкування крил. Сітчасте – густе, дрібне, утворює багато комірок (бабки, коники, ведмедка, сарана) Перетинчасте – негусте, з невеликою кількістю жилок, комірки невеликі (жуки, метелики, бджоли, джмелі, шершні, мухи, ґедзі, оси, комарі)
Номер слайду 11
Форма крил. Прямі – перша пара жорстка для захисту, друга пара складається віялом (коники, сарана, капустянка)Рівні – перша та друга пари крил розвинені майже однаково(бабки)Одна пара крил розвинена, а друга видозмінилась на дзижчальця – органи рівноваги (мухи, комарі)Перша пара – тверді надкрила, не використовуються при польоті, друга пара – перетинчасті. Складені під надкрилами у спокійному стані (жуки)Напівтвердокрилі – тверді, шкірясті лише половинки надкрил, а ближче до краю вони перетинчасті (клопи)Обидві пари крил вкриті лусками, як черепиця (метелики)
Номер слайду 12
Хід роботи. ЗАВДАННЯ 1. Визначте пристосування до життя у наземно-повітряному середовищі даних комах: Опрацюйте комах за планом:{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Назва комахи. Тип крил. Тип ротового апарату. Забарвлення. Пристосування до середовища
Номер слайду 13
Хід роботи. ЗАВДАННЯ 2. Визначте пристосування до життя у грунтовому середовищі вовчка звичайного: Опрацюйте комаху за планом{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Назва комахи. Тип крил. Тип ротового апарату. Форма кінцівокІнші особливості
Номер слайду 14
Хід роботи. ЗАВДАННЯ 3. Визначте пристосування до життя у водному середовищі жука плавунця. Опрацюйте комаху за планом-форма тіла-тип ротового апарату-особливості кінцівок-інші особливості