Ознайомить учнів із особливостями будови членистоногих, та особливостями їх пристосованості до існування в різних середовищах. складено відповідно до підручника В. І. Соболь Біологія 7 клас
Практична робота
РІЗНОМАНІТНІСТЬ ЧЛЕНИСТОНОГИХ
Мета: ознайомитись із особливостями зовнішньої будови членистоногих, з особливостями пристосованості до існування в найрізноманітніших середовищах життя, навчитися розпізнавати на фіксованому матеріалі представників членистоногих.
Хід роботи
Інструкція з безпеки життєдіяльності при проведенні практичної роботи
Перед початком роботи.
Під час виконання роботи
Після закінчення роботи
Перша допомога у разі нещасного випадку
Практична робота
РІЗНОМАНІТНІСТЬ ЧЛЕНИСЧТОНОГИХ
ЗАВДАННЯ 1. Розгляньте запропонованих представників членистоногих (колекції, вологі препарати, малюнки, фото). Визначте належність тварин до однієї з груп членистоногих: ракоподібні, павуки, комахи.
ЗАВДАННЯ 2. Охарактеризуйте особливості зовнішньої будови . Заповніть таблицю:
Ознаки |
Ракоподібні |
Павукоподібні |
Комахи |
Середовище існування та пристосування до нього |
Водне, зябра, вапняковий скелет |
|
|
Симетрія тіла |
|
|
|
Сегментація |
|
|
Голова груди, черевце |
Відділи тіла |
|
|
|
Покриви |
|
|
|
Придатки, що утворюють покриви |
|
волоски |
|
Кількість ходильних кінцівок |
5 |
|
|
Органи, розташовані на:
|
|
|
|
Зробіть висновок: які особливості членистоногих дозволили їм стати найпоширенішими у природі тваринами?