Презентація містить основні розробки етапів виконання практичних робіт, основні завдання при виконанні певних практичних робіт, та розробки методичних рекомендацій.
Практична спрямованість уроків географії шляхом виконання практичних робіт. Підотувалавчитель географії та біологіїЖильжанської філіїопорного закладу «Деражненський ліцей»Гончук Оксана Сергіївна
Номер слайду 2
Вивчення географії на сучасному етапі неможливе без набуття практичних умінь і навичок , які формуються під час виконання практичних робіт. Саме практичні роботи дають учням можливість активно навчатися, проводити пошуково-дослідницьку діяльність, творчо осмислювати процеси і явища, що відбуваються в оболонках Землі, доводити існування в природі закономірних взаємозв'язків
Номер слайду 3
Засвоєння навчального матеріалу кожного уроку буде ефективнішим, якщо учні будуть знати, де в побуті, у своїй майбутній професії і просто в житті вони зможуть застосувати практичні знання, уміння та навички, отримані на даному уроці. Альберт Ейнштейн
Номер слайду 4
Практична робота – це вид навчальної діяльності , в якому учні оперуючи засвоєним теоретичним матеріалом , виконують певне завдання за зразком показаним учителем або за інструкцією чи алгоритмом, який завершується чітко визначеним результатом. Результат повинен бути практично значущий для навчальної діяльності учня.
Номер слайду 5
{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A} Дії учня Дії вчителя. Читає назву практичної роботи. Оголошує назву практичної роботи, спонукає учнів до внутрішньої мотиваціїВиголошує, записує мотиваційні судження. Узагальнює мету. Пригадує опорні знання та вміння. Записує визначення та виконує вправи. Відслідковує виконання та визначає кожному учневі кількість вправ. Взаємоперевірка виконаних завдань та вправ. Дає вказівку до виконання основного завдання , кожному учневі незалежно від виконання дії Виконує основне завдання. При потребі звертається до виконаних тренувальних вправ. Допомагає учням з повільним темпом діяльності. Самооцінка виконання основного завдання. Діагностує дії учня. Виконує завдання на перенесення вміння в нові умови. Корегує дії учнів. Перевіряє виконані завдання, вносить правки чи зміни. Оцінює роботу учнів
Номер слайду 6
Етапи проведення практичної роботи: І етап{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Етап. Зміст етапу. Дієслова. Визначення мети(навчальна, розвивальна, виховна)Мета роботи – це запланований результат , який має бути відображений у висновках. Визначити, порівняти, навчитися, зіставити, виявити, дослідити, пояснити, описати
Номер слайду 7
Номер слайду 8
Номер слайду 9
{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Початковий етап. Відтворюються знання і вміння, необхідні для подальшого виконання роботи. Спостерігаємо за змінами в природі; ознайомлюємося з етапами географічного пізнання Землі; ознайомлюємося з різними видами масштабу;ознайомлюємося із способами опрацювання матеріалів. Основна задача: навчитися читати географічну карту.ІІ етап
Номер слайду 10
Номер слайду 11
Номер слайду 12
{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Основний етап. Тренувальні завдання Вчимося спостерігати;робити розрахунки;визначати географічні координати;розв’язувати задачі; встановлювати взаємозв’язки;аналізувати; порівнювати ІІІ етап
Номер слайду 13
Номер слайду 14
Номер слайду 15
{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A} Творчий етап. Проведення пошуково-дослідницької роботи з різними джерелами географічних знань. Проводимо спостереження;складаємо таблицю, опис, порівняльну характеристику;розв’язуємо задачі; виявляємо і пояснюємо географічні закономірності; проектуємо майбутнє ІV етап
Номер слайду 16
Номер слайду 17
Номер слайду 18
В організації практичної роботи необхідно передбачити цілий ряд аспектів:- створення ситуації проблемного навчання, щоб учні «зробили відкриття»;- спрямувати роботу так, щоб учні самі самостійно розв’язували завдання;- дитина повинна перебувати у процесі творення;- продумати завдання так, щоб був зв'язок між початком практичної роботи та її завершенням.
Номер слайду 19
Основні завдання практичних робіт навчити учнів правильно користуватися географічними приладами; закласти навички прийомів роботи з географічними картами, знаходити й демонструвати об’єкти географічної номенклатури, зіставляти,порівнювати; розвинути вміння аналізувати характеристики природних та господарських об’єктів, процесів і явищ на прикладі своєї місцевості; - розвинути вміння характеризувати та порівнювати географічні об’єкти і явища за типовими планами; - розвивати елементи логічного й теоретичного мислення та творчі здібності школярів; - сформувати вміння працювати з додатковими джерелами географічної інформації.
Номер слайду 20
Методичні рекомендації щодо організації та проведення практичних робіт з географії:обов'язкове проведення вчителем відповідного інструктажу перед виконанням роботи; необхідності поділити клас на варіанти або групи; проаналізувати зміст кожного завдання та пояснити систему оформлення результатів їх виконання; зазначити час, що відводиться на виконання роботи; пояснити процедуру перевірки та оцінювання її результатів; з'ясувати в учнів, що їм не зрозуміло та відповісти на запитання школярів, які виникають у ході роз'яснень;за умови фронтального виконання учнями практичних завдань бажано заохочувати додатковими балами школярів, які першими правильно розв'язали завдання і відповідно оформили результати практичної роботи;якщо передбачено перевірку та оцінювання результатів практичної роботи в усіх учнів класу, вчитель збирає зошити після завершення часу, що був відведений на її виконання; для робіт, не запланованих для обов'язкового фронтального оцінювання, перевірка результатів відбувається одразу на уроці шляхом індивідуального або групового опитування
Номер слайду 21
Виконання практичних робіт – це творча співпраця вчителя і учнів, це широкі можливості для особистісного зростання педагога та його вихованців. Наскільки злагодженою є робота, настільки високим буде рівень виконання практичних робіт.