ЗАВДАННЯ ДЛЯ ПІДГОТОВКИ ДО ПРАКТИЧНОГО ЗАНЯТТЯПІДГОТУВАТИ ПРЕЗЕНТАЦІЮ «СТАНОВЛЕННЯ НЕЗАЛЕЖ-НОСТІ УКРАЇНИ: ДЕРЖАВОТВОРЧИЙ ПРОЦЕС» (5 слайдів). 2. СКЛАСТИ ПЛАН І ПІДГОТУВАТИ ФАКТИ ТА АРГУМЕНТИ ДО ЗАВДАНЬ. 3. ПОВТОРИТИ МАТЕРІАЛИ ПАРАГРАФІВ РОЗДІЛУ 5.4. ЗРОБИТИ ВИСНОВКИ ВІДПОВІДНО ДО МЕТИ ЗАНЯТТЯ.
З’ясуйте назву теми та мету практичного заняття. Повторіть матеріал, який необхідно пригадати для роботи на практичному занятті. Відповідно до вказівок учителя виконайте завдання для підготовки до практичного заняття. До заняття опрацюйте наведені в підручнику джерела (рубрика «Документи розповідають») і дайте відповіді на запитання до них (якщо вчителем не було визначено іншого завдання). На практичному занятті працюйте відповідно до пропозицій, наданих у підручнику (хід заняття), якщо відсутні інші вказівки вчителя. РЕКОМЕНДАЦІЇ ЩОДО РОБОТИ НА ПРАКТИЧНОМУ ЗАНЯТТІ
Завдання 2. До положень, що характеризують розвиток економіки 1990-х рр., доберіть конкретні факти. Теза: «Основною причиною стрімкого падіння народжуваності у 1990-х рр. було чимдалі більше зубожіння населення.»Завдання. Роздивіться карикатуру.1) Які соціально-демографічні проблеми вона висвітлює.2) З яких причин реформування сільського господарства відбува-лося найповільніше?Доберіть факти до тези: «Ситуація в сільській місцевості України була справжньою демографічною катастрофою».
Завдання 3. Прочитайте документ, надайте відповідь, підтвердивши історичними фактами, які викладено у §22-23 підручнику, слушність критичних міркувань Л. Кучми. У чому Л. Кучма вбачав найбільшу ваду заходів перших українських урядів (зокре-ма, й власного) у здійсненні реформ? З виступу Л. Кучми на науковій конференції, присвяченій ринковим трансформа-ціям (Київ, 2000):«Формула, яка була визначена вже на старті реформ і витримувалася впродовж наступних років – спочатку реформи, потім вирішення соціальних завдань, - вия-вилися не просто помилковою, а й глибоко деструктивною. На практиці вона звелася до добре відомого: реформи – за рахунок соціальних чинників. У цілому ряді випадків демонтовано навіть ті соціальні здобутки, які свого часу були запо- зичені західними країнами. Усе це стало повною протилежністю реформам, що здійснювалися, наприклад, у Німеччині, а також в інших країнах повоєнної Європи, де завжди й в усьому був визначальним принцип соціальної спрямованості еконо-мічних перетворень».
ВИКОРИСТАНА ЛІТЕРАТУРА ТА ІНТЕРНЕТ-РЕСУРСИВласов В. С. Історія України (рівень стандарту) : підр. для 11 класу / В. С. Власов, С. В. Кульчицький. – Київ, Літера, 2019. – С. 184 – 2142. Власов В. С. Історія України (рівень профільний) : підр. для 11 класу / В. С. Власов, С. В. Кульчицький. – Київ, Літера, 2019. – С. 209 – 2383. Вікіпедія