Презентація Практичні заняття з природознавства № 8,9,10 до теми "Вода - розчинник"

Про матеріал
Презентація розроблена для 5 класу. Практичне заняття № 8,9,10. Тема:" Дослідження розчинності різних речовин": 8. «Дослідження розчинності у воді речовин цукру, солі, лимонної кислоти, олії»; 9. «Вивчення розчинності у воді речовин: глини, піску, крейди»; 10. «Дослідження впливу різних температур на розчинення цукру (солі) у воді»; Сприятиме з’ясуванню учнями визначати розчинні та нерозчинні речовини; наводити приклади розчинів у природі та побуті; наводити приклади використання води людиною та значення води в природі; описувати результати власних спостережень та дослідів.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Тема уроку : Практичні заняття № 8,9,10.8. «Дослідження розчинності у воді речовин цукру, солі, лимонної кислоти, олії»9. «Вивчення розчинності у воді речовин: глини, олії, лимонної кислоти»10. «Дослідження впливу різних температур на розчинення цукру (солі) у воді»Урок природознавства в 5 класі

Номер слайду 2

Мета заняття:закріпити в учнів знання про воду, зокрема її здатність розчиняти різні речовини у природі;формувати вміння готувати та розрізняти розчини, користуватися розчинами у природі та побуті;сприяти дослідженню впливу різних температур на розчинення цукру (солі) у воді. розвивати уміння учнів проводити практичні дослідження, робити висновки та оформлювати свої записи в робочий зошит; розвивати цікавість до вивчення природознавства.виховувати організованість учнів на уроці, самостійність у виконанні завдань. продовжувати формувати вміння працювати в групі, виділяти основну думку та висловлювати думку групи;

Номер слайду 3

Обладнання:підручник, інструктивна картка для учнів, презентація до уроку,роздатковий матеріал: хімічний стакан або пластикові стаканчики, скляні палочки для перемішування розчину, вода, цукор, сіль, лимонна кислота, олія, глина, пісок, крейда;Тип уроку: Форма проведення:удосконалення знань, умінь і навичокурок-практикум

Номер слайду 4

Очікувані результати: Учні навчаться: визначати розчинні та нерозчинні речовини;наводити приклади розчинів у природі та побуті;наводити приклади використання води людиною та значення води в природі; описувати результати власних спостережень та дослідів.

Номер слайду 5

На уроці вас вітаю,Доброго настрою всім бажаю. Все сьогодні щоб вдалося. Й до душі вам всім прийшлося. Таємниці щоб відкрилиІ знання щоб збагатили. Будьте впевненими в силі,Дійте в згоді з колективом!

Номер слайду 6

Експрес-тест.1. Який стан води під час дощу? а) рідкий б) твердий в) газоподібний2. До твердого стану води відносяться: а) пара б) лід в) роса3. До газоподібного стану води відносяться: а) сніг б) пара в) град 4. Які властивості води-рідини? а) білого кольору, з запахом б) холодна, смачна в) текуча, прозора, без запаху, безбарвна5. Які властивості води-розчинника? а) розчиняються і не розчиняються речовини б) у воді тільки розчиняються речовини в) у воді не розчиняються речовини. Повторимо матеріал

Номер слайду 7

Виконайте завдання «Вода – розчинник» https://learningapps.org/view10869408

Номер слайду 8

Проблемне питання. Розчинні та нерозчинні речовини можуть приносити як користь, так і бути шкідливими. Тому, чим більше ми знаємо про розчинність, тим легше нам буде в житті. Чи всі речовини здатні розчинятися у воді?Де ми спостерігаємо цю властивість у побуті, в природі?Де люди застосовують знання про властивості води, зокрема її здатність розчиняти в собі інші речовини?Зміст сьогоднішнього практичного заняття допоможе вам отримати відповіді на ці та інші запитання і збагатити свої знання про таку властивість води - РОЗЧИННІСТЬ

Номер слайду 9

Проведення інструктажу з Техніки безпеки. Чітко виконуйте вказівки вчителя. Не займайте робоче місце без дозволу вчителя. Не пробуйте на смак і не нюхайте речовини, з якими працюєте. Не торкайтесь руками гарячих предметів. Не використовуйте для дослідів несправне обладнання та обережно використовуйте скляне обладнання. Коли проводите дослід між твердою й рідкою речовиною, першою в склянку поміщайте тверду речовину. Обережно розмішуйте речовини, щоб не розбити хімічний стакан. Після виконання роботи приберіть своє робоче місце.

Номер слайду 10

Виконання практичної роботи. Завдання1 Дослідження розчинності у воді різних речовин.(Проводять дослідження по групам, в кожній по 4 учні) Запишіть у таблицю свої очікування щодо розчинності або нерозчинності речовин у воді. Якщо ви вважаєте, що речовина розчиниться, поставте «+» у стовпчик «Розчинність» (якщо ні — «–»).

Номер слайду 11

Зробіть висновок щодо розчинності досліджених речовин у воді. Висновок до досліджень 1: Речовини, які розчиняються у воді, називаються ………………Це такі речовини як: (записати їх)- Речовини, які не розчинилися у воді, називаються……………. Це такі речовини як: (записати їх)

Номер слайду 12

Завдання 2. Дослідження впливу різних температур на розчинення цукру (солі) у воді. Запишіть у таблицю свої очікування щодо розчинності речовин у воді різної температури. Як розчиняться речовини: швидко, нормально, повільно? Запишіть свої спостереження. Висновок до досліджень 2. В ньому зазначте, як різна температура води впливає на розчинність цукру та солі. В холодній воді  речовини ………………В теплій воді  речовини ………………

Номер слайду 13

Висновки до дослідів. Яку властивість води ми дослідили?У якому агрегатному стані були речовини до розчинення у воді?Які агрегатні стани мають утворені розчини?Чи можна побачити часточки розчинених речовин у розчинах?Скільки речовин входить до складу розчинів?Так що ж таке розчини?

Номер слайду 14

«Дерево рішень»Розчини можна використовувати… У побутіУ природі

Номер слайду 15

ДИСКУСІЯЗакрути міцніше кран, щоб не витік океан. Екологічна хвилинка

Номер слайду 16

Запам’ятай!Якщо з крана постійно капає вода, то протягом місяця марно витікає близько 400 літрів води.

Номер слайду 17

Номер слайду 18

Рефлексія: Сьогодні на уроці: Виконували…Переглядали…Дізналися…Запам'ятали…

Номер слайду 19

Повторити §32. Значення води в природі. Використання води людиною. Творче завдання: Підготуйте повідомлення про значення води у природі «Збережемо водні ресурси планети»Домашнє завдання

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Мельник Марина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
Додано
6 лютого 2022
Переглядів
973
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку