Презентація Прапорці. Перемикачі Python

Про матеріал
Презентація до уроку в 8 класі "Прапорці. Перемикачі" Python. Розглянуто основні теоретичні відомості. Наведено приклади програм, додано їх вивід
Перегляд файлу
Прапорці та перемикачіВчитель: Станчук Б.
Запитання: Як додати текстове поле?Що таке текстове поле?Для чого використовується текстове поле?Які властивості має текстове поле?Що означає метод get?Наведіть приклади використання текстового поля?
ПеремикачіПеремикачі слугують для вибору одного варіанта серед запропонованих. Перемикач - це не єдиний об'єкт, а група об'єктів, тому спочатку створюється група перемикачів, а потім самі перемикачі за допомогою функції Radiobutton():ім'я_групи перемикачів=Int. Var()назва_ перемикача1= Radiobutton(назва_вікна, text=”Текст перемикача1”, variable= ім'я_групи_перемикачів, value=значення перемикача1)назва_перемикача1= Radiobutton(назва_вікна, text=”Текст перемикача2”, variable= ім'я_групи_перемикачів, value=значення перемикача2)…value — значення перемикача, яке буде набувати група перемикачів в залежності від вибору користувача. Зазвичай значення перемикача – це натуральні числа, починаючи від 1, хоча ви можете встановити і інші. Та головне щоб для всіх перемикачів вони були різними.ім'я групи перемикачів – це цілочисельна (lnt. Var) змінна із результатом вибору користувача програми. Для того, щоб отримати значення, яке набула група перемикачів потрібно застосувати метод get().
Нехай, ми маємо групу перемикачів grupa1, перший перемикач має значення 1, а другий - 2. Отже, якщо користувач вибере перший перемикач, то grupa1.get() буде мати значення 1. Аргументи variable, value та text є обов’язковими, без них перемикачі не будуть представляти із себе нічого. Але є й необов'язкові атрибути:· bg=”колір” - колір фону;· fg=”колір” - колір тексту;· font=”шрифт та розмір шрифту” - шрифт тексту кнопки. Кожен перемикач потрібно розмістити за допомогою методу place().
from tkinter import *window=Tk()window.geometry(
З самого початку жоден перемикач не вибраний, якшо ж ми хочемо, щоб на початку був одразу вибраний один із перемикачів, нам потрібно розміститипісля оголошення змінної групи перемикачів наступну конструкцію:ім'я_групи_перемикачів.set(значення_перемикача)Примітка. Метод get() призначений для одержання значення різних об’єктів, а метод set() для встановлення значення. Тобто, якщо ми маємо групу перемикачів perem, та два перемикача із значеннями 1 та 2 і ми хочемо аби одразу був вибраний перший перемикач, ми застосуємо наступний рядок коду:perem.set(1)
Створимо динамічну програму, яка буде, при натисканні на праву клавішу миші по області вікна, виводити вікно повідомлення з заголовком ",result)window.mainloop()" title="Створимо динамічну програму, яка буде, при натисканні на праву клавішу миші по області вікна, виводити вікно повідомлення з заголовком "Ваш вибір" та з варіантом, який обрав користувач. Створимо нову подію та функцію. Але перемикачі та прапорці працюють не так, як текстове поле, тому ми зможемо отримати лише номер вибраного перемикача, а отже будемо користуватися розгалуженням:from tkinter import *from tkinter import messageboxdef result(event): if perem.get()==1: pov="Жовтий" elif perem.get()==2: pov="Рожевий" else: pov="Світло зелений" messagebox.showinfo("Ваш вибір", pov)window=Tk()window.geometry("400x400")perem=Int. Var()perem1=Radiobutton(window, text="Жовтий", variable=perem, value=1)perem1.place(x=100, y=200)perem2=Radiobutton(window, text="Рожевий", variable=perem, value=2)perem2.place(x=100, y=220)perem3=Radiobutton(window, text="Світло зелений", variable=perem, value=3)perem3.place(x=100, y=240)window.bind("",result)window.mainloop()">
ПрапорціПрапорців - це елементи управління не об’єднуються в трупи, тому, що активних прапорців може бути не обмежена кількість. Виглядають вони у неактивному стані i в активному стані по різному. Прапорці слугують для вибору декількох варіантів і тому кожен прапорець має свою змінну із значенням. Для створення прапорців призначена функція Checkbutton(), і застосовується вона так:назва_змінної=Int. Var()ім’я_прапорця= Checkbutton(назва_вікна, text=“Teкст прапорця
Для прикладу візьмемо вікно з розмірами 500х500 пікселів та створимо напис із початковим текстом ",newtext)window.mainloop()" title="Для прикладу візьмемо вікно з розмірами 500х500 пікселів та створимо напис із початковим текстом "Не вибрано". Також створимо чотири прапорці (перші два із варіантами кольорів та інші двоє із варіантами типів фарб). В залежності від нашого вибору текст напису буде змінюватися (у якості прикладу розглянемо лише 2 комбінації). Щоб реалізувати зміну тексту напису створимо подію Button-l для напису.from tkinter import *def newtext(event): if prap1.get()==1 and prap4.get()==1: label["text"]="Ви вибрали жовту гуаш" elif prap2.get()==1 and prap3.get()==1: label["text"]="Ви вибрали зелену акварель" window=Tk()window.geometry("400x400")label=Label(window, text="Не вибрано")label.place(x=100, y=50)prap1=Int. Var()prap2=Int. Var()prap3=Int. Var()prap4=Int. Var()prapor1=Checkbutton(window, text="Жовтий", variable=prap1, onvalue=1, offvalue=0)prapor1.place(x=100, y=100)prapor2=Checkbutton(window, text="Зелений", variable=prap2, onvalue=1, offvalue=0)prapor2.place(x=100, y=120)prapor3=Checkbutton(window, text="Акварель", variable=prap3, onvalue=1, offvalue=0)prapor3.place(x=100, y=160)prapor4=Checkbutton(window, text="Гуаш", variable=prap4, onvalue=1, offvalue=0)prapor4.place(x=100, y=180)label.bind("",newtext)window.mainloop()">
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Прапорці та перемикачіВчитель: Станчук Б.

Номер слайду 2

Запитання: Як додати текстове поле?Що таке текстове поле?Для чого використовується текстове поле?Які властивості має текстове поле?Що означає метод get?Наведіть приклади використання текстового поля?

Номер слайду 3

ПеремикачіПеремикачі слугують для вибору одного варіанта серед запропонованих. Перемикач - це не єдиний об'єкт, а група об'єктів, тому спочатку створюється група перемикачів, а потім самі перемикачі за допомогою функції Radiobutton():ім'я_групи перемикачів=Int. Var()назва_ перемикача1= Radiobutton(назва_вікна, text=”Текст перемикача1”, variable= ім'я_групи_перемикачів, value=значення перемикача1)назва_перемикача1= Radiobutton(назва_вікна, text=”Текст перемикача2”, variable= ім'я_групи_перемикачів, value=значення перемикача2)…value — значення перемикача, яке буде набувати група перемикачів в залежності від вибору користувача. Зазвичай значення перемикача – це натуральні числа, починаючи від 1, хоча ви можете встановити і інші. Та головне щоб для всіх перемикачів вони були різними.ім'я групи перемикачів – це цілочисельна (lnt. Var) змінна із результатом вибору користувача програми. Для того, щоб отримати значення, яке набула група перемикачів потрібно застосувати метод get().

Номер слайду 4

Нехай, ми маємо групу перемикачів grupa1, перший перемикач має значення 1, а другий - 2. Отже, якщо користувач вибере перший перемикач, то grupa1.get() буде мати значення 1. Аргументи variable, value та text є обов’язковими, без них перемикачі не будуть представляти із себе нічого. Але є й необов'язкові атрибути:· bg=”колір” - колір фону;· fg=”колір” - колір тексту;· font=”шрифт та розмір шрифту” - шрифт тексту кнопки. Кожен перемикач потрібно розмістити за допомогою методу place().

Номер слайду 5

from tkinter import *window=Tk()window.geometry("400x400")perem=Int. Var()perem1=Radiobutton(window, text="Жовтий", variable=perem, value=1)perem1.place(x=100, y=200)perem2=Radiobutton(window, text="Рожевий", variable=perem, value=2)perem2.place(x=100, y=220)perem3=Radiobutton(window, text="Світло зелений", variable=perem, value=3)perem3.place(x=100, y=240)window.mainloop()Cтворимо вікно із розмірами 400x400, та створимо в ньому групу перемикачів, а саме три перемикачі із варіантами кольорів (жовтий, рожевий та світло зелений). І перший розмістимо в 100 пікселях від лівого краю та в 200 пікселях від верхнього краю, а кожен наступний на 20 пікселів нижче.

Номер слайду 6

З самого початку жоден перемикач не вибраний, якшо ж ми хочемо, щоб на початку був одразу вибраний один із перемикачів, нам потрібно розміститипісля оголошення змінної групи перемикачів наступну конструкцію:ім'я_групи_перемикачів.set(значення_перемикача)Примітка. Метод get() призначений для одержання значення різних об’єктів, а метод set() для встановлення значення. Тобто, якщо ми маємо групу перемикачів perem, та два перемикача із значеннями 1 та 2 і ми хочемо аби одразу був вибраний перший перемикач, ми застосуємо наступний рядок коду:perem.set(1)

Номер слайду 7

Створимо динамічну програму, яка буде, при натисканні на праву клавішу миші по області вікна, виводити вікно повідомлення з заголовком "Ваш вибір" та з варіантом, який обрав користувач. Створимо нову подію та функцію. Але перемикачі та прапорці працюють не так, як текстове поле, тому ми зможемо отримати лише номер вибраного перемикача, а отже будемо користуватися розгалуженням:from tkinter import *from tkinter import messageboxdef result(event): if perem.get()==1: pov="Жовтий" elif perem.get()==2: pov="Рожевий" else: pov="Світло зелений" messagebox.showinfo("Ваш вибір", pov)window=Tk()window.geometry("400x400")perem=Int. Var()perem1=Radiobutton(window, text="Жовтий", variable=perem, value=1)perem1.place(x=100, y=200)perem2=Radiobutton(window, text="Рожевий", variable=perem, value=2)perem2.place(x=100, y=220)perem3=Radiobutton(window, text="Світло зелений", variable=perem, value=3)perem3.place(x=100, y=240)window.bind("",result)window.mainloop()

Номер слайду 8

ПрапорціПрапорців - це елементи управління не об’єднуються в трупи, тому, що активних прапорців може бути не обмежена кількість. Виглядають вони у неактивному стані i в активному стані по різному. Прапорці слугують для вибору декількох варіантів і тому кожен прапорець має свою змінну із значенням. Для створення прапорців призначена функція Checkbutton(), і застосовується вона так:назва_змінної=Int. Var()ім’я_прапорця= Checkbutton(назва_вікна, text=“Teкст прапорця", vаriable=назва_змінної, onvalue=значення_коли_прапорець_ввікнутий, ofvalue=значення_коли_прапорець_вимкнутий)Зазвичай в якості значення прапорця встановлюють 1 та 0 (в активному та неактивному стані), але вибір все одно залишається за автором програми.

Номер слайду 9

Для прикладу візьмемо вікно з розмірами 500х500 пікселів та створимо напис із початковим текстом "Не вибрано". Також створимо чотири прапорці (перші два із варіантами кольорів та інші двоє із варіантами типів фарб). В залежності від нашого вибору текст напису буде змінюватися (у якості прикладу розглянемо лише 2 комбінації). Щоб реалізувати зміну тексту напису створимо подію Button-l для напису.from tkinter import *def newtext(event): if prap1.get()==1 and prap4.get()==1: label["text"]="Ви вибрали жовту гуаш" elif prap2.get()==1 and prap3.get()==1: label["text"]="Ви вибрали зелену акварель" window=Tk()window.geometry("400x400")label=Label(window, text="Не вибрано")label.place(x=100, y=50)prap1=Int. Var()prap2=Int. Var()prap3=Int. Var()prap4=Int. Var()prapor1=Checkbutton(window, text="Жовтий", variable=prap1, onvalue=1, offvalue=0)prapor1.place(x=100, y=100)prapor2=Checkbutton(window, text="Зелений", variable=prap2, onvalue=1, offvalue=0)prapor2.place(x=100, y=120)prapor3=Checkbutton(window, text="Акварель", variable=prap3, onvalue=1, offvalue=0)prapor3.place(x=100, y=160)prapor4=Checkbutton(window, text="Гуаш", variable=prap4, onvalue=1, offvalue=0)prapor4.place(x=100, y=180)label.bind("",newtext)window.mainloop()

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Білецька Олена Леонідівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Степенко Людмила Василівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
Додав(-ла)
Станчук Богдан
До підручника
Інформатика 8 клас (Ривкінд Й.Я., Лисенко Т.І., Чернікова Л.А., Шакотько В.В.)
Додано
10 квітня 2022
Переглядів
4040
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку