Презентація " Причини невисокої якості учнів та шляхи їх подолання як основа формування освітньої компетентності "

Про матеріал
Причини невисокої якості учнів та шляхи їх подолання як основа формування освітньої компетентності на уроках біології.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Причини невисокої якості знань учнів та шляхи їх подолання як основа формування освітньої компетентності Підготувала вчитель географії і біології філії І-ІІ ст. с. Селище Літинського ліцею ОЗЗС №2 Глушак Олеся Іванівна

Номер слайду 2

Серед проблем, що постають перед сучасною освітою, є одна, яка щодня набуває все більшої актуальності. Це проблема невисокої якості знань учнів. Учителі не припиняють скаржитися на небажання вчитися та недисциплінованість учнів. Стосунки між педагогами та школярами нерідко переростають у конфліктні. Школярі втрачають інтерес до навчання. Демотивацію ілюструє типова скарга вчителів: «Учні не хочуть учитися, батькам байдуже, як навчаються їхні діти».

Номер слайду 3

Причини неуспішності учнів: Слабкий розвиток мислення – 27%Низький рівень навчальної праці – 18%Негативне ставлення до навчання – 14%Негативний вплив сім’ї та однолітків – 13%Прогалини у навчанні – 11%Слабке здоров’я та втомлюваність – 9%Слабка воля та недисциплінованість – 8%

Номер слайду 4

Існують відволікаючі фактори. Навколо вирує життя, існує безліч спокус (телебачення, Інтернет, комп'ютер). І тому коли школяр стоїть перед вибором між необхідністю робити потрібні, але не завжди захоплюючі домашні завдання та можливістю перегляду бойовика або «посидіти» в Інтернеті, то найчастіше перевагу він віддає останньому. Чому? Частина освітнього процесу та виховних функцій передана засобам масової інформації, де як новий суспільний ідеал пропонують молоді цінності відкритого демократичного суспільства, що на практиці є поки що суспільством споживання.

Номер слайду 5

Причини відставання у навчанні поділяють на групи: Недоліки фізичного та психічного розвитку;Негативний вплив атмосфери в сім’ї;Недостатній рівень вихованості;Недоліки в діяльності школи

Номер слайду 6

Типи невстигаючих учнів:учні з гарним розвитком розумової діяльності, але з негативним ставленням до навчання; учні з недостатнім розвитком розумової діяльності, що поєднується з позитивним ставленням до навчання; учні з недостатнім розвитком розумової діяльності та негативним ставленням до навчання.

Номер слайду 7

шляхи подолання епізодичного відставання учнів :консультації з питань раціоналізації навчальної праці; посилення контролю за щоденною працею учнів; своєчасне реагування на окремі факти відставання, виявлення їх причин і вжиття оперативних заходів щодо їх усунення; індивідуальні завдання з вивчення пропущеного.

Номер слайду 8

шляхи подолання стійкого відставання учнів :вдосконалення методики викладання предмета; доступне розкриття навчального матеріалу, розвиток мислення учнів; диференціювання завдань з усунення прогалин у знаннях; спеціальне повторення недостатньо засвоєних тем; заходи, спрямовані на розвиток інтересу до навчального предмета.

Номер слайду 9

Стимули навчання:новизна навчального матеріалу; незвичайність подавання; практична значущість нових знань для життя; суперечливість матеріалу;створення ситуації успіху ; використання ігрових моментів, конкурсів, змагань ; робота в парах або групах; гумористичні відступи; чергування різних видів діяльності;поважне ставлення до особи учня.

Номер слайду 10

Форми і методи навчання на уроках біології, що сприяють подоланню невисокої якості знань учнів : Робота в парах;Робота в групах;Проектна діяльність;«Навчаючи – вчусь»«Мікрофон»;Незакінчене речення;Мозковий штурм;«Вірю, не вірю»;«Зацікав»;«Шпаргалки»;«Шерлок Холмс»;«Знайди помилку»;«Так, або ні»; «Тест»;«Домалюй»;Дослідницька робота;Екскурсія;та інші

Номер слайду 11

Побажання собі та колегам: Йди на урок із радістю, з уроку - з приємною втомою. Пам'ятай, що поганий лікар може забрати життя, поганий учитель — спопелити душу. Приходити на урок підготовленим означає точно знати: для чого прийшов, куди прийшов, що будеш робити й чи буде комусь від цього добре. Завжди кажи батькам найкращу правду з того, що ти знаєш. Свідченням найбільшого успіху педагога є посмішки на обличчях дітей.

Номер слайду 12

Якщо ти вмієш звичайнісінький факт подати як відкриття й викликати подив і захват в учнів, то можеш вважати, що половину справи вже зробив. Дозовано, вимогливо, послідовно, із «легкістю» передавай учням знання та сприяй їх накопиченню. Умій побачити й підтримати будь-який успіх учня. Виховай в дитині :«Я здібний, я потрібний, я можу, я знаю, я володію!»

Номер слайду 13

Дякую за увагу!!!

pptx
Пов’язані теми
Біологія, Інші матеріали
Додано
3 листопада 2021
Переглядів
613
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку