Презентація "Прикметник як частина мови. Роль прикметників у мовленні."

Про матеріал
Презентація до уроку з української мови містить цікавий матеріал для закріплення теми "Прикметник як частина мови. Роль прикметників у мовленні."
Зміст слайдів
Номер слайду 1

УКРАЇНСЬКА МОВА4 клас

Номер слайду 2

У – українською. Р – рівно. О – охайно. К – каліграфічно

Номер слайду 3

Вправа «Мікрофон» 

Номер слайду 4

Робота над віршем  Важлива дуже ця частина мови Її всім знати слід обов’язково. Слова ці цілий світ нам розкривають,Іменників ознаки називають. Якби не ці слова, ми б і не знали,Що тато – мужній, сильний, нелукавий,Що мама – рідна, ніжна і дбайлива,Що серце – добре, щире, незрадливе,Що світ – чудовий, а життя щасливе.

Номер слайду 5

Проблемне питання. Чому відразу після іменників ми вивчаємо прикметники ?

Номер слайду 6

Робота над віршем  Важлива дуже ця частина мови Її всім знати слід обов’язково. Слова ці цілий світ нам розкривають,Іменників ознаки називають. Якби не ці слова, ми б і не знали,Що тато – мужній, сильний, нелукавий,Що мама – рідна, ніжна і дбайлива,Що серце – добре, щире, незрадливе,Що світ – чудовий, а життя щасливе.

Номер слайду 7

Тема уроку: Прикметник як частина мови. Роль прикметників у мовленні

Номер слайду 8

Що знаємо?Про що хочемо дізнатися?Про що ми дізналися?

Номер слайду 9

{35758 FB7-9 AC5-4552-8 A53-C91805 E547 FA}Критерії оцінювання. Самооцінка учня. Оцінка вчителя. Я гарно відповідав на поставлені запитання.2. Я висловлював свої думки, пропонував свої ідеї.3. Я активно працював, виконуючи роботу в парі.4. Я старанно виконував вправи, каліграфічно і охайно писав у зошиті.5. Я активно працював, виконуючи роботу в групі.6. Я зрозумів матеріал, який ми вивчали на уроці і зможу застосувати його на практиці. Оцінювання: Лист оцінювання

Номер слайду 10

Зз им ма зм зи. Каліграфічна хвилинка До якої частини мови відноситься слово зима? Добір спільнокореневих слів.

Номер слайду 11

ЗИМАхолоднаніжнабілосніжнарадіснагрізнавеселачарівнасумна

Номер слайду 12

Що називають ці слова?Що означає слово “ознака”?http://sum.in.ua/s/oznaka

Номер слайду 13

ознака

Номер слайду 14

http://sum.in.ua/s/oznaka

Номер слайду 15

ОЗНА́КА, и, жін.1. Риса, властивість, особливість кого-, чого-небудь. Давнішими дослідниками визначались, як істотні ознаки фольклору, масовість його побутування і усність його творення та передачі (Максим Рильський, III, 1956, 153); Викінчений корабель набував у нашій уяві ознак живої істоти (Юрій Яновський, II, 1958, 159); Хлопчик уродився смаглявим, чорнобровим, опецькуватим, за всіма ознаками — викапаний батько (Григорій Тютюнник, Вир, 1964, 524);//  Те, що вказує на що-небудь, свідчить про щось; показник, свідчення. Ясь вступив до хати вже паном, гордо й поважно, без ознаки жадної тривоги, жадного зворушення на лиці (Нечуй-Левицький, I, 1956, 157); Співи нечисленних птахів.. були одинокими ознаками життя в тій широкій, гористій околиці (Іван Франко, V, 1951, 52); В цей час собака, здоровезна його вівчарка, кидається до хвіртки і, ставши на задні лапи, визирає на вулицю через паркан. Це явна ознака, що за парканом хтось є (Олесь Гончар, Тронка, 1963, 166); Лікар водив пальцями по всій черевній поверхні і, натискаючи то в одному, то в іншому місці, шукав бодай якихось ознак апендициту, на який жалівся хворий (Дмитро Бедзик, Дніпро.., 1951, 9).2. Предмет, зображення і т. ін., що є знаком, символом, емблемою і т. ін. чого-небудь. Як складу на грудях руки,.. За тюрмою на шпилі, Під хрестом (ознака муки) Поховайте у гіллі (Павло Грабовський, I, 1959, 360); Сорок одного голову найкращих колгоспів уряд нагородив вищою ознакою честі, слави і геройства — орденами Леніна (Де, Історія радості, 1947, 302); Він був одягнутий у сіру армійську шинелю, на якій вилискували ознаки командарма (Юрій Яновський, II, 1958, 108).3. За народними повір'ями, уявленнями — прикмета, що знаменує або провіщає що-небудь. Народна традиція пов'язує з лелекою на хаті добру ознаку миру, добробуту й щастя у хаті (Юрій Смолич, День.., 1950, 70); — Це добре, — сказав льотчик, — лікар на борту — ознака щастя (Натан Рибак, Зброя.., 1943, 43); — Ще коли кепку з мене вітром, зірвало, я подумав — погана ознака... Так і є (Микола Руденко, Вітер.., 1958, 19);//  За народними повір'ями — явище, обставина і т. ін., що вказує на зв'язок з якою-небудь іншою подією, передує їй. Від того часу — ознака: коли врожай на кизил — буде холодна зима (Остап Вишня, I, 1956, 202).4. рідко. Рух (перев. головою, рукою), яким виражається воля, наказ, бажання, попередження кого-небудь про щось і т. ін.; знак (у 5 знач.). — Вибачайте, панове! — гукнув Колісник, низько вклоняючись і даючи ознаку, що обід скінчився (Панас Мирний, III, 1954, 289); Всі оглянулись на бабуню. Бабуня одкашлювалась, хвилювалась, подаючи рукою ознаки, щоб замовкли (Степан Васильченко, II, 1959, 335).

Номер слайду 16

Ознака – це характерна риса, прикмета, властивість, особливість кого-, чого-небудь. За якими ознаками розпізнаємо предмет?http://sum.in.ua/s/oznaka

Номер слайду 17

Прикметники виражають ознаку:запаху (духмяний), кольору (білий), віку (старий), розміру (великий), матеріалу (дерев’яний), якості (відмінний), приналежності (жіночий), простору (високий),часу (сьогоднішній), внутрішні властивості (добрий),зовнішні прикмети (красивий),ознаки за відношенням до місця (міський).

Номер слайду 18

{35758 FB7-9 AC5-4552-8 A53-C91805 E547 FA}Критерії оцінювання. Самооцінка учня. Оцінка вчителя. Я гарно відповідав на поставлені запитання.2. Я висловлював свої думки, пропонував свої ідеї.3. Я активно працював, виконуючи роботу в парі.4. Я старанно виконував вправи, каліграфічно і охайно писав у зошиті.5. Я активно працював, виконуючи роботу в групі.6. Я зрозумів матеріал, який ми вивчали на уроці і зможу застосувати його на практиці. Оцінювання: Лист оцінювання

Номер слайду 19

Робота в парах. Гра “Добери прикметник”

Номер слайду 20

Номер слайду 21

{35758 FB7-9 AC5-4552-8 A53-C91805 E547 FA}Критерії оцінювання. Самооцінка учня. Оцінка вчителя. Я гарно відповідав на поставлені запитання.2. Я висловлював свої думки, пропонував свої ідеї.3. Я активно працював, виконуючи роботу в парі.4. Я старанно виконував вправи, каліграфічно і охайно писав у зошиті.5. Я активно працював, виконуючи роботу в групі.6. Я зрозумів матеріал, який ми вивчали на уроці і зможу застосувати його на практиці. Оцінювання: Лист оцінювання

Номер слайду 22

Слово днязимовий

Номер слайду 23

розваги дітвора веселі полюбляє зимоньчиніЗимоньчині веселі розваги полюбляє дітвора. Визначте граматичну основу. Наведіть приклади прикметників, які відповідають на питання ЧИЙ?, ЧИЯ?, ЧИЇ?

Номер слайду 24

Хвилинка відпочинку. ЯКИЙ? – присідай. ЯКА? – пострибай. ЯКЕ? – покрутись ЧИЙ? – у долоні плесни

Номер слайду 25

Прийшла зима. Випав сніг. Земля вкрилася периною. Сумують дерева.  Прийшла холодна зима. Випав пухнастий сніг. Земля вкрилася білосніжною периною. Сумують мовчазні дерева.  1. 2.

Номер слайду 26

Мороз скував річку льодом. Виглянуло сонечко. Подув вітер. Поширити прикметниками- синонімами.

Номер слайду 27

Прикметники роблять наше мовлення: багатим, образним, емоційним,допомагають точнішевисловити свою думку

Номер слайду 28

{35758 FB7-9 AC5-4552-8 A53-C91805 E547 FA}Критерії оцінювання. Самооцінка учня. Оцінка вчителя. Я гарно відповідав на поставлені запитання.2. Я висловлював свої думки, пропонував свої ідеї.3. Я активно працював, виконуючи роботу в парі.4. Я старанно виконував вправи, каліграфічно і охайно писав у зошиті.5. Я активно працював, виконуючи роботу в групі.6. Я зрозумів матеріал, який ми вивчали на уроці і зможу застосувати його на практиці. Оцінювання: Лист оцінювання

Номер слайду 29

Робота в групах

Номер слайду 30

Номер слайду 31

{35758 FB7-9 AC5-4552-8 A53-C91805 E547 FA}Критерії оцінювання. Самооцінка учня. Оцінка вчителя. Я гарно відповідав на поставлені запитання.2. Я висловлював свої думки, пропонував свої ідеї.3. Я активно працював, виконуючи роботу в парі.4. Я старанно виконував вправи, каліграфічно і охайно писав у зошиті.5. Я активно працював, виконуючи роботу в групі.6. Я зрозумів матеріал, який ми вивчали на уроці і зможу застосувати його на практиці. Оцінювання: Лист оцінювання

Номер слайду 32

Що знаємо?Про що хочемо дізнатися?Про що ми дізналися?Прикметник називає ознаку предмета.2. Відповідає на питання. Який? Яка? Яке? Які?3. Прикметник пов̕язанийз іменником. Для чого вивчають прикметник? Чи важливий прикметник у мовленні?

Номер слайду 33

Що знаємо?Про що хочемо дізнатися?Про що ми дізналися?Прикметник називає ознаку предмета.2. Відповідає на питання. Який? Яка? Яке? Які?3. Прикметник пов̕язанийз іменником. Для чого вивчають прикметник? Чи важливий прикметник у мовленні?Прикметники вказують на різні ознаки предметів.2. Прикметники відповідають на питання Чий? Чия? Чиє? Чиї?3. Прикметник у реченні єдругорядним членом  речення.4. До прикметника можна дібрати синоніми і антоніми.5. Використання прикметників робить наше мовлення багатим, емоційним і образним.

Номер слайду 34

ПІДСУМОК УРОКУНА УРОЦІ МЕНІ СТАЛО ВІДОМО, ЩО …ТЕПЕР Я ЗНАЮ, ЩО …МЕНІ ВДАЛОСЯ …

Номер слайду 35

{35758 FB7-9 AC5-4552-8 A53-C91805 E547 FA}Критерії оцінювання. Самооцінка учня. Оцінка вчителя. Я гарно відповідав на поставлені запитання.2. Я висловлював свої думки, пропонував свої ідеї.3. Я активно працював, виконуючи роботу в парі.4. Я старанно виконував вправи, каліграфічно і охайно писав у зошиті.5. Я активно працював, виконуючи роботу в групі.6. Я зрозумів матеріал, який ми вивчали на уроці і зможу застосувати його на практиці. Оцінювання: Лист оцінювання

Номер слайду 36

4 грудня - День замовлення подарунків Діду Морозу. Написати лист Діду Морозу і замовити подарунок, використовуючи прикметники. Прикметники підкреслити. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Номер слайду 37

pptx
Додано
24 жовтня 2023
Переглядів
485
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку