В даній презентації показана робота шкільного лісництва "Вільшанка". Вона охоплює мету створення шкільного лісництва,науково-практичну діяльність членів шкільного лісництва, результативність роботи.
Ліс – це краса землі. Бережіть і любіть ліс! Щорічно учні шкільного лісництва “Вільшанка” збирають насіння лікарських рослин: обліпихи, шипшини, гледичії; жолуді, які висаджують для отримання паростків у спеціальній теплиці. Висаджують кримську сосну, ялинки, дуби, доглядають за ними. Лісництво виділяє для школи саджанці туї, декоративних кущів, барбарису, берези, липи.
Членів учнівського лісництва залучають до виконання таких видів роботи: - посадка і посів лісу, догляд за плантаціями, вирощування посадового матеріалу, озеленення населених пунктів та інше; - заліснення ярів та балок, створення полезахисних лісосмуг та захисних лісових насаджень по берегах річок і водойм, виявлення рідкісних рослин; - заготівля лікарської сировини, збирання насіння деревних і чагарникових порід; охорона і приваблення птхів; - постановка дослідів.
Нас зацікавило питання самооновлення лісу. Була проведена практично-дослідницька робота з метою дослідження темпів самооновлення лісу. П’ять груп дітей по чотири учнів досліджували по 10 ділянок розміром 1м2 . На кожній ділянці підраховували та вимірювали молоді рослини, які вирослі самостійно, без допомоги людини. Було досліджено 50 м2 лісу та результати порівняли з нормами.
Основою діяльності учнівського лісництва є організація науково-дослідницької роботи учнів. У результаті порівняння вирощування деревних порід шляхом зеленого живцювання, та живцювання напівздерев’янілими живцями різноманітних порід нами було встановлено, що найкращою породою для живцювання обома способами є ялівець козацький: 90% укорінилося та ялівець звичайний 86% укорінених рослин. Туя золотиста укорінилася гірше, тільки 60%. Найважче укорінюються живці Тису ягідного 40%; Здатність до регенерації у хвойних рослин визначається видовими особливостями, а також залежить від типу живців, терміну живцювання, віку маточних рослин; Оптимальні умови живцювання у весняний період; В нашій місцевості можливе вирощування цінних порід голонасінних живцюванням у теплиці.
На базі лісництва і при співпраці з біологічним факультетом університету ім. І.І. Мечникова проводиться науково–дослідницька робота. У 2011 році створено колективний шкільний проект « Створи планету Голонасінні », який зайняв ІІІ місце на Обласній екологічній олімпіаді. Мала наукова робота « Антимікробна та алелопатична активність фітонцидів сосни» була представлена на обласній Малій Академії Наук.
Малая научная работа «Размножение декоративных хвойных растений в условиях степного климата Одесской области» заняла ІІІ місце в обласном конкурсі «Молодь досліджує світ», ІІІ місце на обласній екологічній олімпіаді, ІІІ місце у Всеукраїнському конкурсі раціоналізаторів та дослідників у м. Київ. Мала наукова робота « Розмноження декоративних хвойних рослин в умовах степового клімату Одеської області» зайняла
Ми - члени учнівського лісництва не тільки гарно працюємо, а й організовуємо змістовне дозвілля. Це і екскурсії в природу «Наш зелений дім», «Весняні явища в житті рослин», виховні заходи «Ліс у віршах і прозі», «Ліс – легені планети Земля», проводимо екологічні акції з метою очищення територій узлісся, лісових джерел, території парку і шкільного саду, проводимо туристичні походи, беремо участь в акціях : - «Майбутнє лісу в твоїх руках», - «Зелений паросток майбутнього», «Ліси для нащадків»; конкурсах малюнків та творів «Ліс та людина». Охорона рослинного світу стає все більш актуальною для нас. Все більш відчутнішим стає вплив людини на довкілля. Тому слід піклуватися про природу рідного краю, бережливо ставитися до неї, адже природа – це величезне багатство і ми маємо це усвідомлювати і піклуватися про неї. Ліс – це частина природи. Без дерев, як без води чи повітря, немає життя!
Ми посадимо липи і клени – Буде місто усе зелене. Ми посадимо в полі тополі, Хай вони зростають поволі. Ми обсадимо школу бузками, Прикрасимо клумбу квітками. Хай ростуть дерева і квіти, Хай будуть здоровими діти! Багатство і міцність нашої держави, добробут кожної людини вже завтра залежатимуть від нашого уміння і бажання трудитися, від результатів нашої праці.