Типологія проектів:1) за домінантою в проекті діяльності: дослідницькі, інформаційні, творчі, ігрові, практичні, ознайомчо-орієнтовані;2) за предметно-змістовими напрямами: монопроекти (в рамках однієї предметної галузі), міжпредметні; 3) за кількістю учасників і характером контактів у проекті: індивідуальні, групові, колективні, шкільні, національні (українські), міжнародні.4) за терміном виконання проекту: короткотермінові, довготермінові.
Основні етапи і зміст проектної роботи:1. Пошуковий: визначення теми проекту, пошук та аналіз проблеми, висування гіпотези, постановка цілі, обговорення методів дослідження.2. Аналітичний: аналіз вхідної інформації, пошук оптимального способу досягнення цілі проекту, побудова алгоритму діяльності, покрокове планування роботи.3. Практичний: виконання запланованих кроків.
Для успішної реалізації навчального проекту потрібні такі умови:наявність значущої у творчому, дослідницькому плані проблеми;уміння вчителя ставити ключові та тематичні запитання;практична значущість очікуваних результатів (публікація, постер, альманах тощо);самостійна робота учнів на уроці або поза уроком;
Для успішної реалізації навчального проекту потрібні такі умови:структурування змістовної частини проекту (етапи, завдання, розподіл ролей тощо);використання дослідницьких методів;застосування комп'ютерних технологій (для пошуку інформації, спілкування з іншими учасниками проекту, створення кінцевого продукту проекту).
Тематика проектів. В одних випадках ця тематика може формулюватися науковцями, які працюють у галузі освіти, в рамках затверджених навчальних програм. У других – пропонуються вчителем з врахуванням навчальної ситуації та стану викладання предмету, природних професійних інтересів, а особливо уподобань та здібностей учнів. У третіх – тематика проектів може пропонуватися й учнями, які природно орієнтуються на власні інтереси, не лише пізнавальні, а й творчі.
Результати можливих досягнень учнів в ході виконання проектів:1. Формуються та відпрацьовуються:навики збору, систематизації та аналізу інформації;навики публічного виступу;вміння подати інформацію в естетичному вигляді;вміння висловлювати свої думки та доводити свої ідеї;вміння працювати в групах;вміння працювати самостійно, робити вибір, приймати рішення.
1. Розширюються та поглиблюються знання з різних предметних областей.2. Підвищується рівень інформаційної культури.3. Учні більш досконало вивчають ту комп’ютерну програму, в якій створюється проект.4. Учень має можливість здійснити свої творчі задуми.5. Стосунки з учителем переходять на рівень співпраці.6. Підвищується самооцінка тих учнів, які з тих чи інших причин вважали себе неуспішними. Результати можливих досягнень учнів в ході виконання проектів:
На мій погляд, біологія один з тих предметів, де найбільш вдало можна використовувати метод проектів, а навчання учнів перетворити в захоплюючу діяльність. А після закінчення школи, дасть можливість, стати успішними, самодостатніми особистостями, які постійно будуть використовувати набутий досвід та розвивати свої здібності.