Мета програми: Поділитися своїм досвідом виховання дітей у сім’ї. Створити систему виховної роботи класного керівника з учнями та батьками, залучаючи до роботи шкільну та сільську бібліотеки, гуртки, штаб районної профілактики правопорушень, органи шкільного учнівського самоврядування . На уроках української мови та літератури постійно приділяти увагу родинному вихованню.
Завдання програми: створити у класах ініціативні групи з числа батьків; активно залучати батьків до підготовки та проведення класних та загально-шкільних заходів; створення виховуючого середовища в класному колективі, яке сприяє розвитку особистості учня, його громадянської, соціальної активності та життєтворчості; сприяння збагачень колективу і особистості соціальним досвідом, удосконаленню кращих людських якостей, потреб, відносин; розвиток колективістських демократичних основ життя, самостійності, ініціативності, самоуправління.
Шляхи реалізації принципу «Я і моя родина»: індивідуальна робота з учнями; соціальна діагностика родини учня; проведення анкетування батьків та учнів; ознайомлення з умовами життя родини, її психологічним кліматом, особливостями поведінки дитини в родині; визначення рівня педагогічної культури батьків, виявлення труднощів, які відчувають батьки; індивідуальна робота з батьками учнів (ознайомлення батьків зі змістом і методикою навчально-виховного процесу, що організовує школа, обумовлена необхідністю вироблення однакових вимог, загальних принципів, визначення мети і завдань виховання, добору його змісту й організаційних форм у сімейному вихованні й у навчально-виховному процесі школи); участь у всіх формах позаурочної діяльності, запланованої класним керівником (походи, екскурсії, вечори, турніри, змагання, ремонт і благоустрій школи тощо); участь батьків у підготовці загальношкільних традиційних форм роботи (вечорів-зустрічей випускників, шкільного турзльоту, свята Останнього дзвоника, випускного вечора, змагань типу «КВК», «Що? Де? Коли?», «Тато, мама і я — спортивна сім'я); РЕЗУЛЬТАТИВНІСТЬ: активна співпраця педагогів та батьків у напрямку « Я і моя родина»; підвищення рівня довіри батьків до навчального закладу; взаємодія батьків із громадськими організаціями різного рівня; покращення якості психолого-педагогічної освіти батьків; підвищення рівня мотивації учнів до навчання та позакласної діяльності; підвищення рівня громадської активності учнів у обговоренні питань виховання та навчання; підвищення рівня творчої активності учнів; зменшення кількості так званих «важких учнів»; об’єднання в єдиному інформаційному просторі педагогів, сім'ї та громадськості. .
Алгоритм взаємодії «Я і моя родина» школа (класний керівник) інформує родину про плани роботи родина оцінює вплив даної роботи на дитину, школа (класний керівник) розкриває важкі проблеми, родина допомагає їх вирішенню, школа (клас) запрошує прийняти участь, родина приймає запрошення і участь , школа (класний керівник) сповіщає про допомогу, родина пропонує допомогу і висуває свої придложення, школа (клас) організовує спільну справу, родина приймає участь у спільних справах.