Промисло́ва (індустріальна) револю́ція або промисло́вий переворо́т — перехід від ручного, ремісничо-мануфактурного й доморобного до великого машинного фабрично-заводського виробництва, який розпочався в Англії в другій половині XVIII ст. й упродовж XIX ст. поширився на інші країни Європи, США, Японію. Важливою складовою промислової революції було впровадження у виробництво та транспорт робочих машин і механізмів, які замінили ручну працю людей; створення самостійної машинобудівної галузі.
Номер слайду 4
Робота із підручником. Опрацюйте ст.42 і доповніть схему « Ознаки індустріального суспільства»
Номер слайду 5
Індустріальна революція розпочалася із технічних удосконалень Новації у текстильній промисловості У середині 60-х років ХVІІІ ст. англієць Джеймс Гаргрівз винайшов механічну прядку «Дженні», завдяки якій працівник використовував водночас декілька веретен з нитками замість одного. Наприкінці 70-х років ХVІІІ ст. у Великій Британії налічувалося вже понад 20 тис. таких прядок
Номер слайду 6
Новації у металургійній промисловості У середині ХІХ ст. англійський інженер Генрі Бессемер запатентував недорогий спосіб масового виробництва сталі. На початку XVIII ст. в Англії розробили практичний паровий двигун, за допомогою якого відкачували воду з шахт. Англійський винахідник Джеймс Ватт удосконалив цей двигун, що уможливило його використання в залізничних локомотивах і морських суднах. ЛОКОМОБІЛЬ
Номер слайду 7
Двигун внутрішнього згоряння (спочатку — газовий, а згодом — на рідкому паливі) — ще один важливий винахід індустріальної революції. Найбільшого поширення в промисловості й транспортній галузі набув економічний двигун, що працював на нафті, сконструйований наприкінці XIX ст. німецьким інженером Рудольфом Дізелем. ДИЗЕЛЬНИЙ ДВИГУН Р. ДІЗЕЛЯ.
Номер слайду 8
На початку ХІХ ст. американець Роберт Фултон побудував перший у світі колісний пароплав, і до середини століття пароплави вже перевозили вантажі через Атлантику.
Номер слайду 9
Новації у транспорті Наприкінці XIX ст. з’явився новий вид транспорту — автомобіль. У середині 80-х років ХІХ ст. німецькі інженери Карл Бенц і Готліб Даймлер сконструювали перший автомобіль, і невдовзі в ряді країн почалося їх промислове виробництво.
Номер слайду 10
Г. ФОРД ВИПРОБУВАВ СВІЙ ПЕРШИЙ АВТОМОБІЛЬ, ВИГОТОВЛЕНИЙ У МАЙСТЕРНІ, ЯКИЙ, ЗА ЙОГО ВИЗНАННЯМ, «НАГАДУВАВ СЕЛЯНСЬКИЙ ВІЗОК».
Номер слайду 11
1903 Р. ВЖЕ БУЛО ЗАСНОВАНЕ «ТОВАРИСТВО АВТОМОБІЛІВ ФОРДА»
Номер слайду 12
1906 Р. ПОБУДОВАНЕ ПЕРШЕ ТРИПОВЕРХОВЕ ЗАВОДСЬКЕ ПРИМІЩЕННЯ. ДО ПОЧАТКУ ПЕРШОЇ СВІТОВОЇ ВІЙНИ ПІДПРИЄМСТВА ФОРДА ПЕРЕТВОРИЛИСЯ НА СВОЄРІДНУ ІМПЕРІЮ З ФІЛІАЛАМИ В АНГЛІЇ, АВСТРАЛІЇ ТА ІНШИХ КРАЇНАХ, ДЕ ВИРОБЛЯЛОСЯ 248 ТИС. АВТОМОБІЛІВ НА РІК
Номер слайду 13
Номер слайду 14
Новації хімічної промисловості Були створені речовини, необхідні для виробництва скла, фарб, відбілювачів, штучних добрив, фармацевтичних препаратів тощо. Практичного значення набула хімія синтетичних матеріалів для виробництва пластмас, ізоляційних матеріалів, штучного волокна. Завдяки технічним удосконаленням друкарські верстати перетворилися на машини швидкого друку..
Номер слайду 15
ТЕЛЕГРАФ ПРАЦЮВАВ ТА УДОСКОНАЛЮВАВСЯ
Номер слайду 16
З КІНЦЯ 70-Х РОКІВ XIX СТ. ПОЧАВ ПОШИРЮВАТИСЯ ТЕЛЕФОННИЙ ЗВ’ЯЗОК.