ПРЕЗЕНТАЦІЯ ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНОГО СЕМІНАРУ " ЕФЕКТИВНЕ СПІЛКУВАННЯ ТА РАЦІОНАЛЬНА ПОВЕДІНКА ВЧИТЕЛЯ ПОЧАТКОВИХ КЛАСІВ ДЛЯ КОНСТРУКТИВНОГО ВИРІШЕННЯ КОНФЛІКТНИХ СИТУАЦІЙ У ШКІЛЬНОМУ СЕРЕДОВИЩІ "
Розглянемо поради вчителеві щодо уникнення конфліктних ситуацій Не забувайте: урок – не місце для з’ясовування стосунків Вчитель повинен називати учня на ім’я навіть тоді, коли він гнівається на нього. Вимагати цього від дітей під час звернення один до одного Не можна карати учнів за поведінку поганими оцінками – це призведе до зниження інтересу до предмета та до особистісного конфлікту
Поради вчителеві щодо уникнення конфліктних ситуацій Дотримуватися принципу: учня краще похвалити, ніж покарати. Хвалити – в присутності однокласників, зауважувати – наодинці Не вживати різких слів, не акцентувати увагу на негативних якостях учня, не дорікати за негаразди у сім’ї, не висміювати перед однокласниками
Поради вчителеві щодо уникнення конфліктних ситуацій Частіше усміхатися учням. Ця заповідь обгрунтована з наукового погляду і забезпечує успіх педагогічної взаємодії Не порівнювати дітей один з одним, лише з самим собою Відмовитись від правила підкреслювати здібності одних учнів, неуспіхи інших
Щоб гідно вийти із конфліктних ситуацій, слід використовувати дієві прийоми Проявіть спокій, статичну неквапливість Затримайте реакцію. Підкресліть другорядність зухвалої поведінки порушника Переведіть реакцію в інше русло – попрацюйте з таблицею, іншими дітьми. Залиште порушника наодинці з собою Раціоналізуйте ситуацію, використовуйте гумор. Це різко зменшує вплив порушника на клас
Від 10 до 18 балів Про вас кажуть, шо ви – конфліктна особа, але насправді ви конфліктуєте лише тоді, коли немає іншого виходу і всі засоби вичерпані. Ви наполегливо відстоюєте свою думку, не зважаючи на те, як це відіб’ється на вашому становищі. При цьому не виходите за рамки конкретності. За це вас поважають.