Презентація. Реалізація діяльнісно-компетентнісного підходу до навчання на уроках «Я досліджую світ» у 3 класі

Про матеріал
Урок - екскурсія. Проводимо спостереження «Як змінилась природа восени». Тут представлено як саме можна провести урок, використовуючи діяльнісний підхід. Матеріал використовувала на методичному об'єднанні початковиї класів.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Реалізація діяльнісно-компетентнісного підходу до навчання на уроках «Я досліджую світ» у 3 класі Дитина потребує діяльності весь час і втомлюється не від діяльності, а від її одноманітності та однобічності К. Ушинський

Номер слайду 2

Основна мета освіти сьогодення – підготувати компетентну особистість, здатну знаходити правильне рішення у конкретних навчальних, життєвих ситуаціях. Завданням сучасної школи є реалізація компетентнісного підходу в навчанні

Номер слайду 3

Про компетентнісний підхід до формування змісту освіти йдеться в Державних Стандартах освіти, його реалізовано в Критеріях навчальних досягнень

Номер слайду 4

Основні ключові компетентності

Номер слайду 5

З якими підходами до навчання пов’язаний компетентісний підхід? ОСОБИСТІСНО-ОРІЄНТОВАНИЙ (потребує трансформації змісту освіти, перетворення його з моделі “для всіх” на суб’єктивні надбання одного учня, що їх можна виміряти); ДІЯЛЬНІСНИЙ (може бути реалізований тільки в діяльності, тобто в процесі виконання конкретним учнем певного комплексу дій)

Номер слайду 6

Діяльнісний метод – це метод навчання, коли дитина не отримує знання у готовому вигляді, а добуває їх самостійно в процесі власної навчально-пізнавальної діяльності. Принципи діяльністного методупринцип психологічної комфортностіпринцип творчостіпринцип варіативностіпринцип безперервностіпринцип безперервностіпринцип діяльностіпринцип цілісного уявлення про світ

Номер слайду 7

На уроках «Я Досліджую світ» використовую діяльнісний підхід через такі завдання: Пошукова робота. Робота в групах. Установлення відповідностіВикористання інтерактивних вправ. Бесіда за проблемним питанням або ситуацієюІгри-вікторини. Проєкти. Групова робота

Номер слайду 8

Урок - екскурсія. Проводимо спостереження «Як змінилась природа восени»

Номер слайду 9

Ранкове коло

Номер слайду 10

Спостереження за природою. Яка пора року за вікном?Який місяць року?Яке сьогодні число?Коли вранці ми йшли до школи, небо було _______(ясним, похмурим). Опади (були, не було). Температура повітря ____ С .

Номер слайду 11

Постановка проблеми. Скажіть, чи хотілося б вам зараз одягнути купальні костюми і піти купатися та засмагати?Чому ми не можемо цього зробити зараз? Діти, а ви помітили, як змінилася природа з того часу, як ви прийшли до школи після канікул? Чи подобається вам початок осені?

Номер слайду 12

Підготовка до екскурсіїПочаток осені завжди чарівний. Повітря стає прозоре, мов кришталь, а небо голубе - голубе. Достигають цілющі плоди шипшини, виграють яскравими червоними барвами у сонячному промінні. Чується останній грім, що прощається з полями. Осінь, наче художник, велетенським пензлем розфарбовує у яскраві кольори плоди та листя. Ось так починається осінь. Пахне чебрецем, опеньками, спілими яблуками.

Номер слайду 13

Перегляд відео "Осінній етюд" Взято з каналу Іван Пустовий. Оригінальне посилання https://www.youtube.com/user/Ivan. Pustovy

Номер слайду 14

Робота над загадками. Хто вона, ота красуня. В золотім намисті,Що без пензля і без барв. Скрізь малює листя?На деревах листя те. Так блищить, мов золоте!Осінь

Номер слайду 15

Робота над загадками. У південний край землі відлітають журавлі . Знов лункий шкільний дзвінок. Нас покликав на урок. Як цей місяць звати ?Прошу відгадати…Вересень

Номер слайду 16

Робота над загадками. Кличуть нас ліси, поля, сади. Назбирати осені плоди.Із дерев спадає листя жовте . То землею ходить місяць…Жовтень

Номер слайду 17

Робота над загадками. Краплі з неба, дахів, стріх. Дощ холодний , перший сніг. Почорнів без листя сад. Що за місяць…Листопад

Номер слайду 18

Підготовка до екскурсіїМета екскурсії: виявити та дослідити зміни, що сталися у неживій природі, в житті рослин: забарвлення листя, листопад, зміни в трав'яному покриві; установити причини, що зумовлюють ці зміни; розвивати спостережливість, уміння порівнювати, узагальнювати; ознайомити дітей з охороною здоров'я восени; виховувати дбайливе ставлення до рослин, до свого здоров'я.

Номер слайду 19

Поділіться своїми думками. Що ви очікуєте від цієї екскурсії?Який настрій переважає перед початком екскурсії?

Номер слайду 20

Розподіл класу на групи, призначення відповідальних і надання конкретного завдання кожній групі і кожному учневіІ група«Листячка»ІІ група«Дубочки»ІІІ група«Сонечка»Завдання для груп:1. Записати назви птахів, тварин, яких побачили на екскурсії.2. Зібрати опале різнокольорове листя з різних дерев для гербарію.3. Записати назви комах, яких побачили на деревах, кущах і травах. Завдання для кожного учня:1. Простеж, як змінилося забарвлення листя на різних деревах та кущах.2. Знайди дерева та кущі, які не змінилися порівняно з літом, запиши їх назви.3. Зверни увагу, чи квітнуть зараз які-небудь рослини. Як змінилися трав'янисті рослини?Чи так їх багато, як було влітку?

Номер слайду 21

Бесіда про правила поведінки на природіДіти, зараз ми з вами вирушимо в гості до природи. А в гостях, як ви знаєте, треба поводитися чемно. Давайте згадаємо правила поведінки на природі. Не ламати гілки дерев і кущів. Не псувати кору дерев. Не їсти ягід незнайомих рослин. Для навчального гербарію збирати лише найбільш розповсюдже­ні рослини. Не залишати самовільно екскурсію. Не залишати сміття. Не відставати від групи. Виконувати правила безпеки.

Номер слайду 22

Проведення екскурсії. Спостереження за осінніми змінами в природіВдихніть носом повітря. Чи приємні вам відчуття ваші?Як приємно не поспішаючи побродити по парку, вдихаючи його смачний приємний запах. Погуляти по траві, почути пташині голоси, очами побачити різні фарби. Що для нас природа? Уважно роздивіться об'єкти неживої природи, наведіть докази настання осені. Чи змінилося положення Сонця опівдні? - Опишіть колір неба, хмари. Чи дме вітер?Як, за вашими спостереженнями, змінилась погода у нашій місцевості порівняно з літом?Як ви вважаєте, чи заходить Літо до Осені в гості?

Номер слайду 23

Хвилинка фантазування. Про що Літо може запитувати в Осені?

Номер слайду 24

Проведення екскурсії. Спостереження за деревами. Розгляньте дерева, які ростуть на площадці. Дослідіть, як змінилося забарвлення листя на них. Зберіть опале листя, порівняйте його за кольором, розміром, формою. Які дерева мають жовте листя? Які ще кольори використала Осінь?Висновок: Жовте листя у берези, липи, тополі. Оранжево-червоне листя у горобини та клена. Коричневі у дуба. Зеленою стоїть ялинка. А що ще відбувається з листям дерев?Чому ж листочки опадають?

Номер слайду 25

Проведення екскурсії. Спостереження за птахами. Осінь – це пора, коли більшість пташок стає мандрівниками. Вони відлітають у теплі краї – вирій. Це триває вже тисячі років, і кожен птах мандрує своїм шляхом. Як називають таких птахів? А чому вони відлітають?Більшість цих птахів спокійнісінько б пережили холодну зиму, але їм нема чого їсти: зникають комахи, зелені рослини, сніг занесе смачне насіння. Яких пташок ви бачили біля школи?Як ми можемо їм допомогти? Чим живляться ці птахи?

Номер слайду 26

Гра "Доповни"

Номер слайду 27

Творча робота "Осінь на асфальті"Зараз ми побудемо митцями. У групах викладіть картину "Осінь на асфальті" з природного матеріалу.

Номер слайду 28

Повернення у клас. Підсумкова бесіда - Де ми були на екскурсії?-Які явища в природі ви помітили?Про що нове ви дізналися на екскурсії?Для чого ви збирали природний матеріал?Що ми робитимемо із зібраним матеріалом? Що вас вразило?Спробуйте вдома все це намалювати. Можливо, хтось придумає невелику розповідь або казку, а на наступному уроці ми їх послухаємо.

Номер слайду 29

Поспостерігай Коли повертатиметеся зі школи додому або гулятимете із друзями, намагайтеся спостерігати за хмарами, за листям, що падає, за птахами, що відлітають в теплі краї, за останніми комахами, послухайте звуки крапель дощу і шелест листя і багато чого іншого, чим багата рідна природа.

Номер слайду 30

Чи знаєте ви, що…Згідно з повір'ям, спійманий восени листочок з дерева приносить удачу. Кожен листочок означає вдалий місяць в наступному році.

Номер слайду 31

Рефлексія. Вправа «Веселка»Я не міг, не хотів це робити. Я це робив, але не вдалося. Я це робив з допомогою. Я це робив, хоча були помилки. Я це робив, але не відразу. Я це зробив. Це було дуже просто!

Номер слайду 32

Спогади минулих років

Номер слайду 33

Єдиний шлях, що веде до знань – це діяльність Бернард Шоу

pptx
Пов’язані теми
Я досліджую світ, Презентації
НУШ
Додано
14 грудня 2023
Переглядів
257
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку