Презентація "Різноманітність ссаців, їх значення та охорона"

Про матеріал
Презентація до уроку за темою "Різноманітність ссавців, їх значення та охорона" для учнів 7 класу
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Різноманітність та роль ссавців у природі та житті людини. Охорона ссаців. Урок - подорож

Номер слайду 2

Мета уроку: Розширити знання учнів про різноманітність ссавців; розкрити їх значення у природі та у житті людини; забезпечити засвоєння знань про біологічну роль ссавців на планеті.- Розвивати уміння порівнювати значення тварин в природі та житті людини; уміння спостерігати, аналізувати та використовувати набуті знання у житті. Виховувати бережливе ставлення до тварин, які мешкають поруч із людиною; намагатись формувати почуття особистої відповідальності за їх збереження. 

Номер слайду 3

Створення проблемної ситуації: Уявіть собі, що на Землі зникли всі тварини. Якою б стала наша різнобарвна планета? Яким би сірим і нецікавим було життя? Скільки б виникло проблем, пов’язаних із зникненням чудового царства – царства Тварин і, зокрема, одних з найдосконаліших серед них – ссавців. А чому саме ссавці вважаються одними з найдосконаліших серед тварин? Та чи всі ссавці є гарними і привітними у спілкуванні? Невже немає серед них шкідників, страшних та неприємних на вигляд істот?

Номер слайду 4

Єпіграф уроку : « Людина не повинна соромитися цікавості, яку пробуджує в ній природа». Ніколас Тімберген ( нідерландський натураліст)

Номер слайду 5

Формування нових знань Робота в групах (5 груп), метод «Мозаїка»Завдання №1 : Опрацювати п 28 розділ - ряд РукокриліОбговоріть у групі питання: Які особливості будови об'єднують цих тварин в один ряд?Де живуть та який спосіб життя для них властивий?В чому проявляється зв'язок будови цих тварин зі способом життя?Назвіть представників ряду рукокрилих. Які особливості їх будови?Чим  відрізняється крило летючої миші від крила птаха?Яким чином орієнтуються летючі миші при польоті у темряві?Яке значення мають летючі миші?Які представники рукокрилих підлягають охороні?Зробіть висновок: які особливості об'єднують рукокрилих в один ряд; які особливості організації виділяють серед інших ссавців?

Номер слайду 6

Формування нових знань Робота в групах (5 груп), метод «Мозаїка»Завдання №2: Опрацювати п 28 розділ – ряд Гризуни. Обговоріть у групі питання: Які особливості будови об'єднують цих тварин в один ряд?Де живуть та який спосіб життя для них властивий?В чому проявляється зв'язок будови цих тварин зі способом життя?Назвіть представників ряду Гризуни. Які особливості їх будови? Яке значення мають гризуни?Зробіть висновок: які особливості об'єднують гризунів в один ряд; які особливості організації виділяють серед інших ссавців?

Номер слайду 7

Формування нових знань Робота в групах (5 груп), метод «Мозаїка»Завдання №3: Опрацювати п 29 розділ – Копитні ссавціОбговоріть у групі питання: Які особливості будови об'єднують цих тварин в один ряд?Де живуть та який спосіб життя для них властивий?В чому проявляється зв'язок будови цих тварин із способом життя?Назвіть представників копитних (парнокопитні, непарнокопитні). Які особливості їх будови? Яке значення мають копитні?Зробіть висновок: які особливості об'єднують копитних в один ряд; які особливості організації виділяють серед інших ссавців?

Номер слайду 8

Формування нових знань Робота в групах (5 груп), метод «Мозаїка»Завдання №4: Опрацювати п 29-30 розділ – ряд Китоподібні і ряд ЛастоногіОбговоріть у групі питання: Які особливості будови об'єднують цих тварин в один ряд?Де живуть та який спосіб життя для них властивий?В чому проявляється зв'язок будови цих тварин із способом життя?Назвіть представників китоподібних та ластоногих. Які особливості їх будови? Яке значення вони мають?Зробіть висновок: які особливості об'єднують тварин в один ряд; які особливості організації виділяють серед інших ссавців?

Номер слайду 9

Формування нових знань Робота в групах (5 груп), метод «Мозаїка»Завдання №5: Опрацювати п 30 розділ – ХижіОбговоріть у групі питання: Які особливості будови об'єднують цих тварин в один ряд?Де живуть та який спосіб життя для них властивий?В чому проявляється зв'язок будови цих тварин зі способом життя?Назвіть представників хижіх. Які особливості їх будови? Яке значення вони мають?Зробіть висновок: які особливості об'єднують тварин в один ряд; які особливості організації виділяють серед інших ссавців?

Номер слайду 10

Узагальнення і систематизація знань Біологічний диктант «Різноманітність ссавців» (позначте «+» правильні твердження, знаком «-» - неправильні).1. У гризунів на верхній і нижній щелепі по 2 різці, які ростуть усе життя і самозаточуються.2. Бобри влаштовують собі будиночки у вигляді гнізд на деревах, де запасають листя і траву. 3. Усі гризуни належать до мишоподібних: це білка, пацюк, миша, бобер, ховрах. 4. У зайцеподібних, як і у гризунів, по два різці на кожній щелепі. 5. Дикий кріль поширений на Півдні України, риє нори в землі. 6. В Україні поширений заєць сірий, якого ще називають русак.

Номер слайду 11

Узагальнення і систематизація знань Біологічний диктант «Різноманітність ссавців» (позначте «+» правильні твердження, знаком «-» - неправильні). 7. Кінь, віслюк, зебра, кулан належать до парнокопитних. 8. У коня добре розвинений один палець, захищений копитом. 9. Носоріг має три пальці, оточені роговими копитами. 10. До парнокопитних належать: корова, коза, вівця, олень, зубр. 11. Дикий кабан - представник непарнокопитних, є предком бегемота. 12. Копитні тварини живляться тваринною їжею, для цього мають гострі ікла.

Номер слайду 12

Узагальнення і систематизація знань Біологічний диктант «Різноманітність ссавців» Відповіді:1+ 7 -2 - 8 +3 – 9 +4 – 10 +5 + 11 -6 + 12 -

Номер слайду 13

Узагальнення і систематизація знань Гра « Все навпаки»Учням потрібно відгадати слово сказане вчителем навпаки1. Ранотангу –2. Алако – 3. Гукерун – 4. Бікал – 5. Вапам –

Номер слайду 14

Узагальнення і систематизація знань Гра « Все навпаки»Учням потрібно відгадати слово сказане вчителем навпаки1. Ранотангу – орангутан2. Алако – коала3. Гукерун – кенгуру4. Бікал – білка5. Вапам – мавпа

Номер слайду 15

Узагальнення і систематизація знань Гра « Прикмети»Якщо миші влаштовують вихід з нірки на північ, чекай холодної зими. Якщо собаки качаються по землі, буде вітер. Якщо кінь хрипить, буде негода, б'є копитом - до потепління. Якщо вовки виють біля житла, до морозу. Якщо з'являється багато зайців, літо буде сухе. 

Номер слайду 16

Домашнє завдання Опрацювати п 29 - 30 Підготувати міні-проекти (за вибором): 1. Тварини-рекордсмени2. Тварини –будівельники3. Зуби ссавців

pptx
До підручника
Біологія 7 клас (Базанова Т. І., Кузнецова М. О., Кіося Є. О., Павіченко Ю.В.)
Додано
12 грудня 2021
Переглядів
1650
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку