«Там, де вироджуються квіти, не може жити людина» філософ Гегель. З найдавніших часів квіти займають особливе місце у творчості поетів і письменників з усього світу. Квіти надихали художників, поетів, архітекторів, композиторів на створення великих шедеврів і творів мистецтва. Відомо, що бузок надихнув Чайковського на створення надзвичайно красивого балету-казки «Спляча красуня». Стали популярними прекрасний «Вальс квітів» з балету Чайковського «Лускунчик» і вальс «Орхідея» В. Андрєєва. До квітів у своїй творчості звертаються і багато сучасних композиторів.
Тож які рослини називають квітковими?Це рослини, що мають квітки –органи, які слугують для утвореннянасіння і плодів. З насіння згодомвиростають нові рослини. Квіткові – цене лише садові, а й дикорослі квіти. До цієї групи входять трави, злаки,плодові культури, кущі й овочі – усі цірослини теж мають квітки.
Стебло – це осьова частина пагона, стрижень, на якому тримаються усі інші органи рослини. Брунька – це зародок пагона, із якого розвиваються частини рослини. Листок – це бічна частина пагона. Основними частинами листка є черешок, прилисток і основа. Корінь – це осьовий підземний орган, який росте вглиб землі. Усі корені рослини формують кореневу систему, яка буває стрижневою або мичкуватою. Надземну частину рослини називають пагоном. Будова пагона
Органи рослини завжди жили дружно. Але одного разу, втомленіспекотним літом, вони почали суперечку – хто з них найголовніший. Корінь: Звичайно, що я – найголовніший. Адже закріплюю рослину вґрунті, напоюю всі органи водою і годую мінеральними солями. А як требавідкласти поживні речовини, щоб потім на наступний рік використати для росту– то також одразу до мене. І тоді я важко працюю – розростаюсь. Про мою важливість свідчить навіть те, що я першим з’являюся з Насінини. Листок: От-от, Кореню, живеш собі, та ще й за мій рахунок. Адже це яутворюю під час фотосинтезу з вуглекислого газу і води ті поживні речовини, професійно використовуючи для цього сонячну енергію. А ще й виділяю кисень, яким всі дихають. І це непросте завдання, адже треба постійно контролювати, щоб не сплутати дихання і фотосинтез: вуглекислий газ спрямовувати для фотосинтезу, а виділяти кисень, кисень скеровувати для дихання, а виділяти вуглекислий газ. А як ти забагато набереш води, то я рятую рослину – випаровую (виділяю) її через свої продихи. А якщо потрібно, я тебе, Кореню, можу виростити і без насіння. Стебло: От слухаю я вас і думаю, куди б ти, Кореню, дівав воду, а як бити, Листку, передавав іншим органам поживні речовини без мене? Це ж моїдовгі клітини як трубочки пересилають поживні речовини від Листків униз, аводу від Кореня по всій рослині. З ранньої весни до пізньої осені працюю, трохиперепочину взимку, а з настанням тепла знов беруся до роботи. А хто ж, як нея, тримає гілки з листками та розташовує їх так, щоб усі сонечко бачили.
Квітка: Які ви наївні, сперечаєтеся, хто з вас найголовніший. Усе просто. Уся ваша праця, все, що ви здобули з ґрунту, повітря, води, сонячної енергії,– для того, щоб я могла утворити плід з насінням. Не буде мене – не буде йплоду з насінинами, а не буде насіння – не буде й рослини. Тому якщо буду я– буде рослина. Брунька: Так-то так, але не було б ні тебе, Стебло, ні тебе, Листку, безмене, ані навіть тебе, Квітко. Бо саме я захищаю вас ще малесеньких узимкувід лютих морозів, ранньої весни – від несподіваних приморозків, від комах-шкідників, які б давно вас згризли. Невдячні ви. Насінина: І все-таки я – найголовніша. Саме з мене розвивається і Корінь,і Стебло, і Листки, і Квітки, і Плоди, і нові Насінини. Тому маю найважливішуроль: захистити і забезпечити ріст та розвиток маленькому зародку рослини,щоб почалось нове життя. Плід: Але ти забула, Насінино, що саме я захищаю тебе і борюсь з усіманегараздами за твоє життя. А хто ж, як не я, вигадує різні способи поширення,щоб перенести тебе на нове краще місце для розвитку майбутньої рослини.І ще б, напевно, довго сперечались органи, якби не Рослина, яка почалазадихатись і в’янути. Схаменулись органи і дружно взялись працювати разом,рятуючи Рослину.