Інтелектуальна гра з історії для учнів 8 класів. Мете: перевірити знання учнів з предмету через творчі завдання; розвивати навички використання навчальних завдань і запитань у нестандартний спосіб; розвивати увагу, пам'ять; виховувати та поглиблювати інтерес до вивчення історії.
Історична гра « Колесо історії»
Мета.
Відтворити в пам’яті знання, отримані на уроках історії протягом 7-8 класів; удосконалювати вміння здійснювати логічні операції на основі наявних знань; розвивати навички використання навчальних завдань і запитань у нестандартних ситуаціях; розширювати світогляд пізнавальної діяльності; розвивати увагу, пам’ять, логічне мислення; поглиблювати інтерес до вивчення історії.
Обладнання.
Вид заняття: гра «Колесо історії»
Структура уроку
I Організаційний момент
II. Гра «Колесо історії»
III. Підсумки уроку
Хід заходу
I Організаційний момент
Доброго дня шановні учні та дорогі гості.
Як говорив Цицерон: «Історія – це свідок часу, учителька життя.» Історію потрібно вивчати, щоб пам’ятати минуле, бути освіченим в подіях, які відбувалися в інших країнах. Можливо навіть запобігти минулих помилок у правлінні державою.
Сьогодні команди 8 -х класів перевірять свої знання з вивченого на уроках історії під час гри «Колесо історії», оцінювати яку буде журі у складі:
____________________________________________________________
_____________________________________________________________
_____________________________________________________________
Правила гри:
Домашнє завдання командам:
Представлення команд: назва команди, емблема, девіз.
І тур «Розминка»
Кожна правильна відповідь 1 бал, якщо знаєте відповідь піднімаємо ріку.
ІІ тур «Історичний тлумач»
Учитель видає капітанам картки із завданнями (або обирають капітани:тягнуть жереб)
Учитель на дошці під назвою кожної команди записує (або наклеює картку) поняття, відгадане учнями. Наприкінці конкурсу на дошці мають бути записані всі поняття, які вивчалися. За кожну правильну відповідь учні отримують 2 бали.
Після завершення конкурсу капітани (журі) підраховують й оголошують загальну кількість балів, набраних членами їхньої команди.
Завдання.
а |
б |
в |
г |
г |
д |
е |
є |
ж |
з |
и |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
і |
ї |
й |
к |
л |
м |
н |
о |
п |
р |
с |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
17 |
18 |
19 |
20 |
21 |
22 |
т |
у |
ф |
х |
ц |
ч |
ш |
щ |
ь |
ю |
я |
23 |
24 |
25 |
26 |
27 |
28 |
29 |
30 |
31 |
32 |
33 |
Команда 8А
(Воєводство – адміністративно-територіальна одиниця на українських землях у складі Речі Посполитої )
( Привілей – законодавчий акт, що надавався монархом окремим особам, групам.)
3) 10 1 22 12 15 1
(Засіка – штучна перешкода з повалених дерев, влаштована з оборонною метою)
Команда 8Б
(Фільварок – хутір, маєток, велике шляхетське господарство, орієнтоване на ринок)
(Гравюра – друкований відбиток на папері з малюнка, вирізьбленого на дошці.)
(Зимівник – назва житла і козацького господарства на Запоріжжі.)
Оголошення балів
ІІІ – тур «Калейдоскоп імен»
Учитель зачитує характеристику історичної особи. Завдання команд – найшвидше назвати ім’я цієї постаті. Відповідає той гравець, який першим підняв руку. У разі, якщо гравець помилився, його команда позбавляється можливості дати відповіді хід переходить до суперників.
Якщо учень правильно назвав ім’я особи до того, як ведучий до кінця прочитав характеристику, учень отримує 2 бали, якщо після – 1 бал.
Конкурс завершується тим, що капітани (журі) підраховують і оголошують загальну кількість балів, набраних членами їхньої команди.
ІV- турнір «Дерево дат» з теми Становлення козацтва
На листочках записані дати, учасники повинні підписати подію підписати
8А – 1489 р. – перша згадка про козаків
1593р. – татари зруйнували Томаківську Січ.
1524 р. – перша спроба залучити козаків до реєстру
1572р. – зареєстровано 300 козаків
1606р. – здобуття козаками Варни
1613р. – похід запорожців на турецьке узбережжя
1621р.- Хотинська війна
1618р. похід козаків на Москву під час польсько- московської війни.
1630р. – повстання Трясила
1635р. – повстання під проводом Сулими
Оголошення балів
V- турнір «Турнір хронографів»
Учні по черзі обирають шляхом жеребкування № історичних задач, які колективно мають розв’язати.
Кожна правильна відповідь оцінюється в 3 бали.
Хронологічні задачі.
Розв’язання: 1556-1489=67 років.
Розв’язання: 2021-1621= 400років.
VI- тур Історичне дешифрування
На дошці написані тайнописом історичні поняття. Завдання учнів полягає в тому, щоб знайти ключ для дешифрування, розшифрувати поняття та пояснити його.
СИПОТІЛ – літопис – історичний твір, в якому розповідь велася за роками.
МЗІЛАДОЕФ – феодалізм – політична, ідеологічна і правова система, що склалася в середньовічній Європі на основі васальних взаємин.
НАНИДА – данина – натуральний або грошовий податок, що сплачувався підкореними племенами на користь переможця
ОВТСНЯИТСИРХ – християнство – одна з трьох світових релігій, християнство ґрунтується на вірі в Ісуса Христа.
ВАЖАДЕР – держава – політичне утворення, яке, спираючись на органа влади й закони, обов’язкові для всього населення, регулює життя суспільства, зберігає його цілісність, забезпечує розвиток, захищає від зовнішніх ворогів.
Оголошення балів. Підведення підсумків
III. Підсумки гри.
«Хто не знає свого минулого, той не вартий майбутнього, хто не відає про славу своїх предків, той сам не вартий пошани», – безсмертний вислів М. Т. Рильського
Дякую за увагу та цікаву гру.
|