Презентація "Розстріляне відродження"

Про матеріал
Презентація може бути використана як основа уроку української літератури в 11 класі з теми "Вступ. «Розстріляне відродження» Українська література ХХ ст. як новий етап в історії національної культури. Поняття «розстріляне відродження»"
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Українська література ХХ ст. як новий етап в історії національної культури

Номер слайду 2

ОСНОВНІ ПИТАННЯ ТЕМИ:1. Літературні угруповання 1920–1930-хроків;2. «Розстріляне Відродження»;3. Літературна дискусія.

Номер слайду 3

ТЛ: Розстрі́ляне відро́дження (також Червоний ренесанc) — умовна назва літературно-мистецької генерації 20-х – початку 30-х років ХХ століття, репресованої більшовицьким режимом. Термін запропонував Юрій Лавріненко.

Номер слайду 4

Родина Крушельницьких, початок 1930-х років. Сидять (зліва направо): Володимира, Тарас, Марія (мати), Лариса і батько Антін. Стоять: Остап, Галя (дружина Івана), Іван, Наталя (дружина Богдана), Богдан. У 1934-37 рр. Володимира, Тарас, Антін, Остап, Іван і Богдан були репресовані та страчені. Це фото стало символом винищення сталінським режимом української інтелігенції.

Номер слайду 5

20–30-ті рр. ХХ ст.небувалий розквіт літератури, зокрема поезіїпоява літературних груп й організаційлітературна дискусія 1925 – 1927 рр.більшовицький терордва голодомориприблизно 500 українських письменників знищено в таборах у часи сталінізму: Микола Зеров, Михайло Драй-Хмара, Павло Филипович, Євген Плужник, Дмитро Фальківський, Олекса Влизько, Валер'ян Підмогильний, Григорій Косинка, Володимир Свідзинський, Майк Йогансен, Михайль Семенко, Кость Буревій, Лесь Курбас, Микола Куліш…

Номер слайду 6

Завдання 1. «Калейдоскоп думок»1. Прочитати цитати про період, який вивчаємо.2. Визначити слова, які, на ваш погляд,найточніше характеризують період1920–1930-х років.3. Проаналізувати джерела цитат.

Номер слайду 7

1.«Україна кипіла, як величезний казан на без-перестанному шаленому вогні, і в цім казанівиварювалися думки й почуття, наново пере-творювалися світогляди, дивно змінювали-ся люди. Тим-то літературні явища цієї добистановлять надзвичайно строкату картину»(Олександр Білецький, український літерату-рознавець).

Номер слайду 8

2.«Росія самостійна держава? Самостійна! Так і Україна самостійна! Українське мистецтво має розвиватися самобутньо» (Микола Хвильовий).«Без російського диригента наш культурник не мислить себе. Він здібний тільки повторювати зади, мавпувати. Він ніяк не може втямити, що нація тільки тоді зможе культурно виявити себе, коли найде їй одній властивий шлях розвитку. Він ніяк не може втямити, бо він боїться — дерзати!» (Микола Хвильовий).

Номер слайду 9

3.«Коли Комуністична партія СРСР зрозуміла свою поразку, вона почала діяти забороненими методами: репресіями, замовчуванням, нищівною критикою, арештами, розстрілами… Трагічна доля покоління 20–30-х років демонструє усю силу українського духу, його творчий потенціал, необхідність свого шляху й незалежності від впливу інших культур». (Вікіпедія).

Номер слайду 10

Завдання 2. Робота за підручником. Пропоную самостійно ознайомитися із літературним розмаїттям 1920-х років за відповідним текстом підручника. Читаючи текст, прошу заповнювати узагальнювальну таблицю.

Номер слайду 11

Запитання:1. Про що свідчить розмаїття літературних угруповувань?2. Як ви оцінюєте можливість письменників об’єднуватися й відстоювати свої естетичні принципи?

Номер слайду 12

Подумайте і скажіть:3. Чим керувалася компартія, коли замість такого розмаїття організацій і літературних угруповань створила єдину Спілку письменників Радянської України?4. Чому літературно-мистецький рух 1920–1930х років називають «розстріляне Відродження»?

Номер слайду 13

«Літературна дискусія»1. Які естетичні орієнтири окреслив Микола Хвильовий для українського письменства?2. Як ви оцінюєте його позицію?3. Чому літературна дискусія була переведена в політичну площину? Які наслідки це мало?

Номер слайду 14

Чи засуджуєте ви тих митців, які відійшли від активної діяльності, стали слухняними співцями сталінсього режиму, спеціально переїхали з України за кордон?

Номер слайду 15

Домашнє завдання1. Знати матеріал підручника (будуть тести).2. Переглянути відео на You. Tube на каналі ім. Т. Г. Шевченка (брати Капранови) “Розстріляне відродження”. Як таке могло статись

pptx
Додано
27 серпня 2022
Переглядів
984
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку