Презентація "Розв’язування задач за допомогою рівнянь"

Про матеріал
Презентація до уроку в 7 класі на тему "Розв'язування рівнянь та задач за допомогою рівнянь". Метою уроку є формування компетентностей: • Предметна компетентність: формувати вміння та навички розв’язувати рівняння тазадачі за допомогою рівнянь; Ключові компетентності: • Математична компетентність- здатність учня створювати математичні моделі процесів навколишньої діяльності, застосування досвіду математичної діяльності для розвязування практично зорінтованих задач • Політкультурна – історична довідка, виховання учнів на прикладі творчого шляху відомих математиків; • Комунікативна- вироблення в учнів правильної вимови математичних термінів, звязність мовлення, робота в парах • Підприємницька компетентність- розв’язування задач на відсотки
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Розв'язування рівнянь та задач за допомогою рівнянь

Номер слайду 2

Епіграф:„Рівняння – це золотий ключик, що відчиняє всі математичні сезами”. С. Коваль, польський математик.

Номер слайду 3

Математична розминкаІ етап Що таке рівняння?Що означає розв’язати рівняння?Що називають коренем рівняння?Чи є число 6 коренем рівняння5х – 3 = х + 6?Дати означення лінійного рівняння. Навести приклад лінійного рівняння

Номер слайду 4

ІІ етап. Скільки коренів може мати лінійне рівняння? ах = bа ≠ 0 х= 𝒃𝒂 єдиний корінь а = 0 b ≠ 0 коренів немаєа = 0 b = 0 х - будь-яке число

Номер слайду 5

ІІІ етап. Відповідь. а) 1 корінь; б) безліч; в) 1 корінь; г) немає коренів Скільки коренів має рівняння?а) 56х = 1; б) 0х = 0; в) 8х = 0; г) 0у = 5 ?

Номер слайду 6

ІІІ етап2) Розв’язати рівняння: а) 4у + 1 = – 1 + 4у; б) 8х = – 8 + 12х; в) – 3(10 – 2х) = 6х – 30. Відповідь:а) х =∅; б) х = 2; в) х −будь-яке число  

Номер слайду 7

ІV етап. Що називається модулем числа?|а| = ….3) Розв’язати рівняння з модулем: а) |х + 3| = 9; б) |х| – 1 = – 5; в) 2 |х| – 5 = 0; г) 3х + |х| = - 20. Відповідь.а) – 12; 6; б) не має коренів;в) – 2,5; 2,5; г) – 10.

Номер слайду 8

Розв’язування задач за допомогою рівнянь Схема. Вибирають невідоме і позначають буквою хабо якоюсь іншою буквою. За умовою задачі , складають рівняння(математичну модель задачі)Розв’язують рівняння і відповідають на запитання поставленів задачіПозначати через х бажано ту невідому величину через яку легше виражаються величини, значення яких можна прирівняти.

Номер слайду 9

Створення математичної моделі Приклад. З міста A до міста B виїхав вантажний автомобіль. Через 30 хв. назустріч йому з міста В виїхав легковий автомобіль, швидкість якого на 25 км/год більше, ніж швидкість вантажного. Автомобілі зустрілися через 1,3 год після виїзду вантажного автомобіля з міста А. Знайти відстань між містами, якщо за весь час руху вантажний автомобіль проїхав на 10 км більше, ніж легковий.

Номер слайду 10

Маємо рівняння: 1,3х – 10 = 0,8(х + 25);Одержане рівняння і є математичною моделлю задачі на рух автомобілів. х = 60. Відстань між містами: 1,3х + 0,8(х + 25) = = 1,3·60 + 0,8·(60 + 25) = 146 (км). Відповідь. 146 км. Швидкість, км/год. Час, год. Шлях,км. Вантаж. Легковийхх+25на 10км >  1,30,81,3х0,8(х + 25)

Номер слайду 11

Цікаво знати Побудова математичної моделі – дуже відповідальний етап. Історія науки знає чимало прикладів, коли в межах вдало побудованої моделі за допомогою обчислень, як кажуть “на кінчику пера”, вдавалося передбачити існування нових фізичних об’єктів та явищ. Так, спираючись на математичні моделі, астрономи Дж. Адамс (Англія) у 1845 році й У. Левер’є (Франція) у 1846 році незалежно один від одного дійшли до висновку про існування невідомої тоді планети і вказали її розміщення на небі.

Номер слайду 12

Вчені астрономи. Дж. Адамс (1819-1892)У. Левер’є (1811-1877)

Номер слайду 13

За розрахунками Левер’є астроном Г. Галле (Німеччина) знайшов цю планету. Її назвали Нептуном. Г. Галле (1812-1910)Планета Нептун

Номер слайду 14

Мистецтво складати рівняння. Письмово. Банківська справа. №99 Промисловість. №104 У світі швидкостей. №107 Туризм. №116

Номер слайду 15

Задача 5. У світі тварин. Білка кожних 5 хв приносить у дупло гриб із галявини, розміщеної на відстані х м від дупла. Знайти х, коли відомо, що без гриба білка пересувається зі швидкістю 3м/с, а із грибом – 2м/с.

Номер слайду 16

Номер слайду 17

Гра “Відгадай число!”Зразок. Задумай число. Додай до задуманого числа 2. Суму помнож на 10. Добуток зменши на 20. скажи мені відповідь і я відгадаю яке ти число задумав Рідною мовою. Мовою алгебри. Задумай числох. Додай 2х + 2 Суму помнож на 10(х + 2)·5 Добуток зменши на 20(х + 2)·10 - 20 Секрет фокуса у рівнянні: запитуємо, яке число дістали після виконання дій:(х + 2)·10 – 20 = 10х і про себе розв’язуємо відповідне рівняння

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.7
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
4.7
Загальна:
4.8
Всього відгуків: 3
Оцінки та відгуки
  1. Вигоднер Діана Ісаківна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Левадній Сергій Павлович
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Kr Elena
    Загальна:
    4.3
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    4.0
pptx
До підручника
Алгебра 7 клас (Мерзляк А.Г., Полонський В.Б., Якір М.С.)
До уроку
Розв'язування задач за допомогою рівнянь
Додано
31 грудня 2020
Переглядів
7985
Оцінка розробки
4.8 (3 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку