Презентація "Розвиток краєзнавчої компетентності учнів шляхом використання проектної діяльності"

Про матеріал
Вчителем побудована система навчальної і позаурочної діяльності школярів в області краєзнавства,біології, розроблено алгоритм та методичні рекомендації виконання навчальних проектів, вимоги до оформлення проектних робіт за результатами проведених досліджень, розроблено систему заходів з розвитку краєзнавчої компетентності школярів на основі учнівських проектів.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Комунальний заклад « Веселівська загальноосвітня школа I – III ступенів № 2» 72202 Запорізька область, Веселівський район, смт Веселе, вулиця Продольна , 59

Номер слайду 2

Науково - методична проблема школи «Педагогічне проектування як засіб формування і розвитку ключових компетентностей суб’єктів освітнього простору»

Номер слайду 3

Візитна картка вчителя Мусіхіна Галина Петрівна вчитель біології учитель –методист вища категорія Педагогічний стаж - 42 роки КЗ “ Веселівська ЗОШ I-III cтупенів № 2”

Номер слайду 4

Педагогічне кредо «Я буду виховувати словом і особистим прикладом. Діти повинні читати в моїх словах і поступках добро, правду, красу» В. Сухомлинський

Номер слайду 5

Мета досвіду Розвиток творчих здібностей, краєзнавчих і природоохоронних компетентностей за допомогою проектної діяльності, пізнавальних , комунікативних здібностей які визначають формування компетентної особистості, здатної до життєдіяльності та самовизначення в інформаційному суспільстві,

Номер слайду 6

Завдання досвіду сприяти розвитку краєзнавчого потенціалу учнів; створити умови для пошуку нових ідей у розв’язання екологічних проблем рідного краю; формування навичок дослідницької роботи, вміння самостійно ставити досліди і експерименти; вести спостереження в природі; розвивати навчально – пізнавальну мотивацію та індивідуальність кожного учня; уміння працювати в групі

Номер слайду 7

Технологія діяльності Автором досвіду розроблено систему роботи по формуванню краєзнавчих знань учнів в позаурочний час шляхом впровадження проектної діяльності. Уроки туристські походи, краєзнавчі експедиції, моніторинги, екскурсії є важливим засобом формування у підростаючого покоління національної свідомості, любові до рідного краю, його природи та історико–культурної спадщини, вихованню юних патріотів української землі. Під час цих заходів вчитель використовує проектну діяльність.

Номер слайду 8

Номер слайду 9

Етапи роботи над проектом Етапи Завдання і зміст роботи 1.Підготовчий Визначення теми; вибір робочої групи 2. Планування Аналіз проблеми; визначення джерел інформації; визначення форми проекту; визначення критеріїв оцінки;розподіл ролей

Номер слайду 10

Етапи роботи над проектом 3. Дослідження Уточнення інформації; пошук альтернатив 4. Виконання Реалізація наміченого; підготовка виступу 5. Захист проекту Пояснення результатів; публічний виступ 6. Оцінка результатів Аналіз виконання проекту; причини успіхів та невдач

Номер слайду 11

Проектна діяльність в екскурсійній роботі Групи краєзнавців Творчі завдання проекту 1. Географи Підберіть карту нашого маршруту Визначте форми рельєфу 2. Історики Визначте історичні місця об'єкту 3. Біологи Ознайомтесь з місцевою фауною і флорою 4. Бібліографи Знайдіть інформацію про природоохоронні об'єкти, підготуйте повідомлення

Номер слайду 12

Захист краєзнавчих проектів За результатами роботи кожна група готує захист своїх міні- проектів, дослідницьких робіт шляхом створення презентацій.

Номер слайду 13

Спілкування учнів з природою під час екскурсій формує любов до рідної землі - своєї малої Батьківщини

Номер слайду 14

Співробітництво вчителя і учня Учень Учитель Визначає мету діяльності Допомагає визначити мету діяльності Здобуває нові знання Рекомендує джерела інформації Експериментує Пропонує можливі форми роботи Вибирає шляхи рішення Сприяє прогнозуванню результатів Активний створює умови для розвитку активності учня Суб'єкт навчання Партнер, наставник Відповідає за результати Допомагає оцінити результати

Номер слайду 15

Основні технології краєзнавства Дослідницькі технології Пошукові технології Технології проектування Технології проблемного навчання Інформаційно – комунікативні технології

Номер слайду 16

Дослідницькі технології

Номер слайду 17

Пошукові технології

Номер слайду 18

Пошукові технології

Номер слайду 19

Технології проектування

Номер слайду 20

Технології проблемного і комунікативно – інформаційного навчання

Номер слайду 21

Результативність 2013 Напрям « Духовна спадщина мого народу» Проект «Наставник молодого покоління» Козоріз Володимир 2 2013 Обласний конкурс «Олександрівські таємниці». « Історія міст і сіл України» Власов Віталій, Дубинський Олександр. 1 2014 Обласна науково – практична конференція «До рідної природи з любов'ю і серцем» Козоріз Володимир проект 1 2015 Обласний краєзнавчий зльот « Знай, люби, бережи!» 1 2016 Обласний заочний конкурс пошукових робіт «Твої герої, Запорізький край» (проект ) Важкі шляхи війни. Козоріз Володимир 2 2017 Обласний заочний конкурс пошукових робіт «Твої герої Запорізький край» проект «Вірний присязі» 3 2017 Проект “ Природа рідного краю” обласний заочний конкурс Камбур А., Погосян Л. 2

Номер слайду 22

Пропаганда краєзнавчих знань проходить через систему різних форм позакласної роботи Виставки, конкурси, ерудіціони Конференції, диспути, рольові ігри Дослідницькі проекти Екскурсії, походи, трудові десанти Участь у екологічних акціях Робота на екологічній стежині Написання наукових рефератів Озеленення територій

Номер слайду 23

Екологічні акції,походи, озеленення,експедиції

Номер слайду 24

Висновки Використання проектної діяльності сприяє розвитку краєзнавчих компетентностей в навчально – виховному процесі і позашкільній діяльності: дає високі результати у вихованні і навчанні дітей; розвиває індивідуальні здібності учнів; формує навички дослідницької роботи, екологічної культури особистості; дає можливість виявити обдарованих дітей з питань краєзнавства; виховує почуття патріотизму, гордості за свій рідний край.

Номер слайду 25

Висновки виховує повагу та дбайливе ставлення до природної спадщини Батьківщини; утверджує принципи загальнолюдської моралі; залучає до практичної природоохоронної діяльності; активізує пізнавальну і творчу діяльність дітей; забезпечує повноцінний фізичний розвиток учнів, охорону і зміцнення їх здоров'я .

ppt
Пов’язані теми
Біологія, Позакласні заходи
Додано
14 лютого 2019
Переглядів
1206
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку