Мета досвіду Розвиток творчих здібностей, краєзнавчих і природоохоронних компетентностей за допомогою проектної діяльності, пізнавальних , комунікативних здібностей які визначають формування компетентної особистості, здатної до життєдіяльності та самовизначення в інформаційному суспільстві,
Завдання досвіду сприяти розвитку краєзнавчого потенціалу учнів; створити умови для пошуку нових ідей у розв’язання екологічних проблем рідного краю; формування навичок дослідницької роботи, вміння самостійно ставити досліди і експерименти; вести спостереження в природі; розвивати навчально – пізнавальну мотивацію та індивідуальність кожного учня; уміння працювати в групі
Технологія діяльності Автором досвіду розроблено систему роботи по формуванню краєзнавчих знань учнів в позаурочний час шляхом впровадження проектної діяльності. Уроки туристські походи, краєзнавчі експедиції, моніторинги, екскурсії є важливим засобом формування у підростаючого покоління національної свідомості, любові до рідного краю, його природи та історико–культурної спадщини, вихованню юних патріотів української землі. Під час цих заходів вчитель використовує проектну діяльність.
Проектна діяльність в екскурсійній роботі Групи краєзнавців Творчі завдання проекту 1. Географи Підберіть карту нашого маршруту Визначте форми рельєфу 2. Історики Визначте історичні місця об'єкту 3. Біологи Ознайомтесь з місцевою фауною і флорою 4. Бібліографи Знайдіть інформацію про природоохоронні об'єкти, підготуйте повідомлення
Співробітництво вчителя і учня Учень Учитель Визначає мету діяльності Допомагає визначити мету діяльності Здобуває нові знання Рекомендує джерела інформації Експериментує Пропонує можливі форми роботи Вибирає шляхи рішення Сприяє прогнозуванню результатів Активний створює умови для розвитку активності учня Суб'єкт навчання Партнер, наставник Відповідає за результати Допомагає оцінити результати
Результативність 2013 Напрям « Духовна спадщина мого народу» Проект «Наставник молодого покоління» Козоріз Володимир 2 2013 Обласний конкурс «Олександрівські таємниці». « Історія міст і сіл України» Власов Віталій, Дубинський Олександр. 1 2014 Обласна науково – практична конференція «До рідної природи з любов'ю і серцем» Козоріз Володимир проект 1 2015 Обласний краєзнавчий зльот « Знай, люби, бережи!» 1 2016 Обласний заочний конкурс пошукових робіт «Твої герої, Запорізький край» (проект ) Важкі шляхи війни. Козоріз Володимир 2 2017 Обласний заочний конкурс пошукових робіт «Твої герої Запорізький край» проект «Вірний присязі» 3 2017 Проект “ Природа рідного краю” обласний заочний конкурс Камбур А., Погосян Л. 2
Пропаганда краєзнавчих знань проходить через систему різних форм позакласної роботи Виставки, конкурси, ерудіціони Конференції, диспути, рольові ігри Дослідницькі проекти Екскурсії, походи, трудові десанти Участь у екологічних акціях Робота на екологічній стежині Написання наукових рефератів Озеленення територій
Висновки Використання проектної діяльності сприяє розвитку краєзнавчих компетентностей в навчально – виховному процесі і позашкільній діяльності: дає високі результати у вихованні і навчанні дітей; розвиває індивідуальні здібності учнів; формує навички дослідницької роботи, екологічної культури особистості; дає можливість виявити обдарованих дітей з питань краєзнавства; виховує почуття патріотизму, гордості за свій рідний край.
Висновки виховує повагу та дбайливе ставлення до природної спадщини Батьківщини; утверджує принципи загальнолюдської моралі; залучає до практичної природоохоронної діяльності; активізує пізнавальну і творчу діяльність дітей; забезпечує повноцінний фізичний розвиток учнів, охорону і зміцнення їх здоров'я .