Компетентностівільне володіння державною мовою здатність спілкуватися іноземною мовоюматематична компетентністькомпетентності в галузі природничих наук, техніки та технологій інноваційністьекологічна компетентністьінформаційно-комунікаційна компетентністьнавчання впродовж життягромадянські та соціальні компетентностікультурна компетентністьпідприємливість та фінансова грамотність
Сучасний вчитель повинен. Наважитися. Не боятися зробити рішучий крок, не можна переступити провалля кількома маленькими кроками. Потрібно зважитися на зміни. Аналізувати. Постійно визначати сучасність, актуальність, практичну зорієнтованість, ефективність завдань та організації діяльності тощо. Створювати. Чужий досвід як одяг з чужого плеча. Звертати увагу на унікальний досвід колег, але самостійно створювати власний. Обдумувати. Керуватися здоровим глуздом, а не принципом «А я ще й так можу». Пробувати. Можливо, вдасться не з першого разу, але не помиляється той, хто нічого не робить. Вірити в можливості учнів і учні повірять в себе
Життєві навичкинавички прийняття рішень,розв'язання проблем, творчого та критичного мислення, спілкування, самооцінки та формування почуття гідності, протистояння психологічному впливові, подолання негативних емоцій та стресу, розвиток співчуття і відчуття себе як громадянина; а також усвідомлення необхідності відповідально ставитися до життя, здоров'я, безпеки та добробуту - свого та оточуючих.
Спрямованість уроків основ здоров'яформування в учнів мотивації щодо дбайливого ставлення до життя і здоров’я, стійких переконань щодо пріоритету здоров’я як основної умови реалізації фізичного, психічного, соціального та духовного потенціалу людини з урахуванням її індивідуальних особливостей;виховання у підлітків бережливого, дбайливого та усвідомленого ставлення до власного здоров’я як однієї з найвищих людських цінностей, потреби самопізнання та всебічного самовдосконалення;ознайомлення учнів з основними принципами та закономірностями життєдіяльності людини в природному та соціальному середовищах, спрямованої на збереження життя і зміцнення здоров’я;формування сталої мотиваційної установки на здоровий спосіб життя як провідної умови збереження і зміцнення здоров’я;ознайомлення учнів з основними принципами, шляхами й методами збереження життя і зміцнення усіх складових здоров’я;навчання методам самозахисту в умовах загрози для життя; самооцінки та контролю стану і рівня здоров’я протягом усіх років навчання;розвиток життєвих навичок учнів, спрямованих на заохочення вести здоровий спосіб життя.
Бажані результати патріотичного виховання: Розуміє і поділяє сутність національної ідеїЄ носієм національної культури. Своєю професійною діяльністю сприяє економічному, науковому, культурному зростанню Батьківщини. Любить і відстоює рідну мову, користується нею. Любить, захищає і відстоює рідну країну Любить, захищає і відстоює свої звичаї, традиціїЛюбить, захищає і підтримує співгромадян з патріотичним способом мислення. Постійно відчуває гордість за вищенаведене і приналежність до цих категорій
Для успішного будівництва демократичної, правової й цивілізованої Української держави необхідно, щоб підростаючі покоління мали високу національну свідомість і самосвідомість. Національна свідомість і самосвідомість є тим фундаментальним феноменом, який сприяє всебічному розвитку особистості.
Згідно Концепції національно- патріотичного виховання дітей і молоді зазначено, що важливі патріотичні якості в учнів постають крізь призму навчальних предметів. Для цього вчителю потрібно вміло поєднувати тему уроку з подачею інформації патріотичного настрою. Національно-патріотичне виховання повинне відбуватися на рівнях «РОДИНА»- «ДОМІВКА»- «ВУЛИЦЯ»- «МІСТО»- «РЕГІОН»- «КРАЇНА». Тому значна робота з виховання гідного підростаючого покоління проводиться на всіх уроках, в тому числі й на уроках основ здоров‘я.
Сім'я є моделлю суспільства на конкретному історичному етапі розвитку, відображає його моральні та духовні особливості. Основи світобачення, розуміння навколишнього світу закладаються в дитині з перших днів її життя завдяки спілкуванню з батьками, близьким оточенням. Тому сімейно-родинне виховання є першоосновою формування життєвих цінностей дитини та виховання патріотизму
Ефективність національно-патріотичного виховання в позакласній діяльності чималою мірою залежить від спрямування виховного процесу, форм і методів його організації. Серед них пріоритетна роль належить активним методам і формам, що ґрунтуються на демократичному стилі взаємин, спрямовані на самостійний пошук істини і сприяють формуванню критичного мислення, ініціативи й творчості. Значну роль у вихованні молодого підростаючого покоління відіграє дитяче волонтерство. Адже діти відчувають себе потрібними, важливими, дорослими і такими, що наближають нашу перемогу