Презентація "Розвиток предметних компетентностей на уроках української мови в початкових класах". Робота Призначена для виступу на методичних обднаннях для охоплення ще більшого кола аудиторії та зацікавлення слухачів.
Компетентність здатність застосовувати набуті знання, вміння, навички, способи діяльності, власний досвід в нестандартних ситуаціях з метою розв’язання певних життєво важливих проблем. Компетентність є особистісним утворенням, яке проявляється в процесі активних самостійних дій людини.
Методи, які передбачають активну діяльність учнів – продуктивні (вивчений мовний матеріал застосовується в мовленнєвій практиці); – евристичні або частково-пошукові (окремі елементи нових знань учень знаходить завдяки розв’язанню пізнавальних завдань); – проблемні (учень усвідомлює проблему і знаходить шляхи її вирішення); – інтерактивні (активна взаємодія всіх учнів, під час якої кожний школяр осмислює свою діяльність, відчуває свою успішність).
Вправа «Питання — відповідь» Пропоную учням розглянути предметні малюнки та з'ясувати, хто на них зображений. Учні працюють парами за малюнками, ставлять одне одному запитання, слідкують за правильністю відповіді. - Хто зображений на малюнку? - На малюнку зображений півень? - Як ця тварина розмовляє?
Види творчих переказів: ● заміна особи оповідача; ● переказ від імені одного з персонажів; ● продовження сюжету і долі героя; ● розвиток епізодів, уведення нових епізодів; ● словесне малювання; ● інсценізація, драматизація; ● зміна послідовності передачі епізодів (поставити на початок найцікавіший епізод); ● заміна прямої мови на непряму.
Висновок Успішність компетентнісного підходу при вивченні української мови: чіткого визначення цілей навчання, відбору відповідного змісту навчання, оновлення навчально-методичного забезпечення, добору ефективних методів, прийомів навчання і форм організації навчальної діяльності, відповідної професійної підготовки вчителя.