До підручника «Українська мова та читання» (О. Л. Іщенко, С. П. Логачевська). Видавництво «Літера», 2019 Сашко Дерманський. «Були собі два брати» Описуємо героїв твору. Визначаємо тему та головну думку тексту. Міркуємо: Що для мене є скарбом?
Номер слайду 2
Робота з ілюстраціями с.40 На що найперше звернули увагу, дивлячись на сторінку? Хто такі пірати? Які вони?Чи читали ви книжки, дивилися фільми про піратів?Опишіть, як художник зобразив піратів. Назвіть усі предмети, зображені на сторінці. Знайти символ піратів (череп з кістками), пригадайте, де його можна зараз побачити?Про що, на вашу думку, буде йтися у вірші?
Номер слайду 3
Читання вірша. Були собі два брати –Замурзані пірати. Не слухалися мами,Поганими словами. Забруднювали простір,Були нестерпні просто. До школи не ходили,Корисного не їли,З науками не знались,Ще й в носі колупались.Їм якось пощастило: До облавка прибило. У пляшці карту світу,На ній – місця заритих. Скарбів і шоколадок.– Гей – гей! – пірати радо– Кричали, мов скажені. –Скарби у нас в кишені!
Номер слайду 4
Давай вони дивитись,Вертіти і крутити. Ту карту загадкову…Пора б згадати школу. Але ж дурні пірати. Ледь – ледь могли читати. Впізнали кілька літер,Гадали, звідки вітер,Що значать закарлючки. Та інші мудрі штучки. Один кричить: «Це море!»Волає другий: «Гори!»Один кричить: «Це Штати!»А другий: «Ні, Карпати!»Отак вони сварились,Аж поки не побились. В обох на лобі гулі,В обох в кишенях дулі…
Номер слайду 5
Та зрештою зібралисьІ десь помандрували. Блукали десь пів року,Стомилися нівроку,Аж ось замріло місто. На горизонті чистім. Знов спори в них негожіІ знов за рибу гроші:– Це – Київ стародавній!– Ні, це Горішні Плавні!…І поки знов сварились,Кусалися і бились,Той скарб і шоколадки. Відрили дві піратки. Отак завжди буває: Скарби той здобуває,Хто дружить із книжкамиІ слухається маму….
Номер слайду 6
Дайте відповіді на питання: знайдіть в текстіЗачин (з чого все почалося?)Основну частина (що трапилось?)Кінцівку (чим усе закінчилося?)
Номер слайду 7
Поміткуйте: Чому автор назвав братів піратами?Якими були брати? Доберіть слова – назви ознак. ЯКА ТЕМА ТЕКСТУ?Про кого чи про що цей текст?ГОЛОВНА ДУМКА ТЕКСТУ Що хотів сказати автор читачам? Для чого написано цей тест?.
Номер слайду 8
Гімнастика для очей
Номер слайду 9
Пишемо в зошиті24 жовтня Класна робота Хвилинка каліграфії
Номер слайду 10
Виконайте письмово: Завдання 6, с.41 Поділіть слова для переносу: Пляшка, карта, книжки, шоколад, волає. Завдання 7, с.41 Спишіть, виправляючи помилки: Кешеня, вітир, карпати, києв, горезонт.
Номер слайду 11
Закінчить речення (письмово) Для мене скарб – це …
Номер слайду 12
Я вчуся виділяти зачин, основну частину і кінцівку в тексті-розповіді.124 Я вмію знаходити опис у тексті. Я вчуся описувати характер героя твору. Перевіряю себе3 Я вчуся визначати тему і головну думку твору.