Робота з ілюстраціями с.40 На що найперше звернули увагу, дивлячись на сторінку? Хто такі пірати? Які вони?Чи читали ви книжки, дивилися фільми про піратів?Опишіть, як художник зобразив піратів. Назвіть усі предмети, зображені на сторінці. Знайти символ піратів (череп з кістками), пригадайте, де його можна зараз побачити?Про що, на вашу думку, буде йтися у вірші?
Читання вірша. Були собі два брати –Замурзані пірати. Не слухалися мами,Поганими словами. Забруднювали простір,Були нестерпні просто. До школи не ходили,Корисного не їли,З науками не знались,Ще й в носі колупались.Їм якось пощастило: До облавка прибило. У пляшці карту світу,На ній – місця заритих. Скарбів і шоколадок.– Гей – гей! – пірати радо– Кричали, мов скажені. –Скарби у нас в кишені!
Давай вони дивитись,Вертіти і крутити. Ту карту загадкову…Пора б згадати школу. Але ж дурні пірати. Ледь – ледь могли читати. Впізнали кілька літер,Гадали, звідки вітер,Що значать закарлючки. Та інші мудрі штучки. Один кричить: «Це море!»Волає другий: «Гори!»Один кричить: «Це Штати!»А другий: «Ні, Карпати!»Отак вони сварились,Аж поки не побились. В обох на лобі гулі,В обох в кишенях дулі…
Та зрештою зібралисьІ десь помандрували. Блукали десь пів року,Стомилися нівроку,Аж ось замріло місто. На горизонті чистім. Знов спори в них негожіІ знов за рибу гроші:– Це – Київ стародавній!– Ні, це Горішні Плавні!…І поки знов сварились,Кусалися і бились,Той скарб і шоколадки. Відрили дві піратки. Отак завжди буває: Скарби той здобуває,Хто дружить із книжкамиІ слухається маму….