Харківська загальноосвітня школа І – ІІІ ступенів № 35 Харківської міської ради Харківської областіТехнологія «Щоденні 5»як засіб формування комунікативної компетентностіЗ досвіду роботи вчителя початкових класів. Чеканової Наталії Олександрівни
Номер слайду 2
Основне завдання сучасної системи освіти - формування компетентної, соціально адаптованої особистості здатної:ухвалювати самостійні рішення;працювати в команді; бути ініціативною;уміти вирішувати проблемні ситуації.
Номер слайду 3
Залучення дітей до візуальної масової культури, віртуального простору, комп’ютерних ігор зумовили становлення нового типу читача, для якого притаманні:переважно прагматичне ставлення до читання («знайти», «здобути» інформацію);слабко виражена читацька мотивація;фрагментарне, поверхневе сприймання змісту текстів різних видів;невміння багатьох учнів повноцінно працювати із традиційними дитячими друкованими виданнями.
Номер слайду 4
Необхідно шукати нові підходи, технології, розробляти нові стратегії формування читацької самостійності в початковій школі. Однією з таких технологій сприяння формуванню умінь і навичок читання та письма є технологія «Щоденні 5». Модель «Щоденні 5» розроблена з метою розвивати навички читання й письма, власну витривалість та самостійність під час виконання кожної вправи.
Номер слайду 5
У своїй роботі я використовую вправи технології «Щоденні 5», які сприяють розвитку:навичок спілкування;логічного мислення;творчої уяви;самостійності;всебічно розвиненої особистості; громадянина, здатного до інновацій.
Номер слайду 6
Розглянемо сутність технології «Щоденні 5».
Номер слайду 7
Перший крок - «Читання для себе» передбачає:учень (учениця) самостійно обирає книгу чи текст для читання; після опрацювання книги або тексту учень (учениця) виконує завдання для перевірки розуміння твору.
Номер слайду 8
Другий крок – «Читання для когось»: діти працюють у парі;об’єднуються за інтересами або за обраним твором;слухають один одного;ставлять запитання за змістом прочитаного та аналізують опрацьований твір.
Номер слайду 9
Третій крок «Щоденні 5» – «Письмо для себе»:учні (учениці) пишуть висловлювання з обраної теми;застосовують нові слова, вивчені правила;здійснюють самооцінювання.
Номер слайду 10
Четвертий крок – «Робота зі словами». Під час цього виду діяльності учні (учениці): добирають слова, які необхідно опрацювати;визначають за словником їхнє лексичне значення; визначають якою частиною мови є певне слово;складають речення, асоціативний кущ, підбирають синоніми та антоніми.
Номер слайду 11
П’ятий крок «Щоденні 5» – «Слухання». На цьому етапі учні (учениці):обирають і слухають аудіозаписи;розпочинають роботу над виконанням завдань;обмінюються думками щодо прослуханого твору, аналізують почуте.
Номер слайду 12
Ці види роботи я використовувала під час дистанційного навчання: Читання для себе. Слухання. Письмо для себе
Номер слайду 13
Результативність застосування технології «Щоденні 5»2 клас
Номер слайду 14
Технології «Щоденні 5» 1. Розвивають в учнів (учениць) :самостійність;креативність;уміння мислити нестандартно. 2. Сприяють тому, щоб кожен здобувач освіти: був грамотним, багато та вдумливо читав; покращував навички читання та письма; розвивав самостійність та відповідальність.