Залучення дітей до візуальної масової культури, віртуального простору, комп’ютерних ігор зумовили становлення нового типу читача, для якого притаманні:переважно прагматичне ставлення до читання («знайти», «здобути» інформацію);слабко виражена читацька мотивація;фрагментарне, поверхневе сприймання змісту текстів різних видів;невміння багатьох учнів повноцінно працювати із традиційними дитячими друкованими виданнями.
Необхідно шукати нові підходи, технології, розробляти нові стратегії формування читацької самостійності в початковій школі. Однією з таких технологій сприяння формуванню умінь і навичок читання та письма є технологія «Щоденні 5». Модель «Щоденні 5» розроблена з метою розвивати навички читання й письма, власну витривалість та самостійність під час виконання кожної вправи.
Четвертий крок – «Робота зі словами». Під час цього виду діяльності учні (учениці): добирають слова, які необхідно опрацювати;визначають за словником їхнє лексичне значення; визначають якою частиною мови є певне слово;складають речення, асоціативний кущ, підбирають синоніми та антоніми.