Презентацію "Семінар для лідерів учнівського самоврядування
«Лідерство в дії. Лідер майбутнього. Досягнення мети» можно викоритстовувати як класним керівникам у роботі з лідерами класу, так і педагогам-організаторам у роботі з лідерами учнівського самоврядування.
Завдання: формувати ключові життєві компетентності, розкривати та розвивати лідерські здібності учнів; розвивати творче мислення, формувати власну точки зору та критичне ставлення до інформації; вчити опануванню навичками самоаналізу та самоусвідомлення, оцінки почуттів і мотивів поведінки оточуючих, уміння робити вибір і брати на себе відповідальність; формувати гуманістичний світогляд; допомагати адаптації особистості в суспільстві; формувати в учнів бачення власних можливостей та конкретних дій для успішної самореалізації; готувати учнів до свідомої активної участі в суспільному житті школи, міста, української держави
План проведення семінару І. Організаційний блок 8.30-9.00 – Реєстрація учасників семінару. 9.00-9.05 – Привітання, ознайомлення з планом проведення семінару. 9.05-9.10 – Гра-розминка «Промені сонця». 9.10-9.15 – Повторення правил роботи в групах. 9.15-9.30 – Вправа «Репортер». Тренінг «Що ти чекаєш від сьогоднішньої зустрічі?». ІІ. Теоретичний блок 9.30- 9.50 Інформаційні повідомлення: 1. Лідер – це ти! Що таке реальне лідерство? Пономаренко М.І., методист РМК 2. Лідерами не народжуються, лідерами стають. Педенко Л.М., методист БТДЮ ІІІ. Практичний блок 9.50-11.00 1. Вправа «Складові щасливого життя». Пономаренко М.І., методист РМК 2. Мозковий штурм «Дерево наших здібностей та інтересів». Педенко Л.М., методист БТДЮ 3. Бесіда-обговорення «Шляхи знаходження рішення». Пономаренко М.І., методист РМК 4. Вправа «Дерево мого життя» Пономаренко М.І., методист РМК 5. Вправа «Будинок моєї мети» Педенко Л.М., методист БТДЮ
План проведення семінару ІV. Майстер-клас «Скарбничка корисних порад» 11.00-12.00 1. Презентація діяльності учнівського самоврядування: 1. Барвінківська районна рада старшокласників. 2. Дитячо-юнацьке об’єднання «Веселка» І-Іванівської ЗОШ І-ІІІ ст. 3. Містечко «Дивосвіт» Мечебилівської ЗОШ І-ІІІ ст. 4. Дитяча громадська організація «Юніор-компанія» Гусарівської ЗОШ І-ІІІ ст. 2. Екскурсія до районного центру зайнятості. 1. Вибір майбутньої професії. 2. Складання резюме як джерела самореклами. 3. Діагностичне тестування. ІV. Підсумково-узагальнюючий блок 12.00-12.30 Рефлексія. Зворотний зв’язок. Вправа «Піраміда почуттів». Вправи «Куля мрій».
Повторення правил роботи в групах усе, що відбувається в групі, не можна обговорювати за її межами; не оцінювати й не засуджувати жодних висловлювань: і поганих, і хороших; не перебивати того, хто говорить, дозволити висловитися повністю; не давати порад, коли учасники цього не просять; намагатися дотримуватися теми обговорення, старатися висловлювати думку або ставлення конкретно, а не взагалі; брати участь в обговоренні проблем за бажанням; зважати на час обговорення; говорити від себе, використовуючи «Я»-висловлювання; називати учасників на ім'я; критикувати не людину, а конкретний вчинок.
Лідер - це особистість, за якою члени групи визнають право брати на себе найбільш відповідальні рішення, що зачіпають їхні інтереси особа, на яку офіційно покладені функції управління колективом і організації його діяльності особа, признана групою авторитетною керівник неофіційної групи член групи, здійснюючий керівництво Лідерство – це вміння ефективно спілкуватися й організовувати людей. Життєві цінності - це правила, внутрішньо обов'язкові для людини. Самореалізація — прагнення людини до якомога повнішого виявлення і розвитку своїх особистісних можливостей. Шлях до лідерства – це не стежина, яку людина має пройти на самоті, а дорога, яку можна здолати тільки разом з іншими. Китайська приказка
Характеристики лідера Лідера можна дізнатися за деякими рисами характеру: * впевненість у собі; * мужність; * рішучість; * витривалість; * ініціативність; * цілісність характеру; * здоровий глузд; * почуття справедливості; тактовність. Особистісні якості справжнього лідера, це також: відкритість і сміливість, допитливість, уміння слухати інших, уважність і критична налаштованість, упевненість і спокій, гнучкість і чутливість, лідер орієнтується на результат, а не на процес.
Додатково до яскраво виражених лідерських особливостей можна додати певні закономірності: - кидає виклик будь-яким труднощам, схильний до експерименту і ризику, у всьому займає активну, а не пасивну позицію; - надихає на подвиг: винаходить мету, ставить її перед людьми, об'єднує їх для її реалізації; - нічого не робить один, створює мотивацію до дії у інших, робить інших сильними, організовує взаємодію; - моделює шлях, складає план, подає приклад; - заохочує хоробрих, визнає внесок кожного, святкує загальну перемогу.
Лідери надають сили тим, кого вони ведуть за собою. Від таких лідерів очікується, що вони: 1) більш чітко уявляють собі дійсно значущі речі і більш здатні бути самими собою; 2) не просто впевнені в собі, а по-справжньому компетентні; 3) володіють творчим потенціалом, оскільки здатні пристосовувати свої пізнання до конкретних обставин; 4) не просто знайомі зі справою, але знають її досконально, живуть цим.
Типи лідерства: Традиційне лідерство - засноване на вірі в святість традицій, що передаються у спадок; Раціонально-легальне лідерство - встановлюється через загальні вільні вибори, спирається на облік інтересів виборців і лідера; Харизматичне лідерство - пов'язано з вірою в надприродні, видатні здібності лідера, від якого чекають дива.
Вправа «Складові щасливого життя» Сім’я – яка повинна бути повною, де люблять, поважають, допомагають один одному. Здоров’я – турбуватися про своє здоров’я, вести здоровий образ життя, боротися з шкідливими звичками. Друзі – щоб поважали, розуміли, підтримували, прийшли на допомогу. Робота – приносила задоволення, емоційний комфорт, відчувати свою важливість, необхідність. Освіта – давала можливість реалізації, перспективу у майбутньому. Творчість – можливість розкриття таланту, задоволення, любов до справи.