Презентація "Сендплей - ігри з піском"

Про матеріал
Пісочна терапія – це спосіб спілкування зі світом і самим собою; спосіб позбавлення внутрішнього напруження, що підвищує впевненість у собі та відкриває нові шляхи розвитку. Пісочна терапія дає можливість торкнутися внутрішнього, справжнього «Я», відновити свою психічну цілісність.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Презентація вихователя. Сахновщинського ДНЗ №2 Орищенко Валентини Миколаївни. Сендплей- гра з піском

Номер слайду 2

Пісок із давен вважався у багатьох народів,как символ щастя, долголіття, благополуччя і багатства. Ми ідем, залишаючи свої сліди на піску, і не бачимо його красоти, красоти кожної піщинки.

Номер слайду 3

«…Часто руки знають, як розв’язати загадку, з якою інтелект боровся дарма». К. Г. Юнг Принцип «Терапії піском» був запропонований Карлом Густавом Юнгом, , засновником аналітичної терапії. Ігри на піску- одна з форм природної діяльності дитини. Може бути, природна потреба людини «морочитися» з піском, і сама його структура підказали великому Юнгу цю ідею. Адже пісок складається з дрібних крупинок, які тільки при з'єднанні утворюють улюблену нами пісочну масу. Багато психологів бачать в окремих крупинках символічне відображення автономності людини, а в піщаній масі – втілення Життя у Всесвіті.

Номер слайду 4

Що таке пісочна терапія?Пісочна терапія – це спосіб спілкування зі світом і самим собою; спосіб позбавлення внутрішнього напруження, що підвищує впевненість у собі та відкриває нові шляхи розвитку. Пісочна терапія дає можливість торкнутися внутрішнього, справжнього «Я», відновити свою психічну цілісність.

Номер слайду 5

ДИВО-ПІСОЧНИЦЯЩо потрібно для гри в пісок? А потрібно, в принципі, так мало: Любов, бажання, добротаІ щоб віра в Дитинство не пропала. Візьмемо простий ящик зі стола –Пофарбуємо блакитною фарбоюІ жменька золотого піску. Туди віл`ється чарівною казкою.Іграшок малих набір візьми у гру…Подібно Богу. Створи, ти свій чарівний світ, Пізнання пройшовши дорогу.

Номер слайду 6

Умови організації роботи з дітьми в пісочниціЗгода та бажання дитини. Творчий підхід педагога до проведення занять. Відсутність у дитини алергії та захворювань шкіри. Обладнання для ігор з піском

Номер слайду 7

НАША «КОЛЕКЦІЯ»У набір іграшок можуть увійти:людські персонажі ;будівлі: будинки,замки ;тварини: домашні, дикі, доісторичні, морські;машини: сухопутні, водні, космічні, бойові;рослини: дерева, кущі, квіти, овочі та ін; будівлі: мости, огорожі, ворота, портали, кошари ;природничі предмети: черепашки, гілочки, каміння ; символічні предмети: джерела для загадуванням бажань, ящики зі скарбами, коштовності та ін ;казкові герої: злі і добрі; пластикові або дерев'яні букви і цифри, різні геометричні фігури (круги, трикутники, прямокутники, піраміди і ін). Словом, усе, що зустрічається в навколишньому світі.

Номер слайду 8

СЕНДПЛЕЙСьогодні дуже популярним став метод sandplay, що з англійської дослівно означає «пісочна гра». Власне, це той метод, завдяки якому дитина з піску і невеличких фігурок будує свій індивідуальний і неповторний світ у мініатюрі. Граючись, вона виражає на піску те, що спонтанно виникає в її свідомості.

Номер слайду 9

Запропонований метод дозволяє гармонізувати (упорядкувати) внутрішній душевний хаос за допомогою декількох механізмів:опрацювання ситуацій, що травмують психіку, на символічному рівні;від регулювання негативного емоційного досвіду під час творчого самовираження;розширення внутрішнього досвіду;зміна ставлення до себе, до свого минулого, сьогодення і майбутнього;зміцнення (або пробудження) довіри до світу, розвиток нових, продуктивніших взаємин зі світом. Можливості сендплею

Номер слайду 10

СЕНДПЛЕЙ

Номер слайду 11

ЗАВДАННЯ СЕНДПЛЕЮ -посилити бажання дитини пізнавати щось нове,експериментувати, досліджувати, працювати самостійно; -розвивати тактильну чутливість як основу розвитку“ручного інтелекту”;- забезпечити розвиток пам’яті, уваги, мислення, мовлення та дрібної моторики;- удосконалювати розвиток предметно-ігрової діяльностіта комунікативних навичок дитини.

Номер слайду 12

Переваги сендплею. ДІТИ:- отримують велике емоційне задоволення,удосконалюють координацію рухів, дрібну моторику, орієнтацію в просторі;- проявляють допитливість у пошуково-дослідницькій діяльності;- розвивають сенсорно-перцептивні здібності; - дитина навчається розуміти себе й інших,закладається база для подальшого формування навичок позитивної комунікації.

Номер слайду 13

Чарівніше за пісок немає для дітей забави, Його завжди є вдосталь, Тече він ніжно так крізь руки, Що не зрівняти його ні з чим… Іоахім РінгельнацІгри з піском є ефективним засобом всебічного розвитку дітей у цілому і творчих здібностей зокрема. Багаторічна практика свідчить, що ігри з піском позитивно впливають на емоційне благополуччя дітей. А з огляду на те, що це найулюбленіші ігри дітей, ми, дорослі, повинні максимально використовувати їх з розвивальною, навчальною та корекційною метою.

Номер слайду 14

«Найкраща для малюка іграшка — це купа піску». К. Д. УшинськийІгри з піском дають дитині змогу відчути себе впевненою і вмілою: вона створює нове, не боїться ламати старе і щось змінювати. У пісочниці створено оптимальні умови для розвитку творчого потенціалу дитини, активізації її просторової уяви, образно-логічного мислення, тренування дрібної моторики рук. У процесі колективних ігор дитина усвідомлює морально-етичні норми, у неї формується гармонійний образ світу. Дорослі можуть бути впевнені: якщо у дитячому пісочному господарстві все спокійно, то й на душі у дитини спокій і гармонія.

Номер слайду 15

1. Ігри на розвиток тактильно - кінестетичної чутливості і дрібної моторики рук («Чутливі Долоньки»).2. Ігри на розвиток фонематичного слуху, корекції звуковимови, навчання читання та письма. («Пісочна грамота»).3. Пізнавальні ігри на піску («Ігри на знайомство з навколишнім світом»). 4. Фантастичні ігри. У пісочниці імітується життя на інших планетах: місячний ландшафт, поверхня Марса та ін. Це унікальна можливість для нас використовувати сучасну дитячу субкультуру (трансформерів, роботів та ін.) у "мирних", пізнавальних цілях. 5. Історичні гри. Ми захоплюємося діарамами битв, представлених у великих музеях, але ж це не що інше, як застигла пісочна картина. Тільки в пісочниці дитина може все сама побудувати і програти, ставши учасником історичних подій. 6. Ігри-екскурсії по місту. Батьківщина починається з рідного міста, селища. Його історія робить істотний вплив на думки і життя мешканців. Ці події можна розігрувати на піску. Види ігор з піском

Номер слайду 16

Дуже цікавий вид роботи для дітей — малювання на піску та малювання кольоровим піском. Подивіться в очі дитині, яка малює піском, і ви побачите в них захоплення,радість і щастя.

Номер слайду 17

По піску подорожуємо Що захочемо, збудуємо!Ми створили власний світ. Пропонуємо жити в нім!

Номер слайду 18

Звичайний пісок - це щось надзвичайно чарівне. Ми місили ось місили,І чудовий торт зліпили. На подвір`ї ось у нас,Посадили квіти, просто клас.

Номер слайду 19

Це не ігри, якісь звичні,а розкопки археологічні

Номер слайду 20

Розум дитини - на кінчиках її пальців В. О. Сухомлинський.

Номер слайду 21

Я не змушую, а пропоную поринути в чарівний світ казки. Правила запам`ятай!Країн чужих не розоряй! Пісок - країна добра й мила. Будуй, чуди, створи багато: І гори , річки і моря. Щоб засяяла планета вся.

Номер слайду 22

Діти дуже люблять незвичайні історії і казки, які не лише переносять їх з реального світу у чарівний, казковий, але й розширюють їхній кругозір. Через казку, звернену до серця дитини, особливо народну, не спотворену впливом сучасної цивілізації з притаманним їй прагматизмом, діти отримують перший соціальний досвід: знання про людей, про добро і зло та їх протиборство у людському суспільстві. Фігура або сцена, побудована дитиною, передає почуття, емоції, конфлікти, які сама дитина не може виразити словами. Це дуже важливо. До того ж створення пісочної композиції — на відміну, скажімо, від малюнка — не вимагає великих зусиль. Тут неможливо помилитися, зробити щось не так.

Номер слайду 23

Так я втілюю в роботі з дітьми принцип «пісочна терапія, Сендплей». Ще можна придумувати ігри цифрами, геометричними фігурами. Ігри з піском приносять дітям не тільки задоволення, а й багато корисного, цікавого. Будуючи картини з піску, придумуючи різні історії, я в більш ігровій формі стараюсь передати дітям мої знання і життєвий досвід, закони оточуючого світу. А я, як вихователь, доклала всі зусилля, щоб маленькі господарі садочка були здоровими, щоб кожний день дітей був сповнений нових знань, цікавих ігор, веселих розваг. Навчаю дітей жити в гармонії з природою, із собою та навколишнім світом. 

Номер слайду 24

Висновки. Кожен із нас, дорослих, пам’ятає, як колись у дитинстві вабили до себе пісок і вода, як постійно виникало бажання “відтворити” мамині пиріжки з піску або побудувати казковий палац із фантастичними фігурами, або заховатись з улюбленою іграшкою в піщаний тунель. Саме за допомогою ігор у пісочниці дітям надається можливість будувати власний світ, модель свого Всесвіту, відчуваючи себе його творцем. Я думаю тепер ознайомившись з моїм досвідом роботи ви погодитесь з тим, що для успішного навчально-виховного процесу, необхідно, щоб дитина почувалася комфортно і безпечно. Комфортне середовище має на увазі, з одного боку, рівень партнерських взаємин дорослого з дитиною, з іншого боку певні чинники середовища.

Номер слайду 25

Завдання пісочної терапії узгоджуються з внутрішнім прагненням дитини до самоактуалізації. Тут пісочна терапія зорієнтована на те, щоб допомогти дитині дошкільного віку розвинути самооцінку і знайти віру в самого себе. У багатьох випадках гра з піском є провідним методом корекційної дії, в інших випадках – як допоміжний засіб, що дозволяє стимулювати дитину, розвинути її мовленнєві,сенсорно моторні навички. Метою моєї роботи було – обґрунтування здоровۥя збережувальної системи в умовах свого дошкільного навчального закладу, розробка нових методів роботи, перспективного планування інтегрованих занять з приорітетом пісочної терапії.

Номер слайду 26

Пісок розкрив перед нами багато своїх секретів. Тепер і Ви знаєте, які можна творити чудеса з його допомогою. Я поділилися з Вами своїми ідеями, а далі нехай поведуть Вас - Дитина, Любов, Фантазія і Творчість. В Добрий час!

Номер слайду 27

ДЯКУЮ ЗА УВАГУ!

pptx
Додано
21 січня 2019
Переглядів
11295
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку