Презентація "Шевченко – Рембрандт: компаративний зріз мистецької спадщини"

Про матеріал

Шевченко, напевно, любив і впродовж багатьох років вивчав революціонера й бунтівника Рембрандта. Схожі з рембрандтівськими стилем і силою, або нагадують Рембрандта, - автоілюстрація до поеми “Слепая" малюнок “Сліпа з дочкою"(1842), автоілюстрація до поеми “Невольник" сепія “Бандурист"(1843), акварель “Селянське подвір'я" (1845), акварель “Аскольдова могила" (1846), сепія “Церква всіх святих у Києво-Печерській лаврі" (1846), сепія “В Лихвині" (1859), малюнок “Портрет Ликери Полусмакової" (1860) та багато інших малюнків, численні офорти (наприклад, із серії “Живописна Україна" (1844), “Дві дівчини" (1858), “Портрет В.Клодта" (1861), Автопортрети 1860 року, “Натурниця" (1861), картини “ПортретЙ.Рудзинського" (1845), “Портрет І. Лизогуба" (1846-1847), “Портрет Горленко" (1846-1847), “Портрет В. Кочубея" (1859), Автопортрети 1859-1860 років…

Але Тарас не підлаштовувався під манеру великого Ван Рейна. Він використовував його приклад і досвід, щоб, як він, бути новатором, рухати мистецтво і життя вперед, бути корисним людству.

“Наслідуючи ідеї інших, ми відкриваємо себе", - сказав неокласик Енгр.

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Шевченко – Рембрандт: компаративний зрізмистецької спадщини

Номер слайду 2

Літературознавчий аспект. Компаративний – який виражає порівняння , пов’язаний з вираженням порівняння

Номер слайду 3

Два генії з різних епох Т. Г. Шевченко Рембрандт Автопортрет, Автопортрет, 1659р.1849 – 50рр.

Номер слайду 4

Спільні сюжети Т. Г. Шевченко Рембрандт Свята родина, 1858р. Святе сімейство і ангели, 1645р.

Номер слайду 5

Спільні мотиви Т. Г. Шевченко. Селянська родина, 1843р. Рембрандт Сімейний портрет, 1666 – 68рр.

Номер слайду 6

Спільні образи – різні долі Т. Г. Шевченко Катерина, 1842р. Рембрандт Єврейська наречена,1668р.

Номер слайду 7

Портрети коханих. Т. Г. Шевченко. Портрет Ликери. Полусмакової, 1859 р. Рембрандт. Портрет Саскії в образі Флори, 1634 р.

Номер слайду 8

Спільні теми. Т. Г. Шевченко. Марія. Малюнок до поеми. О. С. Пушкіна “Полтава”,1840 р. Рембрандт. Даная, 1636-1647 рр.

Номер слайду 9

Жанрові картини. Т. Г. Шевченко. Тарас Шевченко ідіти-байгуші,1855-57 рр. Рембрандт. Бідняки просять милостиню біля дверей дому, 1648 р.

Номер слайду 10

ПейзажіТ. Г. Шевченко. Хутір на Україні,1845-46рр. Рембрандт Вітряк, 1645 р.

Номер слайду 11

Шевченко = Рембрандт? Шевченко, напевно, любив і впродовж багатьох років вивчав революціонера й бунтівника Рембрандта. Схожі з рембрандтівськими стилем і силою, або нагадують Рембрандта, - автоілюстрація до поеми “Слепая” малюнок “Сліпа з дочкою”(1842), автоілюстрація до поеми “Невольник” сепія “Бандурист”(1843), акварель “Селянське подвір’я” (1845), акварель “Аскольдова могила” (1846), сепія “Церква всіх святих у Києво-Печерській лаврі” (1846), сепія “В Лихвині” (1859), малюнок “Портрет Ликери Полусмакової” (1860) та багато інших малюнків, численні офорти (наприклад, із серії “Живописна Україна” (1844), “Дві дівчини” (1858), “Портрет В. Клодта” (1861), Автопортрети 1860 року, “Натурниця” (1861), картини “Портрет Й. Рудзинського” (1845), “Портрет І. Лизогуба” (1846-1847), “Портрет Горленко” (1846-1847), “Портрет В. Кочубея” (1859), Автопортрети 1859-1860 років… Але Тарас не підлаштовувався під манеру великого Ван Рейна. Він використовував його приклад і досвід, щоб, як він, бути новатором, рухати мистецтво і життя вперед, бути корисним людству. “Наслідуючи ідеї інших, ми відкриваємо себе”, сказав неокласик Енгр.

Номер слайду 12

Мистецтвознавчий аспект Акварель – живописний твір, виконаний водяними фарбами. Олія – техніка живопису з використанням олійних (масляних) фарб. Гравюра – відтиск гравірованої дошки чи пластини. Сепія – малюнок, виконаний стійкою до дії сонця та повітря фарбою коричневого кольору. Офорт – спосіб поглибленого гравіювання, при якому лінії малюнка продряпуються різцем у смоляному шарі, що покриває металічну дошку, і потім протравлюється азотною кислотою.

Номер слайду 13

Діаграма Вена

Номер слайду 14

Шевченко - ХІХ ст., Україна; - майстер сепії; - “в царині світлотіні – реаліст” (Д. Антонович);- творчість: 835 живописних полотен, 210 акварелей, передусім пейзажів,150 портретів, з яких 43 автопортрети, 27 офортів, з яких 6 – серії “Живописна Україна”, 230 олівцевих рисунків ландшафтів України;- примусово був вигнаний з України.

Номер слайду 15

Рембрандт - ХVІІ ст., Голландія; - “ в царині світлотіні – містик” ( Д. Антонович ); - творчість: 600 живописних картин, 300 офортів, 1400 малюнків;ніколи не виїжджав за межі Нідерландів.

Номер слайду 16

Об’єднуюче начало Обоє: - створювали картини на історичні, біблійні, міфологічні і побутові теми, портрети, пейзажі; - були майстрами малюнка, графіки та офорту; - обрали улюбленим засобом моделювання – ефект світлотіні, що прийшов до них через посередництво Сходу.

Номер слайду 17

Думка мистецтвознавця “Мова йде про близькість геніїв Рембрандта і Шевченка, а не про вплив одного на іншого”. ( П. Зайцев )

Номер слайду 18

Новаторство Шевченка в живописуспособи і прийоми накладання фарби, малюнку, шевченківської лінії;вибір панорами у творі;відтворення мас, об’ємів;особливі колористика, освітлення, відчуття й відображення моделей;риси і деталі, анатомічні відтворення;портрети, люди, якась їх велика живість

Номер слайду 19

Ваша думка Чим вразила вас мистецька палітра обох геніїв?

pptx
Додано
23 липня 2018
Переглядів
990
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку