Презентація "Шість капелюхів критичного мислення"

Про матеріал
Допомагає розвивати критичне мислення.Чудовий варіант проведення уроку. Застосовується на уроках літературного читання.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

«Шість капелюхів»: прийом-гра для розвитку критичного мислення

Номер слайду 2

Едвард де боно. Сам прийом було запропоновано британським письменником, психологом та спеціалістом з творчого мислення Едвардом де Боно у 1985 році. Вважається, що в основу лягла легенда про старого капелюшника. Капелюхи – це спадок, що чоловік залишив своїм синам. Кожен син обрав капелюх згідно свого типу мислення. Згідно з легендою у кожного життя склалось дивовижним чином, вони розуміли наскільки велике багатство залишив їм батько. Одного разу ділячись емоціями, сини обмінялись капелюхати і продовжили шлях.

Номер слайду 3

Метод «Шість капелюхів мислення» дає змогу: Одну проблему побачити з 6 різних боків ;Проаналізувати переваги і недоліки ;Висловити емоційне ставлення до проблеми ;Сформувати повне уявлення про предмет дискусії ;Розвиває мислення дитини , уяву;Приміряти на себе різні ролі ;Недоліки методу Для ефективного застосування потрібні розвинена уява й ретельне тренування ; Велике психологічне навантаження ; Очікуваний результат.

Номер слайду 4

Техніка шести капелюхів - це простий спосіб паралельного мислення (співіснування різних точок зору одночасно). Принцип організації технології полягає в тому, що кожен учень в процесі обговорення якоїсь проблеми «одягає» капелюх певного кольору і мислить так, як «вимагає» колір одягнутого капелюха. Чому саме капелюхи?Капелюх легко одягнути і легко зняти. А значить можна легко зняти капелюха, приміряти на себе капелюх іншого учасника, тим самим тренуючи різні типи мислення, розуміючи хід думок інших учасників.

Номер слайду 5

Білий -фокусування уваги на інформації (аналіз відомих фактів та цифр, а також оцінка того, яких відомостей не вистачає та з яких джерел їх можна отримати). У цьому режимі мислення нас цікавлять лише факти.

Номер слайду 6

Червоний-увага до емоцій, відчуттів та інтуїції. Не вдаючись у подробиці та міркування, на цьому етапі висловлюються всі інтуїтивні здогадки. Свої інтуїтивні почуття можна не пояснювати. Здебільшого це колективне обговорення.

Номер слайду 7

Чорний-критичне мислення, оцінка ситуації з точки зору наявності недоліків, ризиків та загроз її розвитку. Воно захищає від нерозумних і нерозважливих вчинків. Таким мисленням неможна зловживати.

Номер слайду 8

Жовтий-дослідження можливих успіхів, пошук переваг та оптимістичний прогноз події/ідеї/ситуації, яка розглядається. Буквально вимагає переключити свою увагу на щось позитивне і мислити так само.

Номер слайду 9

Зелений-креативність, пошук альтернатив, генерація ідей, модифікація вже наявних напрацювань. Необхідно придумувати нові ідеї, досліджувати нові можливості, поняття і концепції.

Номер слайду 10

Синій –управління процесом дискусії, підбиття підсумків і обговорення користі та ефективності методу в конкретних умовах. Використовують на початку для того щоб знати, що роботи далі, в якому напрямку діяти.

Номер слайду 11

Щоб розглянути тему з різних сторін, відповідно до типу мислення, ставляться питання

Номер слайду 12

Номер слайду 13

Дві форми проведення Командна. Клас умовно ділимо на групи. Кожна група отримує капелюх свого кольору і виконує завдання відповідно до нього. Можна запропонувати командам зробити коротко вступ, спираючись на тип мислення. Важливо залучати усіх учасників, та слухати їхні доповіді. На основі почутого вчитель формує висновки. Важливо приділяти увагу самому предмету, стосовно якого дискусіяІндивідуальна. Тип такої гри можна використати на уроці узагальнення знань. Також, було б добре якби клас містив невелику кількість учнів, бо тоді кожен зможе випробувати себе в різних ролях. Можна розсадити учнів по колу і відповідно до розміщення вручити кожному капелюх. Часто метод використовують при вивченні казок або матеріалу досить значного змісту.

Номер слайду 14

Метод використовується на уроках Математики ( задачі на логіку, задачі з двома або більше варіантами відповіді, вивчення величин); Мови та літературного читання ( при читанні текстів, аналізі тексів, при вивченні складних правил та їх аналізу); Природознавства( при вивченні пір року, чи природніх явищ) Я досліджую світ – Я у світі( при аналізі певних тем, що стосуються сім’ї , cоціуму загалом, тощо.)

Номер слайду 15

Дякую за Увагу

pptx
Додав(-ла)
Семенів Наталя
Додано
22 січня 2022
Переглядів
672
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку