Створення сучасного освітнього середовища НУШІнтегрований підхід на засадах компетентнісно орієнтованого навчання. Діяльнісне навчання. Особистісно орієнтований підхід. Нові освітні технології, методи, форми, прийоми, наприклад, ранкові кола.. Нова система оцінювання навчальних досягнень здобувачів освіти. Педагогіка партнерства в діїНаскрізний процес виховання. Нові професійні ролі вчителя. Навчальний простір НУШ (осередки, нові меблі, обладнання)Дитиноцентризм (школа радості та пізнання, конфортне інклюзивне середовище без булінгу)
Нові професійні ролі вчителя НУШУ концепції НУШ підкреслено: «Нова школа потребує нового вчителя, який зможе стати агентом змін. У зв’язку з цим варто говорити про нову роль учителя – не як єдиного наставника та джерело знань, а як коуча, фасилітатора, тьютора, модератора в індивідуальній освітній траєкторії дитини». Є народна мудрість: «Хто стоїть на місті, той відстає». Сучасний учитель має бути відкритим до інновацій, готовим самовдосконалюватись, перебувати у постійному творчому пошуку, рухатись уперед – працювати над своїм професійним розвитком, оволодівати новими професійними ролями.
Педагог – тьютор - разом з дитиною працює над визначенням і розвитком її індивідуальних інтересів, пізнавальних можливостей та здібностей та допомагає їй зрозуміти не тільки світ довкола, а й себе. Виходячи із потенціалу та бажань дитини, педагог-тьютор допомагає їй виробити ідеальну траєкторію руху.
Педагог – коуч відрізняється від класичного педагога тим, що не дає жорстких рекомендацій і готових алгоритмів рішення, не говорить: «Треба робити так, а ось так робити не треба». Він сприяє розвитку здатності школяра долати труднощі та досягати цілі шляхом спеціальних навідних запитань: Чого ти хочеш? Що ти маєш зараз? Що можна зробити? Що ти будеш для цього робити сьогодні? Як ти думаєш, чому тобі це не вдається? Як гадаєш, що може вплинути на зміну ситуації?
Сучасний педагог має перетворитись на ментора дитини, тобто досвідченого і надійного помічника, порадника, наставника, партнера, який супроводжує її у процесі пізнання і досліджує світ разом із нею. Сучасний педагог і дитина – це партнери. Не варто ототожнювати поняття «партнер» і «друг». З другом у дитини горизонтальні зв’язки. Чому дитина має прислухатись до такого як він? А досвідчений партнер – це близька людина, якій можна довіряти, але яка «вища» за дитину в силу свого життєвого і професійного досвіду. Вчитель є партнером дитині в таких стосунках, де дитину підтримують, не принижують, не зраджують, не акцентують увагу на недоліках, завжди готові прийти на допомогу, конструктивно критикують (розділяють особистість і вчинок), ставляться як до особистості гідної поваги.