ШЛЯХИ СТИМУЛЮВАННЯ ТВОРЧОЇ АКТИВНОСТІ УЧНІВ НА УРОЦІ: (поради для вчителя) • не погоджуйтеся з відповіддю учня, якщо учень просто констатує факти, вимагайте доказів; • ніколи не розв'язуйте дискусію учнів найлегшим способом, тобто повідомивши їм правильну відповідь чи правильний спосіб розв'язання; • уважно вислухайте своїх учнів, ловіть кожен вислів чи думку; щоб не пропустити можливість розкрити для них щось нове; • постійно пам'ятайте: навчання має спиратися на інтереси, мотиви і бажання учнів; • прищеплюйте учням смак до нестандартних розв'язків; • ніколи не кажіть учням, що у вас не має часу обговорити їх „безглузді ідеї"; • не скупіться на добре слово, доброзичливу усмішку, дружнє заохочення. • пам'ятайте, що в процесі навчання не може бути постійної методики чи усталеної програми;Повторюйте ці поради постійно, доки вони не стануть частинкою вас самих.
Методи і способи стимулювання творчої активності учнів: створення сприятливої атмосфери спілкування (безоцінкові судження); збагачення педагогічного середовища новими враженнями та судженнями; забезпечення привабливого творчого характеру діяльності; чітке визначення мети і кінцевих результатів роботи, способів її оцінювання; спонукання до генерування оригінальних ідей; залучення учнів у процес планування мети і поточних завдань творчого об’єднання; повага, довіра, визнання й подяка за досягнуті результати; надання права самостійно приймати рішення; практична спрямованість навчання; моделювання життєвих ситуацій, використання рольових ігор, спільне розв’язання проблем тощо.
«Я – режисер» «Слово о полку Ігоревім»Ви знімаєте фільм за мотивами «Слова…». Вам, як режисеру, треба підібрати акторів для фільму. Напишіть, з якими зовнішніми даними (зріст, статура, обличчя) ви б узяли акторів на ці ролі. Під час проб, які б костюми запропонували?Додатково:1). Якщо ви швидко впорались із завдання, опишіть місцевість, яку б ви обрали для зйомок фільму.2). Можливо, ви зможете ввести у твір нових героїв?