Презентація "Символізм - вступ у XX століття"

Про матеріал
Презентація як візуалізація уроку: Символізм (від грец. symboton — знак, символ) — одна зі стильових течій модернізму. Символісти проголосили символ основою мистецької творчості.Презентація як доповненя розповіді про художників- символістів
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Символізм - вступ у XX століття. Символ (з грец. «знак») — умовне позначення якого-небудь предмета, поняття або явища; художній образ, що умовно відтворює усталену думку, ідею, почуття. Символізм (від грец. symboton — знак, символ) — одна зі стильових течій модернізму. Символісти проголосили символ основою мистецької творчості.

Номер слайду 2

Символізм зародився у Франції в 70-80-х роках XIX ст. як противага реалістичній літературно-художній практиці того часу. Змістом творів ставали виражені в образах символічні ідеї, тобто узагальнені уявлення про людину, сенс її життя, вічну красу.

Номер слайду 3

Символу завжди притаманна невизначеність, тому що духовний зміст важко передати словами. Символісти розрізняють два світи: світ речей і світ ідей.

Номер слайду 4

Поети-символісти, художники й композитори часто зверталися до міфологічних і біблійних сюжетів, шукали натхнення в темах любові й страждання, захоплювалися містикою, використовували символи, алегорії, натяки, що надавало творам загадковості. Звичайно ж, символізм брав натхнення й у самій природі.ppt_x

Номер слайду 5

Гюстава Моро (1826-1898)Він прагнув зображувати персонажів у стані сильної заглибленості в себе. Картина, на його думку, повинна зачаровувати фантастичністю, її краса має давати насолоду. Тому французький живописець звертався до міфологічних образів, застосовував гру світла, намагався вражати орнаментами й іншими декоративними деталями.ppt_xppt_x

Номер слайду 6

Оділон Редон (1840-1916)Творчість якого традиційно поділяється на два періоди: «чорний» і «кольоровий». У графіці «чорного» періоду — моторошних малюнках вугіллям — переважали образи світового зла, кошмари. Найяскравішим їхнім втіленням стало зображення павука з людським обличчям. Роботи «кольорового» періоду полонять вмінням французського митця передавати духовність і чистоту за допомогою яскравих кольорових потоків.ppt_xppt_x

Номер слайду 7

Михайло Врубель (1856—1910)Твори відомого художника-символіста дансько-польського походження, визначного майстра монументального, акварельного й олійного живопису, дають змогу поринути в таємничу атмосферу. До творів М. Лєрмонтова Михайло Врубель намалював ЗО ілюстрацій, з-поміж яких значна частина присвячувалася поемі «Демон». За фактурою ці полотна мов би нагадують декоративну мозаїку.

Номер слайду 8

Українські митці-символісти. Рослини, особливо квіти, — улюблені мотиви митця. їх намальовано не в природному середовищі, а ізольовано, що наближає композиції до творів декоративного мистецтваppt_xppt_x

Номер слайду 9

Печальні видіння, мов оповиті туманом, викликають сумний настрій, набуваючи космічного звучання.

Номер слайду 10

Символізм у музиціУ певному сенсі музика за своєю природою є мистецтвом символічним, тому не дивно, що символ — «чуйний носій духовних смислів»Одним з основоположників музичного символізму вважають німецького композитора Ріхарда Вагнера, останнього з великих романтиків, оперні шедеври якого сповнені символіки. Формальна ознака символізму в музиці полягала в розквіті жанру симфонічної поеми.

Номер слайду 11

Завдання (стор.30 підручника)Складіть міні-розповідь за картиною Реріха, акцентуючи увагу на символізмі грозових хмар, пронизаних сонячним світлом, як боротьби Світла і Темряви.

Номер слайду 12

домашнє завданнястор.26-37

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Балко Лідія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
Додано
13 травня 2020
Переглядів
11474
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку