Презентація є додатком до розробки уроку на відповідну тему (https://naurok.com.ua/urok-sistematika-nauka-pro-riznomanitnist-organizmiv-principi-naukovo-klasifikaci-organizmiv-suchasni-kriteri-vidu-243795.html)
Систематика – наука про різноманітність організмів. Принципи наукової класифікації організмів. Сучасні критерії виду.
Номер слайду 2
Номер слайду 3
Категорії систематики. Класифікація – це розподіл за певними ознаками чи характеристиками. Таксон – це одиниця класифікації.
Номер слайду 4
Система Карла Ліннея
Номер слайду 5
Кладистика. Кладистика (від дав.-гр. κλάδος (kládos) — гілка) — спеціальний підхід до біологічної класифікації, в рамках якого організми класифікують ґрунтуючись на порядку, у якому вони відгалужувались від еволюційного дерева. Монофі́лія (грец. "з одного племені") означає походження таксона або групи таксонів від одного спільного попередника. Поліфі́лія (грец. "з різних племен") означає походження представників таксона або групи таксонів від різних попередникових форм. Парафілетичними групами називають групи, що включають лише частину нащадків гіпотетичного загального предка
Номер слайду 6
Домени
Номер слайду 7
Характеристика доменів за будовою клітини
Номер слайду 8
Вид — сукупність особин, що характеризуються спадковою подібністю морфофізіологічних особливостей, вільно схрещуються і дають плодюче потомство, пристосовані до певних умов життя і займають визначений ареал. Поняття виду. Види рослин. Тис ягідний. Аконіт Жакена. Шафран Гейфеля. Зозулині черевички. Еритроній
Номер слайду 9
Критерії виду – це ознаки, за якими один вид відрізняється від іншого. Критерії виду
Номер слайду 10
Номер слайду 11
Не існує жодного достовірного критерію виду. Визначення видів повинно відбуватись комплексно. Ягуар – світла форма. Ягуар – темна форма
Номер слайду 12
Синиця велика Синиця-московка Синиця-лазарівка. Лабораторна робота
Номер слайду 13
{5940675 A-B579-460 E-94 D1-54222 C63 F5 DA}КритеріїТак/ніЗНАЮ: Основні терміни з теми та їх визначення Основні критерії виду Відмінності між штучною та природною (філогенетичною) систематиками організмів УМІЮ: Порівнювати між собою види за визначеними критеріями Складати порівняльну таблицю Робити висновки Знаходити інформацію за додатковими джерелами Складати глосарій термінів Складати структурований конспект з теми Складати характеристику за видовими критеріями Визначати таксономічне положення виду в системі органічного світу Оформляти навчальний проект у вигляді презентації Самооцінювання навчальної діяльності на уроці
Номер слайду 14
Домашнє завдання. Опрацювати §3-4, виконати навчальний проект «Складання характеристики виду за видовими критеріями»